ABS lampje heeft kuren

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-11-2014 13:46 #1102410 door Pascal Kogelman
ABS lampje heeft kuren is gemaakt door Pascal Kogelman
Sinds kort heeft brandt het ABS lampje in de tellerbak van mijn 940 op onwillekeurige momenten. De ene keer als ik start, gaat het lampje keurig uit en blijft uit. Een dag later blijft hij opeens branden als ik start, als ik dan de auto uitzet en opnieuw start gaat het lampje wel uit. Andere keren als ik de auto herstart blijft het lampje gewoon branden. Kortom; er valt geen peil op te trekken. Het blijven branden van het ABS-lampje komt gemiddeld zo'n 3 keer per week voor. De auto rijdt en remt verder prima, dus ik maak me er niet zo druk om maar ben wel nieuwsgierig waar het vandaan komt. In de zomer nooit geen last van gehad, nu met kouder/vochtiger weer dus wel.
Ik heb de auto opgekrikt om de ABS sensoren en -kabel te bekijken, er viel weinig aan te ontdekken ik heb wat zand/vuil weggehaald en het een en ander gesprayed met WD-40 (heb verder niets opengeschroefd om schoon te maken), maar vanmiddag bleef het ABS lampje weer branden (vanmorgen ging hij wel direct uit). Even de auto uitzetten en herstarten en het lampje ging weer gewoon uit. Waar komen deze kuren vandaan en wat kan ik er aan doen? Zaterdag ga ik naar de sleuteldag in Elburg, dan kan ik hopelijk met jullie tips dit klusje meteen meenemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 14:00 #1412064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OP
Op de sleuteldag de foutcodes even uitlezen, denk dat dat de snelste optie is.RC is op de hoogte van de klussen wilt doen/je had je aangemeld met het formulier?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 15:50 #1412066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik neem mijn tester wel FF
Ik neem mijn tester wel FF mee kunnen we uitlezen.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 17:29 #1412070 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic spanning?
De kuren kunnen verooorzaakt worden door slecht contact van de koolborstels van de dynamo op de sleepringen.
Controleer de boordspanning wanneer het abs lampje brandt. Mijn dynamo laadde laatst niet op. Het ABS lampje ging ook branden. Spanning was onder de 10v. Tikje op het huis van de dynamo en het was over.  Spanning terug naar 13,5V.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-11-2014 17:33 #1412071 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic ABS lampje
Zelf denk ik aan een slecht contact van de sensor met de gever van het wiel omdat er welllicht vuiligheid tussen zit na al die jaren.
Het vierkante sensorkastje is met 1 schroef te openen, zaterdag eens kijken of daar wat schoon te maken/schuren valt.

Moderators: Jerry Stam