afstelmechanisme deur opener
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2014 17:38 #1102044
door Ries van Lomwel
afstelmechanisme deur opener is gemaakt door Ries van Lomwel
Had vandaag weer zo'n dejavu gevoel bij het volgende: de deurpal wordt met name bij wat hogere temperaturen niet goed naar beneden getrokken door het mechaniek asl ik de AB bedien.
De AB motor doet het goed maar trekt hem net niet diep genoeg naar beneden voor een volledige sluiting. Ik kan me herinneren dat er zo'n afstelmechaniek net achter de handgreep zat wat dit euvel kan verhelpen door er aan te draaien. Maar hoe kwam je daar ook al weer? Het handgreepje demonteren of de hele slotplaat. Het deurpaneel is er al af maar tjemig wat een dunne vingers moet je hebben om daar bij te kunnen zeg. Verder scheen de zon de gehele tijd recht in de snuffert zodat kijken door dat ene gaatje bijna onmogelijk was. Ik weet dat Rudiger een tijdje terug een paar foto's had geplaatst maar om de een of andere reden kan ik die niet meer openen en de vraagbaak bied ook geen uitkomst en Hayes is helemaal vaag over hoe daar te komen. Ik heb het een keer eerder gedaan maar ben vergeten hoe. Tja dat heb je op mijn leeftijd he?
De AB motor doet het goed maar trekt hem net niet diep genoeg naar beneden voor een volledige sluiting. Ik kan me herinneren dat er zo'n afstelmechaniek net achter de handgreep zat wat dit euvel kan verhelpen door er aan te draaien. Maar hoe kwam je daar ook al weer? Het handgreepje demonteren of de hele slotplaat. Het deurpaneel is er al af maar tjemig wat een dunne vingers moet je hebben om daar bij te kunnen zeg. Verder scheen de zon de gehele tijd recht in de snuffert zodat kijken door dat ene gaatje bijna onmogelijk was. Ik weet dat Rudiger een tijdje terug een paar foto's had geplaatst maar om de een of andere reden kan ik die niet meer openen en de vraagbaak bied ook geen uitkomst en Hayes is helemaal vaag over hoe daar te komen. Ik heb het een keer eerder gedaan maar ben vergeten hoe. Tja dat heb je op mijn leeftijd he?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2014 13:43 #1410133
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic deurmechaniek
In afwachting van slimme tips heb ik de groene maar eens verwend met nieuwe bougies, luchtfilter en nieuw snaartje voor de dynamo en verse wissers van de dealert die best wel vriendelijk geprijsd zijn. Het is wat minder zonnig en ik ga zien of ik bij dat vierkante? afstelbusje kan komen. Pleisters en geestelijke begeleider (koud Grolsje) stand-by.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2014 19:26 #1410139
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Deurpaneel
Volgens mij zit er een stangetje tussen dat je kunt afstellen
Maar mijn echte tip is: Bij mij was bij een keertje deurpaneel verwijderen en terugplaatsen, een van de plastic "tongetjes" die het gat vormen waardoor het palletje waarover je schrijft dubbelgevouwen. Hierdoor loopt het palletje ook een stuk stroever. In ieder geval de moeite om in 10 seconden te controleren.
Maar mijn echte tip is: Bij mij was bij een keertje deurpaneel verwijderen en terugplaatsen, een van de plastic "tongetjes" die het gat vormen waardoor het palletje waarover je schrijft dubbelgevouwen. Hierdoor loopt het palletje ook een stuk stroever. In ieder geval de moeite om in 10 seconden te controleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 08:52 #1410151
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Ries ik denk ook dat bewuste stangetje waarvan klemmetje nog wel eens brak
Bij te hard aandraaien. Doet ie het met sleutel wel goed?
Bij te hard aandraaien. Doet ie het met sleutel wel goed?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 10:05 #1410161
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic langezwaag
Kom je naar Langezwaag? Dan kunnen we dat klusje geloof ik simultaan uitvoeren; er was ook iemand met een rode 940 met hetzelfde probleem...
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 11:42 #1410164
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Sleuteldag
Goed plan Willem, alleen ben ik al ingeschreven op de sleuteldag van Nordicar. Maar goed bedankt voor het aanbod en ik denk dat het bij Nordicar ook wel gaat lukken!
Het palletje loopt niet stroef door het gat van het deurpaneel en met de sleutel doet ie precies hetzelfde: Net niet ver genoeg naar beneden en ja dat ligt aan het stangetje waar ik maar niet fatsoenlijk bijkom enfin we gaan het zien in Heerhugowaard.
Het palletje loopt niet stroef door het gat van het deurpaneel en met de sleutel doet ie precies hetzelfde: Net niet ver genoeg naar beneden en ja dat ligt aan het stangetje waar ik maar niet fatsoenlijk bijkom enfin we gaan het zien in Heerhugowaard.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 22:00 #1410186
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan
Dan moet Ted maar goed opletten wat bij hem het probleem is. Volgens mij was het de bedoeling om dat bij hem in Langezwaag op te lossen...
Rooie Sien heeft geen AB en dus ook niet dergelijke problemen.
Rooie Sien heeft geen AB en dus ook niet dergelijke problemen.
Moderators: Jerry Stam