demonteren automaat ZF4HP22 van blok
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe moet te werk gaan en waar moet ik op letten als ik de automaat ZF4HP22 van mijn motorblok (B230FB) wil scheiden.
Ik heb het forum nageplossen maat kom er niet helemaal uit.
De bedoeling is om uiteindelijk een ander blok in te bouwen wat jonger is. Ik heb een 940 GL 1991.
Al vast bedankt voor jullie inbreng.
Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Die kap haal je weg. Ik haal voor de extra werkruimte ook altijd de startmotor eruit.
Via de flinke opening die je nu hebt, zie je het vliegwiel zitten. In het vliegwiel zitten 3 of 4 kleine bouten die de koppelomvormer vasthouden.
Je moet het blok dus rondtornen, kijken of er een bout voorbijkomt in het vliegwiel en die eruit halen, dan verder rondtorner naar de volgende bout..etc..
Als die boutjes eruit zijn, kan je de bak losmaken van het blok en de bak van het blok scheiden. Let goed op dat de koppelomvormer loskomt van het vliegwiel en in de bak blijft zitten! Anders giet je een hele hoop ATF olie over de vloer heen.........
Suc7.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, want de kans bestaat anders dat de oliekeerring in de bak nadien gaat lekken. Alls dat gebeurt kan de hele bak uitelkaar is mij eens verteld.gerryberrie schreef : Let goed op dat de koppelomvormer loskomt van het vliegwiel en in de bak blijft zitten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar kan ik de leiding het makkelijk/best losmaken?
Is het aan te raden een bypass oliekoelen voor de automaat erin te bouwen?
Als ik toch bezig ben niet waar......
- V700 register
- Nieuw lid
-
milelia schreef : Waar kan ik de leiding het makkelijk/best losmaken?
Is het aan te raden een bypass oliekoelen voor de automaat erin te bouwen?
Als ik toch bezig ben niet waar......
Waar je de leiding het gemakkelijkst kan loshalen kan ik zo niet zeggen. Heeft ook te maken met wat je van plan bent (motor of bak) Wel zou ik als je dan toch bezig bent en dat toch binnenkort zou moeten gebeuren, de olie aftappen, nieuw filter erin en flushen na afloop. Een extra oliekoeler is nooit verkeert, maar heeft met name zin als je met een caravan in de zomer de bergen in gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om te voorkomen dat er problemen met de koeling van de automaat kunnen komen dacht ik dat een apparte koeling voor de automaat een goede optie zou zijn.
Ik wil uiteraard niet voor verrassingen komen te staan
Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-