trillen in het stuur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2015 11:56 #1104073 door V700 register
trillen in het stuur is gemaakt door V700 register
In mei 2014 heeft mijn 940 estate (automaat en van november 1997) nieuwe voorschijven gekregen. Nu trilt de auto bij het remmen. Deze nieuwe voorschijven zijn inmiddels afgedraaid en er kwam hééél weinig af. na dit afdraaien nog steeds trillen in het stuur tijdens het remmen.... vervolgens andere achterschijven erop en ja hoor: ook nu nog trillen! Wat me wel opvalt is dat er op de voorvelg aan de chauffeurszijde beduidend meer remstof zit dan aan de bijrijderskant. Wie herkent dit en kan me verder helpen?

Aernoud Jalink

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2015 13:18 #1419705 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Remklauwen
Mogelijk hebben de geleidepennen van je remklauwen te veel speling. Bij het remmen "kantelt" de remklauw dan en die drukt dan de remblokken scheef op de schijf.

Maar een idee hoor.

Groeten,
Gerben

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2015 16:30 #1419707 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Meten
De schijf slingering meten. Dat mag niet meer zijn dan 0.02 mm.
Vaak krijgen de schijven de schuld maar eerst moet naar de naaf gekeken worden.
Daarna eens naar de reactiestang enz.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2015 17:40 #1419709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En de wielen op moment
En de wielen op moment aandraaien teveel onderling verschil zorgt voor kromtrekken schijven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2015 18:40 #1419710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe PU rubbers er op
Even op de site van timen klikken ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2015 15:28 #1419731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even meeliften op dit topic.
Even meeliften op dit topic. Onze 945 is ook een autom. en heeft sinds kort ook last van een bewegend stuur, zou het geen trillen willen noemen, tijdens zachtjes remmen. Als je wat harder op het rempedaal trapt is het weg. De geleidepennen heb ik net gecontroleerd en zitten in ieder geval niet vast en de afdekrubbers zijn heel, pennen eruit gehaald en zijn ook nog vettig. Voor de zekerheid maar opnieuw ingevet. Mogen de pennen juist een heel klein beetje speling hebben of juist helemaal niet? Bedoel, vast is niet goed, maar te los ook niet(?). Moet nog even een proefrit doen, maar het lijkt me toch iets anders. De remklauw zuigers zitten in ieder geval niet vast en remvloeistof is minder dan een jaar geleden vervangen. Groet, Menno.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2015 18:21 #1419732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nah, proefrit net gedaan,
Nah, proefrit net gedaan, stuur blijft stil tijdens remmen. Conclusie voor mij is dat er dus iets teveel speling zou zitten op de geleide pennen van de remklauwen, immers, met nieuw vet is het heen en weer ("trillen") gaan over. Net dus nieuwe pennen besteld, en een paar nieuwe fuseekogels, scheelt weer in de verzendkosten......
PU paddestoel rubbers kon ik niet zo gauw vinden, dus die kan ik denk ik wel bij
Timen bestellen, doe ik ook meteen dat zogenaamde "toespoorgereedschap" erbij nemen, daar ben ik erg benieuwd naar.

Groet Menno

Moderators: Jerry Stam