Nivomats: Wat mogen die doen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2014 20:03 #1102669
door Mathy van Nisselroy
Nivomats: Wat mogen die doen? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Hoe moet een nivomat schokdemper zich gedragen, als we ons beperken tot de demping? Exact hetzelfde als gewone schokdempers? Ik hoor net dat m'n achterdempers iets meer deinen dan normaal. En dat terwijl m'n nivomats nog niet zo heel oud zijn (qua leeftijd en qua kilometers).
groetjes
Mathy
Hoe moet een nivomat schokdemper zich gedragen, als we ons beperken tot de demping? Exact hetzelfde als gewone schokdempers? Ik hoor net dat m'n achterdempers iets meer deinen dan normaal. En dat terwijl m'n nivomats nog niet zo heel oud zijn (qua leeftijd en qua kilometers).
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2014 20:30 #1413357
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Moeten gewoon dempen als een
Moeten gewoon dempen als een reguliere schokdemper.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2014 00:07 #1413364
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Demping
Die niveaumats dempen een beetje "slap", maar dat is normaal.
Zelf ben ik een liefhebber van een beetje stuggere demping, maar zo'n Volvo wordt toch nooit een race kanon. Wel zo comfortabel.
Zolang er nog goed wegcontact is bij dwars richels overdwars, zou ik me geen zorgen maken.
Het alternatief is; stugge veren met dito demping (dan wordt het zo'n rammelkast..)
Veerring en demping blijft toch iets persoonlijks.
Zelf ben ik een liefhebber van een beetje stuggere demping, maar zo'n Volvo wordt toch nooit een race kanon. Wel zo comfortabel.
Zolang er nog goed wegcontact is bij dwars richels overdwars, zou ik me geen zorgen maken.
Het alternatief is; stugge veren met dito demping (dan wordt het zo'n rammelkast..)
Veerring en demping blijft toch iets persoonlijks.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2014 10:03 #1413388
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Iets zachter
Iets zachter, eigenlijk. Ze zijn juist ontwikkeld om het veer- en dempingscomfort te verhogen.
Wil je nivomats combineren met een wat steviger wegligging, dan zijn hulpveertjes wel een aanrader: die komen pas in actie bij grotere invering, en dus houd je het zachte eerste stukje van de nivomat.
Wil je nivomats combineren met een wat steviger wegligging, dan zijn hulpveertjes wel een aanrader: die komen pas in actie bij grotere invering, en dus houd je het zachte eerste stukje van de nivomat.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2014 00:51 #1413427
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stevig
Hallo Willem
Je houdt dus het iets meer nadeinen, maar ... Wat bedoel je precies met "stevigere wegligging"?
Heb je het trouwens over de blauwe MADs veren? Wat kost zoiets? En zijn die nog nieuw te krijgen? (Zo ja, waar?)
groetjes
Mathy
Je houdt dus het iets meer nadeinen, maar ... Wat bedoel je precies met "stevigere wegligging"?
Heb je het trouwens over de blauwe MADs veren? Wat kost zoiets? En zijn die nog nieuw te krijgen? (Zo ja, waar?)
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2014 10:22 #1413438
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overhellen
@steviger wegligging: hulpveren gaan ook een stukje overhellen tegen. Je moet je niet voorstellen dat je er ineens een sportonderstel door krijgt, maar het scheelt net een beetje.
Of ze nog nieuw verkrijgbaar zijn: geen idee. Ik heb de combinatie nivomats-MAD veren onder twee eerdere auto's gehad en dat is erg goed bevallen.
Of ze nog nieuw verkrijgbaar zijn: geen idee. Ik heb de combinatie nivomats-MAD veren onder twee eerdere auto's gehad en dat is erg goed bevallen.
Moderators: Jerry Stam