natte voeten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2014 22:27 #1102237
door V700 register
natte voeten is gemaakt door V700 register
Onze 940 station van 1996 met een b230FK die 413000 km heeft gereden heeft regelmatig beslagen ramen wat we voorheen niet kenden,
airco doet het al 5 jaar niet meer bij de bestuurders en bijrijders kant is de vloer nat. elke 300 km moet er koelvloeistof bijgevuld worden+/eenliter.
wie kent dit probleem? en wat kan dit zijn?
De koppakking is bij 380000 vernieuwd en gevlakt.
gr Jan lidno 1491
airco doet het al 5 jaar niet meer bij de bestuurders en bijrijders kant is de vloer nat. elke 300 km moet er koelvloeistof bijgevuld worden+/eenliter.
wie kent dit probleem? en wat kan dit zijn?
De koppakking is bij 380000 vernieuwd en gevlakt.
gr Jan lidno 1491
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2014 22:30 #1411178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nat....
Kachelradiateur lek......?
Is het nat van de koelvloeistof (beetje plakkerig)?
Is het nat van de koelvloeistof (beetje plakkerig)?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2014 00:40 #1411192
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lekke kachelradiator
Ja dat lijkt echt op een lekke kachelradiator.Vooral door dat je zegt dat de ramen beslaan. De koppakking al zou die lek zijn dan komt er nog geen vocht in het interieur. Wil je dat repareren dan wordt het de borst nat maken!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2014 11:00 #1411200
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Doorverbinden
Om te controleren of dat het is kun je de twee slangen die door het schutbord gaan en vandaar naar de kachelradiateur doorverbinden aan elkaar. Als je dan geen KVS hoeft bij te vullen de volgende 300km heb je je kandidaat gevonden.
Trouwens als het een Deltamil airco is ipv een originele volvo airco is het leed nog te overzien. Anders is het een klein dagje sleutelen in kleine ruimtes.
Trouwens als het een Deltamil airco is ipv een originele volvo airco is het leed nog te overzien. Anders is het een klein dagje sleutelen in kleine ruimtes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2014 11:57 #1411206
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorverbinden
Steek je vingers maar eens in de uitblaasopeningen bij je voeten, dikke kans dat die openingen plakkerig en vochtig zijn. Je kunt de reparatie nog even uitstellen door de twee koelwaterslangen naar de kachel (tegen schutbord, bestuurderskant) door te verbinden met een stukje koperen waterleiding pijp van ik meen 15 mm (wel even in een U buigen om geen spanning op de slangen te krijgen). Je hebt dan alleen geen kachel meer en dat is met de komende winter niet zo fijn.
Ik heb vorig jaar november de kachelradiateur vervangen omdat ik precies dezelfde symptomen had als jij. Bij een LPT met vacuumbediende kachelkraan in de motorruimte is het is wel even een klusje, maar uiteindelijk wel te doen. Je moet je halve dashboard slopen, maar met de prima beschrijving van brickboard ( www.brickboard.com/FAQ/700-900/HeaterCor...rCoreReplacement.pdf ) en ( www.brickboard.com/FAQ/700-900/HeaterCoreReplacement.htm ) is er best uit te komen. Reken wel op anderhalve dag werk. Het enige echt lastige punt is dat ene verstopte boutje bovenop de "heater core box" oftewel het plastic kachelhuis. Dat boutje kostte mij een uur, maar wat een lekker gevoel als je die er dan eindelijk uit hebt! Ik heb een Nissens kachel gebruikt en in tegenstelling tot sommige berichten paste die gewoon goed. Wel heb ik het gevoel dat de capaciteit iets minder is dan de originele, volledig messing kachel.
Ik heb vorig jaar november de kachelradiateur vervangen omdat ik precies dezelfde symptomen had als jij. Bij een LPT met vacuumbediende kachelkraan in de motorruimte is het is wel even een klusje, maar uiteindelijk wel te doen. Je moet je halve dashboard slopen, maar met de prima beschrijving van brickboard ( www.brickboard.com/FAQ/700-900/HeaterCor...rCoreReplacement.pdf ) en ( www.brickboard.com/FAQ/700-900/HeaterCoreReplacement.htm ) is er best uit te komen. Reken wel op anderhalve dag werk. Het enige echt lastige punt is dat ene verstopte boutje bovenop de "heater core box" oftewel het plastic kachelhuis. Dat boutje kostte mij een uur, maar wat een lekker gevoel als je die er dan eindelijk uit hebt! Ik heb een Nissens kachel gebruikt en in tegenstelling tot sommige berichten paste die gewoon goed. Wel heb ik het gevoel dat de capaciteit iets minder is dan de originele, volledig messing kachel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2014 18:36 #1411229
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Ik heb ook een tijd geleden de kachelradiateur vervangen en sluit mij aan bij Rversteeg over het feit dat de temperatuur in de auto met een nieuwe Nissens radiateur echt een paar graden kouder is dan de originele. Past wel ongeveer, maar niet zo mooi als de originele.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2014 09:53 #1411258
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afdichting
Als het niet zoveel werk was, zou ik de boel nog eens loshalen en de afdichting rondom de kachelradiateur in de plastic behuizing nog eens goed bekijken. Misschien heb ik daar toch te weinig aandacht aan besteed en lekt er nu wat koude lucht om de kachelradiateur heen. Maar waarschijnlijk draagt de Nissens gewoon minder warmte over dan de originele Volvo kachel (alle waar naar zijn geld...).
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2018 23:38 #1449168
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Oud topic maar een kleine
Oud topic maar een kleine aanvulling...
Afgelopen weekend ook kachel vervangen (met ECC)
Is met zn tweetjes heel goed te doen, vooral als 1 vand de.2 het al eerder gedaan heeft.
Denk in totaal 4 a 5 werkuurtjes bezig geweest (incl eten en pauzes iets minder dan 7 uurtjes.
Was radioklemmen vergeten dus moesten die eerst Ff nabouwen om radio te verwijderen.
Geen origineel maar een Ava genomen, nog geen 30 euro (en kwamen er achter dat ie identiek aan de hella Is)
Vriend van me die me hielp heeft een bevestigingsbeugel beetje aangepast (stukje aangelast) zodat ie perfect paste en er niet af kon glijden.
Houd je van heet, dan geen imitatie nemen zoals reeds vaker vermeld.
De imitatie wordt echt minder warm.
Voor mij geen probleem, als het zo'n 18 tot 20 graden wordt zijn wij tevreden en ik geef die 200 euroliever aan iets anders uit maar voor diegene die t graag 25 graden hebben raad ik een originele aan.
Afgelopen weekend ook kachel vervangen (met ECC)
Is met zn tweetjes heel goed te doen, vooral als 1 vand de.2 het al eerder gedaan heeft.
Denk in totaal 4 a 5 werkuurtjes bezig geweest (incl eten en pauzes iets minder dan 7 uurtjes.
Was radioklemmen vergeten dus moesten die eerst Ff nabouwen om radio te verwijderen.
Geen origineel maar een Ava genomen, nog geen 30 euro (en kwamen er achter dat ie identiek aan de hella Is)
Vriend van me die me hielp heeft een bevestigingsbeugel beetje aangepast (stukje aangelast) zodat ie perfect paste en er niet af kon glijden.
Houd je van heet, dan geen imitatie nemen zoals reeds vaker vermeld.
De imitatie wordt echt minder warm.
Voor mij geen probleem, als het zo'n 18 tot 20 graden wordt zijn wij tevreden en ik geef die 200 euroliever aan iets anders uit maar voor diegene die t graag 25 graden hebben raad ik een originele aan.
Moderators: Jerry Stam