ruitenwissers hangen

• Frans de Grood
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2014 15:03 #1101644 door Frans de Grood
ruitenwissers hangen is gemaakt door Frans de Grood
Er kwam rook uit de ruitenwisserschakelaar dat, wat later bleek, werd veroorzaakt door vettige contacten (?), de rw armen zijn teruggeduwd naar benedenstand. Schakelaar schoongemaakt en werkt weer zonder sluiting behalve dat ze boven blijven staan. Een tweedehandsje besteld en zelfde verhaal. Zou het terugduwen van de armen een oorzaak kunnen zijn of dat er misschien door de schakelaar-sluiting in de motor problemen zijn ontstaan. Ik heb al gezocht in diverse fora en slechte contacten in de motor kunnen een oorzaak zijn maar voordat ik de paravan losmaak heeft iemand misschien een ander idee? Of zou het terugduwen van de armen er iets mee te maken hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2014 11:44 #1407811 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic schakelaar
"een tweedehandsje besteld en zelfde verhaal " Bedoel je hier de schakelaar mee?
Ik ben niet zo van de vonken en draadjes maar ik weet dat er van twee kanten stroom komt: via de schakelaar en via het contactslot. Als een van die routes het niet doet dan blijft de wisser halverwege staan. Misschien dat een van de heren vonkentrekkers hier op het forum hier verder op in kan gaan.
Ik zou in ieder geval de armen los maken van de as en opnieuw in de beginstand zetten en een schakelaar van de sloop halen. Mocht het toch de motor zijn heb ik die hier nog wel liggen.

• Frans de Grood
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2014 17:31 #1407818 door Frans de Grood
Beantwoord door Frans de Grood in topic ruitenwissermotor OPGELOST
Ik heb bij Elfring een 2hands schakelaar gekocht maar die geeft hetzelfde resultaat. De contacten vd vonkende schakelaar schoongemaakt en alles werkt behalve dat de ruststand boven is. Ik denk dat de sleepcontacten in de motor het probleem zijn dus ik ga de motor openmaken en als het niet reparabel is zou ik rwm wel willen kopen.
Toch maar het mechaniek eruitgehaald en waarschijnlijk door het geforceerd terugduwen van de wissers is het motorasje van zijn plek geduwd. Het werkt weer goed, bedankt voor het meedenken. Motor is dichtgeklonken dus wilde ik ook eigenlijk niet openmaken.
gr,
Frans

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2014 15:09 #1407844 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nulstand
De nulstand van de ruitewissers wordt op twee plekken geregeld: in het mechaniek zelf (en dan moet de paravan los) maar ook in het relais van de intervalstand. ik zou dus eerst even een relais wisselen uit een erkend werkende auto.

Moderators: Jerry Stam