Turbo monteren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 19:24 #1103777
door V700 register
Turbo monteren is gemaakt door V700 register
Beste volvoliefhebbers,
Vandaag bij Timen langs geweest.... Auto leek een beetje gezapig op te trekken, net alsof de turbo niets deed. Dit klopte na metingen van Timen.... dus op zoek naar een oplossing.
Nu even snel op marktplaats gekeken en een turbo gevonden, verschil is wel dat dit een HP is ipv een LP, volgens mij heeft dit geen consequenties. De turbo wordt opgestuurd met het spruitstuk er nog aan.
Nu zijn mijn vragen:
- Klopt het dat je een HP gewoon in een LP setting kan zette (in wezen hetzelfde als je boost opkrikken met een mbc
- Hoe kan ik het beste mijn 'nieuwe' turbo monteren/demonteren. Spuitstuk aan de motor laten of spruitstuk eraf etc etc etc en welke pakkingen heb ik dan nog nodig?
Ik hoop dat jullie mij goede adviezen kunnen en willen geven, als het handiger is om het met een proffesional te monteren mogen jullie daar ook zeker eerlijk in zijn.
Groeten Dave
Vandaag bij Timen langs geweest.... Auto leek een beetje gezapig op te trekken, net alsof de turbo niets deed. Dit klopte na metingen van Timen.... dus op zoek naar een oplossing.
Nu even snel op marktplaats gekeken en een turbo gevonden, verschil is wel dat dit een HP is ipv een LP, volgens mij heeft dit geen consequenties. De turbo wordt opgestuurd met het spruitstuk er nog aan.
Nu zijn mijn vragen:
- Klopt het dat je een HP gewoon in een LP setting kan zette (in wezen hetzelfde als je boost opkrikken met een mbc
- Hoe kan ik het beste mijn 'nieuwe' turbo monteren/demonteren. Spuitstuk aan de motor laten of spruitstuk eraf etc etc etc en welke pakkingen heb ik dan nog nodig?
Ik hoop dat jullie mij goede adviezen kunnen en willen geven, als het handiger is om het met een proffesional te monteren mogen jullie daar ook zeker eerlijk in zijn.
Groeten Dave
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 20:11 #1418158
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Timen
Verschil tussen HPT en LPT is vooral de actuator (dat ding met het stokje eraan) aan je turbo, maar verder zijn de turbo's identiek.
Monteren zou ik bij Timen doen of samen met iemand anders. Het terugplaatsen van het pijpje van de olieretour is lastig alleen. Verder kunnen bepaalde bouten va. Het uitlaatspruitstuk behoorlijk vastzitten. Ook is een brug handig.
Monteren zou ik bij Timen doen of samen met iemand anders. Het terugplaatsen van het pijpje van de olieretour is lastig alleen. Verder kunnen bepaalde bouten va. Het uitlaatspruitstuk behoorlijk vastzitten. Ook is een brug handig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 21:03 #1418159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ziet er goed uit op 1 scheurtje na
Hallo allemaal,
1 scheurtje in de turbo, nu is de vraaf, gaat dit kwaad kunnen??
1 scheurtje in de turbo, nu is de vraaf, gaat dit kwaad kunnen??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 22:29 #1418163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat scheurtje zorgt ervoor
Dat scheurtje zorgt ervoor dat de turbo zijn druk niet haalt. Kwaad kan het niet maar hij rijdt er niet beter van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 21:11 #1418311
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer
Hallo Paul,
Je had helaas gelijk, vanavond bij Timen langs geweest en die vond ook dat de turbo niet meer voldoende was om te monteren.
Ik ga de turbo terug sturen en krijg dan hopelijk netjes mijn geld terug. De zoektocht naar een andere turbo valt tegen maar gelukkig heeft Timen er nog 1 liggen, volgende week dinsdag samen met hem monteren.
Mocht iemand nog een goede turbo hebben of een geniaal idee om het op een andere manier op te lossen houd ik mij aanbevolen.
Je had helaas gelijk, vanavond bij Timen langs geweest en die vond ook dat de turbo niet meer voldoende was om te monteren.
Ik ga de turbo terug sturen en krijg dan hopelijk netjes mijn geld terug. De zoektocht naar een andere turbo valt tegen maar gelukkig heeft Timen er nog 1 liggen, volgende week dinsdag samen met hem monteren.
Mocht iemand nog een goede turbo hebben of een geniaal idee om het op een andere manier op te lossen houd ik mij aanbevolen.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 21:54 #1418312
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Dat
Dat stuk van de turbo is ook prima op ebay te bestellen (en te vervangen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 22:21 #1418314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jerry
Hallo jerry,
Bedoel je het turbohuis?? Ik heb namelijk op e bay gekeken maar kom het nergens tegen.
Groeten Dave
Bedoel je het turbohuis?? Ik heb namelijk op e bay gekeken maar kom het nergens tegen.
Groeten Dave
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 22:29 #1418316
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Je kunt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 22:38 #1418318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanx
Jerry,
Super, is dit een passende op de td04-13c??
In ieder geval bedankt, waardevolle tip!
Super, is dit een passende op de td04-13c??
In ieder geval bedankt, waardevolle tip!
Moderators: Jerry Stam