actuator kinugawa vs mbc rspec

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2015 19:33 #1103586 door V700 register
actuator kinugawa vs mbc rspec is gemaakt door V700 register
Een tijdje terug heb ik een mbc van Rspec gemonteerd. Netjes afgesteld op 0,65 bar. Die 0,65 bar bleef constant aanwezig maar voorafgaand had ik boostspikes van wel + 1,0 bar. Die spikes vond ik niet plezierig rijden en hoewel ik het niet goed kan beoordelen lijken mij die spikes slecht voor je motor. Ik heb wel eens gelezen dat de koppakking er flink van langs krijgt door die spikes. Ik weet dat anderen zeer tevreden zijn over een mbc maar ik heb de rspec toch maar weer gedemonteerd....

Na wat oriëntatie een actuator van kinugawa besteld in Taiwan (via ebay). Vandaag gemonteerd met een veer die de druk netjes op 0,8 bar houdt. Absoluut geen spikes, rijdt erg plezierig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-04-2015 20:49 #1417213 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Heb je misschien een linkje
Heb je misschien een linkje welke je precies besteld hebt? Ik heb ook een MBC van R-Spec en die werkt ook niet goed. Ik heb al een paar keer uit elkaar gehad en schoongemaakt, maar geen hulp. De laatste keer wilde ik de druk opschroeven naar 0.5 bar, maar er gebeurd niets..

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2015 22:15 #1417217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie?

Standaard bieden ze een actuator aan met een 0,3 bar veer maar je kan ook een andere veer bestellen (moet je ff mailen). Zoals ik al schreef ik heb een actuator met 0,8 bar veer en dat pakt (tot nu toe) goed uit.

Verkoper reageert snel op mail en vanuit Taiwan binnen een week in huis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2015 22:28 #1417219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic R-Spec MBC's zijn top en
R-Spec MBC's zijn top en verlopen eigenlijk nooit, ik heb het vermoeden ook in verband met die boost spikes dat de MBC verkeerd om is aangesloten. Dan werkt hij namelijk wel maar staat voluit te blazen. Als je een wastegate wilt gebruiken sloop er dan eentje van een Volvo diesel af, deze zij instelbaar tot 0.65 bar, heeft niet de looks van een Kinugawa maar werkt hetzelfde en voor een ietsiepietsie minder geld.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2015 22:43 #1417221 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De R-spec zeker als deze
De R-spec zeker als deze schoon (gemaakt) is werkt goed. Trouwens elke regelaar met veer + kogel werkt goed. Alleen zijn er die een RVS-veer hebben en een glazen kogel die doen het wat beter.
Wanneer je de druk niet kunt regelen moet je het in de turbo zelf zoeken.
Soms is de stang losgeraakt van de wastegateklep.
Nog vaker dicht de klep in het turbohuis door verbranding van de zitting niet meer goed af. Dan valt er natuurlijk niets meer te regelen.
Wanneer je geen MBC- wilt gebruiken kun je ook een andere (zwaardere) veer in je huidige actuator zetten. Wanneer het turbohuis niet goed afdicht zal ook dit niet helpen.

Moderators: Jerry Stam