Waterballet 940 en een 'papieren matten'-vraagje

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2015 16:37 #1103998 door Lex Stax (GAST)
Waterballet 940 en een 'papieren matten'-vraagje is gemaakt door Lex Stax (GAST)
Waarde Volvisti,

Vandaag weer de 945 gereden. Stond al weer een paar dagen stil.
Opeens: wat zien ik? Schimmel op de nieuwe matjes? Jawel, ik voelde letterlijk en figuurlijk nattigheid.
Bij de bijrijder een kletsnatte boel.

De eerste verdachte is de ruit. Na 20 jaar wil die wel eens gaan lekken. Meteen naar CarGlass in Emmen. Daar werd ik meteen geholpen, en wel door een echte Volvo-liefhebber.
De ruit was potdicht. Omdat de monteur een Volvo-liefhebber is wilde hij wel verder zoeken. Na enig zoeken bleek de waterafvoer van de airco verstopt te zitten (zie foto). Met een soepele beweging was dit opgelost en stroomde het water de juiste kant op in een flinke straal.
De opvangbak voor het water zit onder het dashboardkastje. Omdat het water geen kant op kon, is het maar naar binnen gelopen. Resultaat: waterballet.

De matten worden nu gedroogd dus het komt weer goed. Met dank aan de snelle service van CarGlass!

En dan twee vragen:
1: Bij de passagiersstoel ligt op het metaal een dikke bruine soort van papieren mat (zie foto). Die heeft het ballet niet overleefd. Heeft iemand nog zo'n mat in goede (droge!) staat?
2: Bij het bestuurdersdeel heb ik de boel ook losgemaakt. Ook wat nat. Hier ligt niet zo'n mat. Hoort dat zo? Zo nee, heeft iemand nog zo'n mat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2015 19:31 #1419324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balen
Afgaande op vadis ligt er zowel voor als achterin rechts een extra warmte-isolatiemat, waarschijnlijk omdat de uitlaat er onderdoor loopt. Ik gok dat dat die 'papieren' mat is. Ligt erbovenop nog een schuimrubber mat (nr. 8 op het plaatje)?

Misschien heeft de dealer ze nog nieuw; bestelnr. 1371229.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2015 19:40 #1419325 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Yep, er bovenop ligt
Yep, er bovenop ligt inderdaad nog een schuimrubbermat. Ik ga het navragen of ze nog nieuw te 'krijgen' zijn.

Bedankt Piet (prima Adhara's!)

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2015 12:58 #1419346 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Auto is inmiddels opgedroogd.
Auto is inmiddels opgedroogd. Tapijten er uit. De tapijten die er niet uit kunnen enkele uren met een ventilatorkacheltje laten uitdrogen. Nu alles weer zo droog als Toetanchamon.

De 'papieren' mat is niet meer leverbaar. Mat dus gezocht in droge en alleszins acceptabel staat.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2015 13:01 #1419347 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 960 mat
Lex,

Met wat kleine modificaties is dit ook het ideale moment voor je om een setje 960 matten te monteren. Deze zijn namelijk dikker en daarmee wordt het binnen dus stiller.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2015 14:30 #1419351 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Klinkt goed! Als deze matten
Klinkt goed! Als deze matten wél leverbaar zijn is dat een meer dan prima voorstel.

Ik heb onlangs een subwoofer onder de stoel gelegd (en aangesloten). Dus een stillere auto kan ik écht wel gebruiken :-)

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2015 14:45 #1419352 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Is dit iets?

Moderators: Jerry Stam