Cylinderslot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2015 21:36 #1103475
door V700 register
Cylinderslot is gemaakt door V700 register
Is het cylinderslot van het dashboardkastje (740) uit elkaar te halen zonder dat de sleutel erin zit? Deze wil er namelijk niet meer in. Normaal gesproken is dit toch dezelfde sleutel van de portieren en het startslot?
Ik wil het slot namelijk proberen te repareren als ik hem uit elkaar krijg. Bij het slot van de achterklep is dit uitstekend gelukt.
Dezelfde vraag heb ik ook voor het slot van de laadvloer. Dit is volgens mij een accessoire van vooral de USA modellen.
Ik wil het slot namelijk proberen te repareren als ik hem uit elkaar krijg. Bij het slot van de achterklep is dit uitstekend gelukt.
Dezelfde vraag heb ik ook voor het slot van de laadvloer. Dit is volgens mij een accessoire van vooral de USA modellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2015 11:46 #1416738
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 2 sleutels
Je hebt 2 verschillende sleutels bij de auto. Model handvat is verschillend en de groeven aan de zijkant, zie instructieboekje. De zogenaamde garage sleutel met beperkte toegang, past niet op je dashboardkastje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2015 11:50 #1416741
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan wil de sleutel er toch wel in, maar niet draaien? Of heb ik dat verkeerd?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2015 11:54 #1416744
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic baard en groeven
De baard is dacht ik altijd gelijk, het verschil zit in de groeven. Zeker ben ik niet en heb geen 740 sleutels bij de hand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2015 21:30 #1416764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus de sleutel van het
Dus de sleutel van het starten kan niet gebruikt worden voor het dashboardkastje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2015 21:56 #1416765
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms
Soms.
Volvo heeft bedacht dat als jij je sleutel aan die jongen bij de deur van het luxe hotel geeft zodat hij jouw auto kan parkeren je misschien niet wilt dat die jongen in jouw dashboardkastje gaat neuzen. Je kunt die jongen een speciale sleutel geven zodat hij wel de deuren van het slot kan halen/weer op slot kan zetten EN starten en wegrijden maar NIET het dashboardkastje kan openen. Bij de sedan kun je er ook nog voor zorgen dat je met die sleutel de kofferbak niet van het slot kunt halen en dat die niet met de centrale vergrendeling mee gaat. Bij de estate heeft het minder zin aangezien je over de achterbank ook in de bagageruimte kunt komen.
Af-fabriek is er één speciale en twee gewone sleutels. Die speciale is herkenbaar (anders zit je als eigenaar steeds te prutsen). Ik heb een 940 uit '98, twee grijs/zwarte en één geheel zwarte. Die zwarte is de speciale. Jij hebt met een 740 andere sleutels, maar de speciale zou herkenbaar moeten zijn tov de andere.
Probeer dus één van je andere sleutels (als je meerdere hebt), misschien krijg je met die andere het dashboardkastje wel open.
Volvo heeft bedacht dat als jij je sleutel aan die jongen bij de deur van het luxe hotel geeft zodat hij jouw auto kan parkeren je misschien niet wilt dat die jongen in jouw dashboardkastje gaat neuzen. Je kunt die jongen een speciale sleutel geven zodat hij wel de deuren van het slot kan halen/weer op slot kan zetten EN starten en wegrijden maar NIET het dashboardkastje kan openen. Bij de sedan kun je er ook nog voor zorgen dat je met die sleutel de kofferbak niet van het slot kunt halen en dat die niet met de centrale vergrendeling mee gaat. Bij de estate heeft het minder zin aangezien je over de achterbank ook in de bagageruimte kunt komen.
Af-fabriek is er één speciale en twee gewone sleutels. Die speciale is herkenbaar (anders zit je als eigenaar steeds te prutsen). Ik heb een 940 uit '98, twee grijs/zwarte en één geheel zwarte. Die zwarte is de speciale. Jij hebt met een 740 andere sleutels, maar de speciale zou herkenbaar moeten zijn tov de andere.
Probeer dus één van je andere sleutels (als je meerdere hebt), misschien krijg je met die andere het dashboardkastje wel open.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2015 21:58 #1416766
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het dashboardkastje
Het dashboardkastje uit de auto halen zodat je er van de achterkant/bovenkant in kunt om m van het slot te krijgen zal niet zonder schade lukken. Je moet de klep open doen om twee grote schroeven los te draaien (de rest zou je met gesloten kastje los kunnen maken). Als het kastje per se open moet zou ik denk ik voor de grote schroevendraaier gaan maar dan heb je wel een nieuw slot nodig.
Ik zou eerst je andere sleutels proberen, dat is het meest pijnloos
Ik zou eerst je andere sleutels proberen, dat is het meest pijnloos
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2015 09:08 #1416775
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dank
Zo leer je nog eens wat. Nooit het verschil kunnen ontdekken van mijn 940 sleutels.
Je moet goed kijken met goed daglicht om de grijstint te zien.
Nu na 10 jaar met de bril op en in het daglicht is het gelukt. Van de 940 1 * met grijstint en 1* geheel zwart, van de 945 2* met grijstint en 1* geheel zwart.
Met instructieboekje erbij en wd40 inspuiten lukte het me niet de achterklep te openen van de sedan met de sleutel. Gelukkig werkt de AB altijd.
Dank Henk.
Bij de 740 en 940 sleutels zonder rfid zit het verschil ook in het handvat en nl in de grootte. Het zwarte handvat van de hoofdsleutel is groter, bijna vierkant. Deze past op alle sloten. Het zwarte handvat van de dubbelsleutel,garage sleutel, is kleiner, rechthoek. Deze past op portieren en start/stuurslot.
Toen het slot van mijn 740 dashboardkastje een keer stuk was kreeg ik de klep open door ruimte te maken tussen klep en dashboard met twee grote schroevendraaiers.
De klep moest toch open en bleef onbeschadigd.
Het verschil in de werking van de sleutels is nu ook te zien. De baard is bij de sleutels gelijk. Op de dubbelsleutel, garagesleutel zit aan de zijkant een verdikte ribbel.
De 2 ribbels samen maken de sleutel ongeveer 0,5 mm dikker. Slijp of vijl je deze ribbels vlak met de rest van de sleutel dan heb je denk ik er een hoofdsleutel van gemaakt.
Je moet goed kijken met goed daglicht om de grijstint te zien.
Nu na 10 jaar met de bril op en in het daglicht is het gelukt. Van de 940 1 * met grijstint en 1* geheel zwart, van de 945 2* met grijstint en 1* geheel zwart.
Met instructieboekje erbij en wd40 inspuiten lukte het me niet de achterklep te openen van de sedan met de sleutel. Gelukkig werkt de AB altijd.
Dank Henk.
Bij de 740 en 940 sleutels zonder rfid zit het verschil ook in het handvat en nl in de grootte. Het zwarte handvat van de hoofdsleutel is groter, bijna vierkant. Deze past op alle sloten. Het zwarte handvat van de dubbelsleutel,garage sleutel, is kleiner, rechthoek. Deze past op portieren en start/stuurslot.
Toen het slot van mijn 740 dashboardkastje een keer stuk was kreeg ik de klep open door ruimte te maken tussen klep en dashboard met twee grote schroevendraaiers.
De klep moest toch open en bleef onbeschadigd.
Het verschil in de werking van de sleutels is nu ook te zien. De baard is bij de sleutels gelijk. Op de dubbelsleutel, garagesleutel zit aan de zijkant een verdikte ribbel.
De 2 ribbels samen maken de sleutel ongeveer 0,5 mm dikker. Slijp of vijl je deze ribbels vlak met de rest van de sleutel dan heb je denk ik er een hoofdsleutel van gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2015 09:12 #1416777
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt
Je hebt dan bij de sedan en de estate ook nog de truc om te bepalen of het slot mee opent en sluit met de centrale vergrendeling of niet. Ik vergeet altijd hoe het zit (maar gelukkig staat het ook in het boekje). Het heeft te maken met de stand van het gleufje waar de sleutel in zit op moment dat je m uit het slot haalt. Verticaal = met CV mee en horizontaal = niet met CV mee. Of dat je m nog een keer extra terug moet draaien om m niet met de CV mee te laten gaan.
Als het kofferdeksel open gaat met de CV heeft een hotel of garagesleutel nog geen zin natuurlijk.
Als het kofferdeksel open gaat met de CV heeft een hotel of garagesleutel nog geen zin natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2015 21:21 #1416787
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips mensen.
Bedankt voor de tips mensen. Dat ik daar niet aan gedacht heb. Want die sleutel wilde er inderdaad niet in. Een andere sleutel had ik ook niet, dan die 2 garagesleutels. Inmiddels had ik op de sloop al een ander slot met sleutel gehaald. Daar zaten ook 2 verschillende sleutels bij, waarvan er een dus niet paste. Dus ik dacht dat er gewoon een verkeerde bij zat.
Maar nu heb ik bij de Fixet - die heeft Volvo-sleutels hangen - van mijn garagesleutel een nieuwe bij laten maken die wel in het dashboardkastjeslot past. Dus ik kan nu met één sleutel alle sloten - ook die van de laadvloer - bedienen.
Nu werkt echt alles van mijn auto. Behalve de stoelverwarming bestuurdersplaats.
Maar nu heb ik bij de Fixet - die heeft Volvo-sleutels hangen - van mijn garagesleutel een nieuwe bij laten maken die wel in het dashboardkastjeslot past. Dus ik kan nu met één sleutel alle sloten - ook die van de laadvloer - bedienen.
Nu werkt echt alles van mijn auto. Behalve de stoelverwarming bestuurdersplaats.
Moderators: Jerry Stam