Bonkende achteras Volvo 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2014 15:26 #1101855 door V700 register
Bonkende achteras Volvo 940 is gemaakt door V700 register
Dag beste forumleden,
Ik rijd nou al zo'n 3 jaar met mijn prachtige Volvo 940. Heb er sinds de aankoop al veel aan vernieuwd. Het eerst wat ik vaak bij een nieuwe auto doe is alle ophangingsrubbers vervangen, zoals ook bij deze volvo omdat ze helemaal af waren! Nou heb ik sins een jaar een wel heel irritant probleem. Tijdens het optrekken, schakelen en remmen gaat mijn achteras kantenen en trillen en vooral bonken. Ik vind dat er al behoorlijk veel speling op het differienteel zit, en dat de as misschien een kleine aanloop krijgt en zo de as doet kantelen. Want de reactiearm rubbers worden met gemak ikgedrukt, terwijl deze net nieuw zijn. Had een GoPro onder de auto gehangen dus vandaar dat ik dat weet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Heb ook de as er onder vandaan gehad en de kruiskoppelingen zijn nog wel goed.
Groeten Ruben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2014 15:55 #1408939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussenaslagerrubber?
Is het rubber van het tussenaslager nog wel goed? Is ook een bekende bron van 'bonkende aandrijflijn'.
Ben wel benieuwd naar dat filmpje trouwens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2014 16:12 #1408940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filmpje?
Inderdaad, filmpje zou ik ook wel wilen zien :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2014 12:05 #1409016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filmpje van de achteras
Bij deze het filmpje van de achteras.