Remellende/gedoe/niet heel erg wel onhandig
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2014 22:24 #1408264
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Het zijn je remmen maar........
Ooit met de vrachtwaggel meegemaakt dat zo'n bout afbrak tijdens het zachtjes aan-remmen voor een stoplicht.
Het was maar goed dat ik m'n stuur op dat moment met twee handen vast had........
Het was maar goed dat ik m'n stuur op dat moment met twee handen vast had........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2014 23:00 #1408265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De remmen zijn belangrijk, i
De remmen zijn belangrijk, i know 
Maar de bout opzich is niet echt heel stuk, ik heb hem met de torkx gewoon op moment vast kunnen zetten.
Maar de bout opzich is niet echt heel stuk, ik heb hem met de torkx gewoon op moment vast kunnen zetten.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2014 10:27 #1408275
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet stuk?
Op de foto kan je al zien dat de kop al aardig begint "uit-te-buiken".
Ik weet niet wat Volvo voorschrijft, maar de meeste fabrikanten schrijven bij dit soort kritische boutverbindingen voor bouten/moeren maar één keer te gebruiken.
Nou ben ik ook niet zo kinderachtig, een onbeschadigde bout zou ik ook zo weer erin draaien.......
Ik weet niet wat Volvo voorschrijft, maar de meeste fabrikanten schrijven bij dit soort kritische boutverbindingen voor bouten/moeren maar één keer te gebruiken.
Nou ben ik ook niet zo kinderachtig, een onbeschadigde bout zou ik ook zo weer erin draaien.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2014 16:37 #1408664
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoonmaken
Bij een DAF zitten de aandrijfassen met inbusbouten vast, vaak ook een ellende om los te krijgen. De truc is vooral ook het gat waar je de sleutel in steekt goed schoon te maken. Als er zand en troep in zit, draait de boel zo door.
Moderators: Jerry Stam