Probleem achteras 960, hulp / advies gevraagd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 00:53 #1102217
door V700 register
Probleem achteras 960, hulp / advies gevraagd. is gemaakt door V700 register
Hallo,Vandaag is er een bout gebroken aan de achteras van mijn 960.Het gaat om de bout nr. 37 op onderstaande tekening, die doorheen de 'kluif' nummer 34 zit.Nu is, doordat die kluif los is, mijn achteras onder een licht andere hoek gaan staan waardoor ik ook die bout er niet in krijg.Weet iemand hoe ik nu te werk moet gaan om die er terug in te krijgen?Wat moet er allemaal los om mijn achteras terug te kunnen kantelen zodat deze wel weer recht hangt?Tot nu toe heb ik de stabistang erafgehaald, schokdempers losgehaald, panhardstang gelost en er komt nog steeds geen beweging in die as.Bedankt alvast,Mvg, Carl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 10:24 #1411073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
Staat de auto op assteunen en heb je een garagekrik? Om welke as is de achteras gedraaid, in lengteas van de auto (links nu hoger/lager dan rechts) of om de breedteas van de auto (de cardanas zit nu hoger/lager dan zou moeten)?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 11:06 #1411074
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Handrem
De handrem aantrekken en de auto wat heen en weer schommelen is 1 van de mogelijkheden. Helaas komt dit afbreken/loslopen van die bouten wel vaker voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 19:10 #1411086
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De as was verdraaid over de
De as was verdraaid over de breedteas, dus de cardan hing inderdaad te hoog.
Ik heb het gelukkig opgelost gekregen deze middag.Ik had een smeerput te beschikking, heb de panhardstang gelost en dan een lange ijzeren staaf tussen de as en de steun van de panhardstang gestoken, en dan trekken maar.Op die manier kon ik mijn as voldoende verdraaien en heb ik de bout erin gekregen. Voor de zekerheid heb ik er een langere bout ingedraaid en aan de achterkant er een nylonmoer opgedraaid.Nu lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat deze nog loskomt.
In alle geval toch bedankt voor het meedenken!Btw, een 'opluchting' dat dit wel vaker voorkomt. Hoe dit is kunnen gebeuren is eigenlijk hetgeen ik me het meest zorgen over had gemaakt.
Ik heb het gelukkig opgelost gekregen deze middag.Ik had een smeerput te beschikking, heb de panhardstang gelost en dan een lange ijzeren staaf tussen de as en de steun van de panhardstang gestoken, en dan trekken maar.Op die manier kon ik mijn as voldoende verdraaien en heb ik de bout erin gekregen. Voor de zekerheid heb ik er een langere bout ingedraaid en aan de achterkant er een nylonmoer opgedraaid.Nu lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat deze nog loskomt.
In alle geval toch bedankt voor het meedenken!Btw, een 'opluchting' dat dit wel vaker voorkomt. Hoe dit is kunnen gebeuren is eigenlijk hetgeen ik me het meest zorgen over had gemaakt.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 19:48 #1411087
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 960
Das toch een 940 achteras?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 20:13 #1411088
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Estate
Waarschijnlijk een 960I estate. Die hadden een starre achteras.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 21:20 #1411096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt, 960 estate '91.
Klopt, 960 estate '91.
Moderators: Jerry Stam