verwarming 740 werkt niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 21:37 #1102605
door V700 register
verwarming 740 werkt niet is gemaakt door V700 register
hallo,
mijn verwarming van mijn 740 blaast enkel koude lucht,wie weet wat het probleem kan zijn.
hierna wat ik al gedaan heb;
nieuwe termostaat
alle darmen los gemaakt en beide radiators en darmen met water en lucht zuiver gemaakt.
alles terug gemonteerd en nieuwe koelvloeistof er op gedaan
beide darmen van de choke worden warm
beide darmen van kachel worden warm
van de radiator word ALLEEN de bovenste darm heet en de onderste blijft lauw bij draaiende motor
expansievat blijft koud
zet ik de motor uit word na 20sec ofzo de onderste darm ook heet
zou het kunnen dat de visco van de koelvin niet meer werkt
ik weet het niet meer
dank ronny
mijn verwarming van mijn 740 blaast enkel koude lucht,wie weet wat het probleem kan zijn.
hierna wat ik al gedaan heb;
nieuwe termostaat
alle darmen los gemaakt en beide radiators en darmen met water en lucht zuiver gemaakt.
alles terug gemonteerd en nieuwe koelvloeistof er op gedaan
beide darmen van de choke worden warm
beide darmen van kachel worden warm
van de radiator word ALLEEN de bovenste darm heet en de onderste blijft lauw bij draaiende motor
expansievat blijft koud
zet ik de motor uit word na 20sec ofzo de onderste darm ook heet
zou het kunnen dat de visco van de koelvin niet meer werkt
ik weet het niet meer
dank ronny
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 21:43 #1413094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Wat geeft de temperatuurmeter in het dashboard aan, komt die wel in het midden?
Heb je automatische airco, handbediende airco of geen airco (alleen verwarming)? In dat laatste geval, kan het zijn dat het kabeltje dat de kachelkraan bedient is losgeschoten en de kachelkraan niet meer opent waardoor het warm koelvloeistof niet in de kachelradiateur komt?
Heb je automatische airco, handbediende airco of geen airco (alleen verwarming)? In dat laatste geval, kan het zijn dat het kabeltje dat de kachelkraan bedient is losgeschoten en de kachelkraan niet meer opent waardoor het warm koelvloeistof niet in de kachelradiateur komt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 21:49 #1413095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tempmeter staat gewoon in de
tempmeter staat gewoon in de midden
kachelkraan werkt want bij het spoelen dicht gezet en dan heel weinig doorstroming,terug open en goede doorstroming e"n beide darmen worden warm
maar de onderste radiator darm word bij draaiende motor niet warm en als ik hem stilzet wel
kachelkraan werkt want bij het spoelen dicht gezet en dan heel weinig doorstroming,terug open en goede doorstroming e"n beide darmen worden warm
maar de onderste radiator darm word bij draaiende motor niet warm en als ik hem stilzet wel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 22:52 #1413099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de
Als de viscofan blijft meedraaien koelt hij de motor en de koelvloeistof altijd en zal het niet warm worden. Maar dan zo de meter ook niet in het midden moeten komen lijkt me. Maar ik heb zelf geen ervaring met vastzittende fans en waar de meter dan blijft staan.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 23:13 #1413102
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kachelradiateur
Wanneer je de kachelradiateur ook hebt doorgespoeld en er kwam voldoende water door dan zou ik het probleem in de waterpomp zoeken. Soms zit de schoep wat losjes op de as.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2014 08:00 #1413109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachel niet warm
<p style="color: #000033; font-size: 12px;">Ik heb zelf toen bij de 740 van 1986 omdat de kachel het niet goed meer deed de oude koelvloeistof er uit gehaald (leeg laten lopen).<p style="color: #000033; font-size: 12px;">1:Bij de kachelkraam de 2 slangen losgemaakt aan de motorkant (dus de 2 die in en uit de kachelkraan komen)<p style="color: #000033; font-size: 12px;">2:Eerst met de tuinslang op de bovenste aansluiting van de kachelkraan gezet en eerst doorgespoeld met gewoon water.<p style="color: #000033; font-size: 12px;">3: Daarna weer aardig leeg laten lopen en bijgevuld met schoonmaakazijn via de boven aansluiting van de kachelkraan .(net als ontkalken bij koffiemachiene).<p style="color: #000033; font-size: 12px;">4:Paar uur zo laten staan en daarna weer tuinslang op de losgehaald kachelkraansluitingen gezet en toen kwam er dus aardig wat troep mee en kalkafzetting etc.<p style="color: #000033; font-size: 12px;">5: Weer leeg laten lopen en gevuld met koelvloeistof (ook action) en kachel doet het weer goed .<p style="color: #000033; font-size: 12px;">P.s dit alles wel bij een 740 sedan van 1986 zonder airco o.i.d.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2014 17:04 #1413134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de pomp werkt ,als ik gas
de pomp werkt ,als ik gas geef dan zakt het niveau in expantievat
de hoofdradiator blijft onderin koud en boven wordt hij heet dus vermoed ik dat deze dichtzit
(de lamellen)en dan heb je ook geen circulatie en geen verwarming
waar haal je zo schoonmaakazijn?
hou jullie op de hoogte
grtn
ronny
de hoofdradiator blijft onderin koud en boven wordt hij heet dus vermoed ik dat deze dichtzit
(de lamellen)en dan heb je ook geen circulatie en geen verwarming
waar haal je zo schoonmaakazijn?
hou jullie op de hoogte
grtn
ronny
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2014 10:57 #1413173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarming
Als je radiateur dicht zit wordt je motor erg heet omdat er geen koeling is, je kachel zou dan ook erg heet moeten worden.
Het water in de motor blijft wel circuleren dus ook in de kachel. Misschien zou je zoals eerder vermeld is de waterpomp eens los moeten halen.
Als je dat doet prop dan een poetsdoek in de ruimte bij je getande riem zodat er geen boutjes of moertjes naar beneden kunnen vallen................
Succes, Harry.
Het water in de motor blijft wel circuleren dus ook in de kachel. Misschien zou je zoals eerder vermeld is de waterpomp eens los moeten halen.
Als je dat doet prop dan een poetsdoek in de ruimte bij je getande riem zodat er geen boutjes of moertjes naar beneden kunnen vallen................
Succes, Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2014 11:03 #1413175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals
Zoals Harry zegt, als de radiateur (achter de grille) dicht zit, dan zou de kachelradiateur heet moeten worden. Schoonmaakazijn kun je gewoon bij de supermarkt halen, bij de schoonmaakspullen.
Moderators: Jerry Stam