Draadloze bandenspanningsmeter

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-03-2015 12:54 #1103484 door ADRIAANB234FT
Draadloze bandenspanningsmeter is gemaakt door ADRIAANB234FT
Makkelijker dan bij de pomp je bandenspanning controleren (vier dopjes losschroeven en gehannes met luchtslang rond de auto, inclusief de bij iedere luchtpomp ingebakken afwijking in de weergegeven spanning... ) is een draadloze bandenspanningsmeter die niet alleen tussentijds afleesbaar is, maar ook waarschuwt wanneer (één van de) banden te ver onder hun spanningsniveau geraken. Er worden er zoveel aangeboden tegen uiteenlopende prijzen. Heeft iemand ervaring met dergelijke systemen. Liefst met permanente spanningsaansluiting. En niet voor in de aansteker (zoals actuele aanbieding ANWB).

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2015 13:00 #1416714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Heb ik, maar niet geheel zonder eigen-belang.
Systeem wordt o.m. door Daf en Volvo als after market aangeboden, dus slecht zal het niet zijn. Voor 4 banden kost het iets van 140 euro of zo, zou ik na moeten vragen.

Ligt nu bij mij in de auto :) Maar dat komt omdat ik ze er vorige week heb afgehaald ivm de wisseling naar zomerbanden. Als je ze los haalt en het systeem (batterij en/of accu) gaat het systeem helemaal op tilt omdat er drukverlies is van 3 naar 0 bar.

Volgende week komen als het goed de nieuwe zomerbanden er op, en de tpms dus ook weer. Vooral met zo'n langzaam leeglopende band/velg is het wel goed om te hebben maar verder heb ik het nog nooit echt nodig gehad: Maar ja, morgen kan ik een lekke band oplopen natuurlijk..

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-03-2015 17:25 #1416719 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dopjes of sensor in band
Dank je JP,
Werkt dat systeem van Volvo met een (plak)sensor in de band of ventieldopjes? Ik geef de voorkeur aan het eerste omdat - naar het schijnt - die dopjes gejat kunnen worden. En die blijken niet bepaald goedkoop om te vervangen. Zal bovendien bij het uitbalanceren meegenomen moeten worden. Ik ben vooral benieuwd naar de levensduur van de knoopjes in elke sensor. Om nu voor het vervangen van een batterijtje eerst de band (voortijdig) te moeten demonteren, lijkt me onhandig. Hangt natuurlijk samen met hoe snel je een setje banden verslijt. Dan is een dopje wel weer handiger. Ach, zoals in meerdere gevallen: elk nadeel heb z'n voordeel...

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2015 10:59 #1416735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balanceren
Er zijn inderdaad twee soorten: Ik heb de dopjes (die je een beetje tegen diefstal kunt beveiligen, maar dan is bijvullen ook lastiger...) en daar zitten plakkers bij voor op de velg. Niet zo mooi dus.
Het andere systeem heeft als nadeel dat de band van de velg moet, ding er in plakken/lijmen) en daarna op de normale manier uitbalanceren. Batterij gaat een jaar of vijf mee, dat dan weer wel.

Ik zal het doosje opzoeken en 28-3 meenemen naar Langezwaag.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-03-2015 11:38 #1416814 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Jammer
Jammer JP, ik kom helaas niet naar Langezwaag. Maar toch bedankt voor je bruikbare uitleg.

Adriaan

Moderators: Jerry Stam