Gereviseerde remklauwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2015 08:34 #1103464 door V700 register
Gereviseerde remklauwen is gemaakt door V700 register
Goedemorgen,

Na de inbouw van gebruikte remklauwen in mijn 940 blijken er nog steeds twee remmen aan te lopen. Weliswaar minder dan voorheen, maar met name 1 van de voorste remschijven wordt tijdens het rijden nog steeds behoorlijk warm.
Nog een keer andere gebruikte klauwen inbouwen zie ik niet zitten. Daarom de vraag of iemand een adres weet voor gereviseerde remklauwen.
Mijn auto heeft het Bendix remsysteem (remklauwen met twee remslangen per klauw).

Aangezien de auto mijn daily driver is en ik niet kan beschikken over een garage/werkplaats lijkt zelf reviseren niet echt een optie.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2015 09:28 #1416641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al eens de remslangen
Al eens de remslangen vervangen? Kunnen er aan de buitenkant nog prima uitzien maar van binnen dicht zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2015 09:49 #1416642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet
Hallo Jan,

Bedankt voor jouw aanreiking.

Remslangen heb ik nog niet vervangen.
Het probleem is ontstaan nadat ik nieuwe blokken en schijven gemonteerd heb. Toen heb ik de zuigers van de originele remklauwen teruggeduwd en is het aanlopen begonnen. Na montage van andere remklauwen is het wel beter geworden maar nog niet opgelost.
Zou dit dan toch aan de remslangen kunnen liggen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2015 09:59 #1416644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb bijna twee linkerhanden
Maar van de week heb ik rechtsvoor zelf gereviseerd, vooralsnog zonder problemen en komen geheel terug. Was heel goed zelf te doen en ik vond het nog een leuke klus ook. Kosten voor revisie setje voor de gehele klauw €9,95 (zonder cilinder, die zijn niet meer te krijgen bij de gebruikelijke kanalen) maar als ik het zo lees heb jij reserve.

Een wereld van verschil, ik duw ze met mijn duimen terug (uiteraard wel een beetje sterke duim)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2015 09:27 #1417093 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Heel herkenbaar
Ik heb al jaren hetzelfde verschijnsel.
Als de wagen op de brug staat draait het rechtervoorwiel lichter dan het linker.
We hebben echt alles vernieuwd, klauwen, vloeistof, slangen, geleidepennen, het maakt geen verschil, rechts draait lichter dan links.
Het wiel wordt er onder het rijden niet warmer van maar je ziet na verloop van tijd wel dat het linkerwiel vuiler wordt dan het rechterwiel.
Op de remtestbank geen enkel probleem, geen verschil tussen links en rechts.
Ik ga in mei weer naar Zweden en ken in Ludvika een knaap die ABS units reviseert, ik ga hem eens vragen of hij een idee heeft.
En even over de verkrijgbaarheid van rem en koppelingsdelen,
Leeuwenkamp Alkmaar: www.remmenservice.nl/

Groeten,

Moderators: Jerry Stam