aankoop advies??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2015 13:54 #1104093
door V700 register
aankoop advies?? is gemaakt door V700 register
hallo allemaal
ik ben vandaag bij een 740 gaan kijken
een 2.3 met 131 pk van 1988 automaat donkerblauw
deze moest 600 euro kosten, wat me niet duur leek.
ik heb het niet gedaan want uiterlijk was er toch wel aardig wat mis mee,
kofferklep naden waren niet gelijk, put in de kofferklep, deuken in 2 deuren, roest langs de spatborden, lpg dop zat er nog op.
en liep onregelmatig stationair en te laag in toeren,.
hierdoor schudde de pook ook behoorlijk.
reed verder prima, maar toch even wat te veel werk voor mij.
pluspunten waren dan de luxe uitrusting met 4 electrische ramen, airco, stoelverwarming, 15 inch regal velgen, etc.
momenteel staat mijn motor nog te koop dus kan niet te gek doen, maar ik heb nog een grijze turbo versie gezien en op speurders
staat nog een mooie met een 3 liter 24v 6 in lijn te koop.
waar moet ik normaal gesproken voor uitkijken?
ik ben vandaag bij een 740 gaan kijken
een 2.3 met 131 pk van 1988 automaat donkerblauw
deze moest 600 euro kosten, wat me niet duur leek.
ik heb het niet gedaan want uiterlijk was er toch wel aardig wat mis mee,
kofferklep naden waren niet gelijk, put in de kofferklep, deuken in 2 deuren, roest langs de spatborden, lpg dop zat er nog op.
en liep onregelmatig stationair en te laag in toeren,.
hierdoor schudde de pook ook behoorlijk.
reed verder prima, maar toch even wat te veel werk voor mij.
pluspunten waren dan de luxe uitrusting met 4 electrische ramen, airco, stoelverwarming, 15 inch regal velgen, etc.
momenteel staat mijn motor nog te koop dus kan niet te gek doen, maar ik heb nog een grijze turbo versie gezien en op speurders
staat nog een mooie met een 3 liter 24v 6 in lijn te koop.
waar moet ik normaal gesproken voor uitkijken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2015 14:43 #1419767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk hier eens
Kijk hier eens bij de aankooptips:
volvo700vereniging.nl/node/10789
Je hebt het over een 740 en over een 960/S/V90 (de 6 cilinder). Dat zijn echt best wel verschillende auto's, waarbij het kostenplaatje ook verschillend uit kan pakken. 740/940 is robuust en simpel, maar minder verfijnd/luxe. Comfortabel, maar toch wat minder comfortabel dan de 960 door andere motoren en ophanging. De 960 en S/V90, met de 6 cilinder lijnmotoren, zijn luxe maar het onderhoud vereist ook meer aandacht en geld. Bij beide modellen (740/940 en 960/S/V90) kan achterstallig (technisch) onderhoud best nog wel wat geld gaan kosten. Met de 960 of S/V90 is, als je achterstallig hebt, de kans groot dat het bedrag meteen groot begint te worden.
Een redelijke 740/940 voor niet-te-veel is nog wel te vinden, daar zijn veel meer van geleverd, onderhoud is wat minder kritisch en worden gezien als de wat saaie grote bakken. Een goede 960 of S/V90 wordt schaarser en je moet dan niet vreemd opkijken van prijzen tussen de 2000-5000, of daar nog boven (al zijn de prijzen voor de sedans meestal wat lager). Als je een mooie ziet voor een heel lage prijs heel goed opletten wat je koopt, met een grotere kans dat je meteen de hoofdprijs hebt bij achterstallig onderhoud.
Als je toch voor een 740 gaat: Let dan qua roest ook op de achterwiel-bak in de kofferruimte, onder de achterlichten (vooral bij sedan) en de bodemplaat voorin, bij de voeten van de bestuurder en passagier. Miv modeljaar '88 of '89 is Volvo meer gaan verzinken en speelt de roest wat minder.
Persoonlijk zou ik de carburateur blokken (B230A of K) en K-Jetronic (B230E) links laten liggen en proberen om voor een wat lagere 740 met B230F te gaan, ook al hebben die wat minder vermogen van een B230E.
Je hebt het over een 740 en over een 960/S/V90 (de 6 cilinder). Dat zijn echt best wel verschillende auto's, waarbij het kostenplaatje ook verschillend uit kan pakken. 740/940 is robuust en simpel, maar minder verfijnd/luxe. Comfortabel, maar toch wat minder comfortabel dan de 960 door andere motoren en ophanging. De 960 en S/V90, met de 6 cilinder lijnmotoren, zijn luxe maar het onderhoud vereist ook meer aandacht en geld. Bij beide modellen (740/940 en 960/S/V90) kan achterstallig (technisch) onderhoud best nog wel wat geld gaan kosten. Met de 960 of S/V90 is, als je achterstallig hebt, de kans groot dat het bedrag meteen groot begint te worden.
Een redelijke 740/940 voor niet-te-veel is nog wel te vinden, daar zijn veel meer van geleverd, onderhoud is wat minder kritisch en worden gezien als de wat saaie grote bakken. Een goede 960 of S/V90 wordt schaarser en je moet dan niet vreemd opkijken van prijzen tussen de 2000-5000, of daar nog boven (al zijn de prijzen voor de sedans meestal wat lager). Als je een mooie ziet voor een heel lage prijs heel goed opletten wat je koopt, met een grotere kans dat je meteen de hoofdprijs hebt bij achterstallig onderhoud.
Als je toch voor een 740 gaat: Let dan qua roest ook op de achterwiel-bak in de kofferruimte, onder de achterlichten (vooral bij sedan) en de bodemplaat voorin, bij de voeten van de bestuurder en passagier. Miv modeljaar '88 of '89 is Volvo meer gaan verzinken en speelt de roest wat minder.
Persoonlijk zou ik de carburateur blokken (B230A of K) en K-Jetronic (B230E) links laten liggen en proberen om voor een wat lagere 740 met B230F te gaan, ook al hebben die wat minder vermogen van een B230E.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2015 15:20 #1419768
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://www.speurders.nl
www.speurders.nl/overzicht/autos/volvo/v...-2016-148131766.html
of deze bijvoorbeeld.
www.autowereld.nl/volvo/760/2-3-turbo-ol...1930713/details.html
ik vind de 700/900 serie uit de jaren 80 tot 88 ivm de wegenbelasting het interessants.
simpele techniek ed.
of deze bijvoorbeeld.
www.autowereld.nl/volvo/760/2-3-turbo-ol...1930713/details.html
ik vind de 700/900 serie uit de jaren 80 tot 88 ivm de wegenbelasting het interessants.
simpele techniek ed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2015 15:56 #1419769
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 760
De 760 met de 6 cilinder lijn motor is, wellicht overbodig om te zeggen, een ombouwproject. Controleer goed hoe netjes de in/ombouw is gedaan. Als het houtje-touwtje aan elkaar hangt is de kans op een storing groot en wordt storing zoeken lastig omdat je niet op documentatie terug kunt vallen.
Als je de auto het hele jaar wilt kunnen gebruiken vervalt het voordeel van de huidige oldtimer, en kun je beter op zoek gaan naar een wat jongere 740 (of 940).
Als je de auto het hele jaar wilt kunnen gebruiken vervalt het voordeel van de huidige oldtimer, en kun je beter op zoek gaan naar een wat jongere 740 (of 940).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2015 15:59 #1419770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic auto is puur voor erbij, voor
auto is puur voor erbij, voor dagelijks vervoer is het wel een flinke kostenpost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2015 21:40 #1419778
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 met 960 blok
De 760 met 960 blok ken ik.
Rijd als een speer en is door een Volvo fanaat uit dacht ik Friesland ooit voorzien van het 960 blok en automaat bak .
Daarna is deze naar iemand uit Delft gegaan.
Deze 760 dient van binnen nog wel verder aangepakt te worden .
Interieur vooral wat dashboard etc betreft is nog niet 100%.
Is dus inderdaad een hobby Volvo , maar dat zijn ze toch allemaal die 700 en 900 series.
Deze 760 heeft ook op de laatste VKB gestaan .
Rijd als een speer en is door een Volvo fanaat uit dacht ik Friesland ooit voorzien van het 960 blok en automaat bak .
Daarna is deze naar iemand uit Delft gegaan.
Deze 760 dient van binnen nog wel verder aangepakt te worden .
Interieur vooral wat dashboard etc betreft is nog niet 100%.
Is dus inderdaad een hobby Volvo , maar dat zijn ze toch allemaal die 700 en 900 series.
Deze 760 heeft ook op de laatste VKB gestaan .
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2015 17:14 #1419819
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Die 760 van '83
Ik betwijfel eerlijk gezegd of die 760 van '83 met 960 blok wel "echt" van '83 is. Op de foto kan je de "veerpoottoren" zien (onder de kap), dit is een versie van na MY86.
De jaren voor '86 hadden een andere "veerpoottoren".
Ik zag trouwens alwel dat "kww" er een bod op had uitgebracht. (De topicstarter)
Groeten,
Gerben
De jaren voor '86 hadden een andere "veerpoottoren".
Ik zag trouwens alwel dat "kww" er een bod op had uitgebracht. (De topicstarter)
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2015 17:35 #1419820
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Die spiegels zijn wel de vroege mickey-mouse spiegels, of zie ik het verkeerd?? Hoewel dat niet veel zegt natuurlijk, een paar deuren zet je gemakkelijk over.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2015 20:59 #1419822
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ..........................
@Gerrieberrie,
Je hebt notabene zelf een '84er die er als het goed is hetzelfde uit ziet. Het gat waar de veerpoot doorheen steekt is ovaal en bij een '85 en jonger is dat rond.
Hij is onder de kap net zo echt van '83 als de mijne!
Waar ik me wel zorgen over zou maken als ik em zou willen kopen is dat ik me afvraag hoe de bedrading van de Motronic aan de bestaande bedrading is gemetseld. Is dat deugdelijk gedaan of niet?? Want als je met zo'n exemplaar electrische storingen krijgt hoef je bij geen een garage aan te kloppen voor hulp omdat dat aan zoekuren onbetaalbaar wordt.
Daarom heb ik er bij mij voor gekozen om niet alleen de B230FT in te bouwen maar ook de complete bedrading plus dashboard van de '88 760Turbo donorauto......zodat je in geval van storing in het standaard bedradingsschema van een 760 van '88 kunt kijken/zoeken.
Als ik alles van tevoren had geweten, de ombouw is nu 7jr geleden, dan had ik er bij mij ook een lijn 6 in gegooid(incl. het hele interieur en elektronica van de 960).
Maarja, als je alles van tevoren weet is rijk worden ook geen kunst...
Je hebt notabene zelf een '84er die er als het goed is hetzelfde uit ziet. Het gat waar de veerpoot doorheen steekt is ovaal en bij een '85 en jonger is dat rond.
Hij is onder de kap net zo echt van '83 als de mijne!
Waar ik me wel zorgen over zou maken als ik em zou willen kopen is dat ik me afvraag hoe de bedrading van de Motronic aan de bestaande bedrading is gemetseld. Is dat deugdelijk gedaan of niet?? Want als je met zo'n exemplaar electrische storingen krijgt hoef je bij geen een garage aan te kloppen voor hulp omdat dat aan zoekuren onbetaalbaar wordt.
Daarom heb ik er bij mij voor gekozen om niet alleen de B230FT in te bouwen maar ook de complete bedrading plus dashboard van de '88 760Turbo donorauto......zodat je in geval van storing in het standaard bedradingsschema van een 760 van '88 kunt kijken/zoeken.
Als ik alles van tevoren had geweten, de ombouw is nu 7jr geleden, dan had ik er bij mij ook een lijn 6 in gegooid(incl. het hele interieur en elektronica van de 960).
Maarja, als je alles van tevoren weet is rijk worden ook geen kunst...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2015 21:36 #1419842
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb een bod geplaatst om
ik heb een bod geplaatst om een reactie uit te lokken, hij reageert niet op mail.
bellen kan ook maar ik heb liever dingen zwart op wit.
ik kijk gewoon rustig verder, het hoeft niet perse een pk monster te zijn, al is dat wel leuk natuurlijk.
ik moet toch eerst de motor verkopen
bellen kan ook maar ik heb liever dingen zwart op wit.
ik kijk gewoon rustig verder, het hoeft niet perse een pk monster te zijn, al is dat wel leuk natuurlijk.
ik moet toch eerst de motor verkopen
Moderators: Jerry Stam