HELP! schuifdak wil niet meer dicht. een hoek komt niet omhoog

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 18:31 #1103305 door Koen Wiegink
Ik weet niet hoe het kan maar een hoek wil niet meer omhoog nadat het dak opengeschoven is geweest. Als ik hem dan in de kiepstand wil zetten komt deze ook niet omhoog. Heb de auto nodig volgende week naar Oostenrijk. Op deze manier moet ik de vakantie cancelen:-( wie helpt me uit de brand

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2015 23:24 #1416074 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Schuifdak - hulp ..
Hi Koen,

Heb het dak van m'n 740 laten, spuiten en voor en nadien heeft Robert Mensink het montage werk verricht. Schuifdak is eruit geweest en opnieuw gemonteerd. Alles werkt na behoren, wellicht kan hij je verder helpen...

Groeten uit Losser.
Wim Pothoven

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 09:20 #1416082 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic opgelost!
We kunnen gelukkig op vakantie, wat een opluchting.

het dak is weer dicht, maar niet zonder slag of stoot. het dak heeft wel even op de keuken/operatie tafel moeten liggen. het dak is vrij makkelijk te verwijderen en het hemeltje kan blijven zitten.

demonteren:
heb het dak helemaal open geschoven, dat lukte gelukkig nog wel. de windspoiler eraf geschroefd(6x sterschroef) en daarna aan rails (beide kanten 3x ster en 2x streep). toen kon ik het hele mechanisme er naar voren toe uit trekken.

probleem zoeken:
al vrij snel kreeg ik de werking van het hele mechaniek door. En zag dat de kabel die het dak heen en weer schuift aan een kant uit de bus getrokken was. de houder waar deze aan gedemonteerd zat eraf gehaald en de kabel opnieuw goed aan vast gemaakt. alles weer in elkaar gezet en toen goed gesmeerd met vet en olie.

montage:
precies het tegenover gestelde van de demontage, let wel op dat bij het inschuiven het de rail aan beide zijden blijft steken op een randje. dit kun je makkelijk oplossen door er even een dunne pin onder te schuiven waardoor het dak achter iets omhoog komt.

het dakje werkt weer als nooit te voren :D weer wat geleerd. het is goed te doen en viel me 100% mee.

koen

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 09:56 #1416083 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Fijne vakantie!
Fijne vakantie!

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 21:15 #1416100 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic dak - vakantie
Mooi dat het gelukt is. Geniet van je vakantie (en de Volvo) ..

Grtn. Wim Pothoven

Moderators: Jerry Stam