Achterruiterwisser raspt er over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2014 21:34 #1101858 door V700 register
Achterruiterwisser raspt er over. is gemaakt door V700 register
Als de achterruiterwisser aan staat, dan raspt ie erover en wist ie ook niet goed, Een heel irritant geluid dat 'raspen'. Hij springt dan als het ware en houdt geen contact met de ruit. Als de wisser weer naar terug gaat, is het wel goed. Heb al eens een nieuwe wisserblad gemonteerd. Is dit een bekend probleem? Volgens mij wordt ie niet strak genoeg op de ruit gedrukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2014 22:40 #1408954 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wisser arm
De wisser arm iets links- of rechts- om torderen.
De hoek waarop het wisserblad op de ruit staat iets wijzigen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2014 09:15 #1408959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draaien....
Met 2 waterpomptangen de arm torderen draaien zodat bij de heengaande slag het rubber van de wisser makkelijker omklapt. Doekje tussen tangen en ruitenwisserarm tegen beschadigen. Niet te ver torderen, anders gaat ie op de terugslag raspen.
Scharnierpunt inspuiten met WD40 zodat ie goed op de ruit drukt.
Suc6.....

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2014 11:53 #1408964 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic veer
Check gelijk ook de veer in de arm. Bij de zilvere van mij heb ik ongeveer een 3 maanden rondgereden met een gebroken veer waardoor ie niet goed op de ruit drukte. Ook willen de veren wel eens na jarenlange dienst uitlubberen althans een deel van de veerkracht verliezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2014 19:46 #1408978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijken me goede tips. Hoewel
Lijken me goede tips. Hoewel ik net al mijn wisserarmen heb gestraald en gespoten. Dus ik hoop dat ik ze niet beschadig. Voor het spuiten was het probleem er ook al overigens. Ga het proberen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 19:42 #1409299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tanks!

Ferry940 schreef : Met 2 waterpomptangen de arm torderen draaien zodat bij de heengaande slag het rubber van de wisser makkelijker omklapt. Doekje tussen tangen en ruitenwisserarm tegen beschadigen. Niet te ver torderen, anders gaat ie op de terugslag raspen. Scharnierpunt inspuiten met WD40 zodat ie goed op de ruit drukt. Suc6.....

Struis en Ferry, bedankt voor de tip!. Had ik 4 jaar eerder moeten weten, want het is 1 minuut werk.
Heb de ruitenwisser aangezet en halverwege het contact uit, zodat ie blijft staan. Kon toen mooi zien in welke stand het rubber stond. En inderdaad bleef ie in tegengestelde hoek staan. Nu dus getordeerd en het geluid is weg. Het rubber blijft nu meer recht staan, zowel heen als terug. Toevallig was het nu even droog op de oprit, dus de verdere praktijk zal mij hopelijk nog meer verheugen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 23:47 #1409320 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Graag gedaan
Fluitje van een cent!
De gemiddelde garage gaat je eerst een setje nwe wissers verkopen.............dan is het vaak "even" weg................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2014 08:24 #1409326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook graag gedaan.....
Wat ik ook meestal doe is, als ik 2 nieuwe wissers voor de voorruit koop, dan zijn de rubbers van de oude nog prima voor de achterruit en koplampen. Rubbers uit de oude wissers trekken, op maat knippen en in de wisser van de achterruit schuiven. Voor de koplampwissers idem.
Vaak zijn deze rubbers hard en droog door de zon en weinig gebruik.
Werkt goed, 10 minuten werk, en "ons ben zuunig".

Moderators: Jerry Stam