mulilink compleet vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 22:45 #1103932
door V700 register
mulilink compleet vervangen is gemaakt door V700 register
Vandaag een hele dag hard met Henk Huisman aan mijn 960 gesleuteld in Emmeloord, het was gezellig en leerzaam!
We hebben zonder brug de complete multilink vervangen door een ander exemplaar uit een sedan die ongeveer de helft aan gereden kilometers had gemaakt in vergelijk met die van mij. Tevens is dit er een met een dikkere bladveer (..301).
Ook complete de cardanas erbij overgezet. Uitlaat vanaf de kat. ook vervangen met een andere exemplaar die ik recent 2e hands (zgan) had aangeschaft. Verder nog wat kleine dingen zoals een ander achterlicht (die van mij was gesmolten door brand (geparkeerde auto naast mij stond in de fik (zie brandschade topic) en een raamlijst.
Nou het was zeker niet voor niets, ik heb voor het eerst geen trilling meer kunnen ontdekken op de terugreis naar Amsterdam en de wagen staat een stuk hoger vanachter, voor en achter is nu helemaal mooi gelijk.
Helemaal super blij ben ik!
Wel klinkt de motor nu als die in een Ferrari want ik heb de nieuwe uitlaat zonder pasta gemonteerd op de pijp van de kat. en dat sluit niet mooi. Morgen maar meteen even in orde maken met gumgum oid, wat een herrie!
Foto's zijn niet super, beetje te zonnig voor mijn iphone helaas..
Gr, Michiel
We hebben zonder brug de complete multilink vervangen door een ander exemplaar uit een sedan die ongeveer de helft aan gereden kilometers had gemaakt in vergelijk met die van mij. Tevens is dit er een met een dikkere bladveer (..301).
Ook complete de cardanas erbij overgezet. Uitlaat vanaf de kat. ook vervangen met een andere exemplaar die ik recent 2e hands (zgan) had aangeschaft. Verder nog wat kleine dingen zoals een ander achterlicht (die van mij was gesmolten door brand (geparkeerde auto naast mij stond in de fik (zie brandschade topic) en een raamlijst.
Nou het was zeker niet voor niets, ik heb voor het eerst geen trilling meer kunnen ontdekken op de terugreis naar Amsterdam en de wagen staat een stuk hoger vanachter, voor en achter is nu helemaal mooi gelijk.
Helemaal super blij ben ik!
Wel klinkt de motor nu als die in een Ferrari want ik heb de nieuwe uitlaat zonder pasta gemonteerd op de pijp van de kat. en dat sluit niet mooi. Morgen maar meteen even in orde maken met gumgum oid, wat een herrie!
Foto's zijn niet super, beetje te zonnig voor mijn iphone helaas..
Gr, Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2015 22:11 #1419060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nice
nice
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2015 22:35 #1419073
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Goed werk!
Goed werk!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 09:02 #1419076
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Heb je een foto vanaf de
Heb je een foto vanaf de zijkant van hoe de auto nu staat? Hoeveel cm heb je nu tussen je achterband en de wielkast?
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 12:44 #1419080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo jij bent knap aan het
Zo jij bent knap aan het sleutelen geweest 
nu nog eens met de achterkanten tegen elkaar.
gr, joop
nu nog eens met de achterkanten tegen elkaar.
gr, joop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 22:29 #1419101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto
Ik heb net ff een foto gemaakt, ik heb nog niet gemeten. Hij is denk ik net een paar cm hoger nu, de lijn van voor naar achter is nu gewoon recht, eerst hing hij net iets naar achteren voor mijn gevoel en zeker met volle LPG tank zakte hij na een rit snel iets verder in. Nu gaat hij ook veel mooier over drempels heen en nu deint de achterkant minder lang na (1x), verder gaat hij nu vanachter strakker door de bocht (ik zit gewoon recht door scherpe bocht op snelheid) en de cardanas trillingen zijn helemaal verdwenen.
De overgezette as heeft trouwens geen homokineet aan de diff. kant.
De voornaamste reden dat we mijn eigen as, die net was gebalanceerd niet hebben overgezet was dat de flens op de 'nieuwe diff.' geen 6 maar 4 gaten heeft, verder wel de precies de zelfde differentieel.
De overgezette as heeft trouwens geen homokineet aan de diff. kant.
De voornaamste reden dat we mijn eigen as, die net was gebalanceerd niet hebben overgezet was dat de flens op de 'nieuwe diff.' geen 6 maar 4 gaten heeft, verder wel de precies de zelfde differentieel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 09:49 #1419109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90 achterzijde te laag !!
Heb in februari een V90 gekocht. De achterzijde hangt "achterover". Omdat de schokdemper onvoldoende was, heb ik de levelers vervangen. De auto heeft pas 220.000 km gereden.
Ook met de nieuwe levelers staat de auto te laag achter. Ik meet 56,3 cm gemiddeld tussen onderkant velg en de wielkast, hetzelfde als voorheen.
Ik ben verbaasd dat een andere multilink compleet de auto hoger zet. Het zal toch niet zo zijn dat de multilink zelf door zijn hoeven zakt ?!?
De 850 en de S80 die ik ook gehad heb, heb ik nooit problemen gehad. Beide bleven keurig op hoogte ondank dat ze beide 460.000 km gereden hebben met soms wel 120 flessen wijn in de achterbak en een caravan aan de haak.
Al met al een flinke domper op mijn mooie V90.
Wie kan er iets van zeggen?
Ook met de nieuwe levelers staat de auto te laag achter. Ik meet 56,3 cm gemiddeld tussen onderkant velg en de wielkast, hetzelfde als voorheen.
Ik ben verbaasd dat een andere multilink compleet de auto hoger zet. Het zal toch niet zo zijn dat de multilink zelf door zijn hoeven zakt ?!?
De 850 en de S80 die ik ook gehad heb, heb ik nooit problemen gehad. Beide bleven keurig op hoogte ondank dat ze beide 460.000 km gereden hebben met soms wel 120 flessen wijn in de achterbak en een caravan aan de haak.
Al met al een flinke domper op mijn mooie V90.
Wie kan er iets van zeggen?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 09:51 #1419110
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Het zoekwoord is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 10:10 #1419113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bladveer
Bedankt voor de hint.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 10:19 #1419115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere bladveer
Hoi Okapi,
Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een complete multilink achteras wel een paar adresjes tegengekomen waar je een andere 2e hands bladveer kan kopen, ook de dikkere veer die eindige op nummer 301. De zelfde die er nu dus bij mij onder zit. Nieuw helaas niet meer te krijgen. Ze zitten standaard in de S90 modellen.
Succes!
Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een complete multilink achteras wel een paar adresjes tegengekomen waar je een andere 2e hands bladveer kan kopen, ook de dikkere veer die eindige op nummer 301. De zelfde die er nu dus bij mij onder zit. Nieuw helaas niet meer te krijgen. Ze zitten standaard in de S90 modellen.
Succes!
Moderators: Jerry Stam