expansievaatje
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 14:46 #1101629
door Ries van Lomwel
expansievaatje is gemaakt door Ries van Lomwel
Leden en passanten,
De blauwe van Michiel heeft ineens het volgende probleem:
Onlangs radiator proffesioneel schoongemaakt, thermostaat vervangen alsmede dop van het expansievat en verse KVS en goed ontlucht. Koelvertilator slaat goed aan en probleem leek opgelost. Nu staat ineens het nivo in het vaatje na een korte rit voorbij het maximum.
Komt iemand dat bekend voor en wat is daar de oorzaak van?
De blauwe van Michiel heeft ineens het volgende probleem:
Onlangs radiator proffesioneel schoongemaakt, thermostaat vervangen alsmede dop van het expansievat en verse KVS en goed ontlucht. Koelvertilator slaat goed aan en probleem leek opgelost. Nu staat ineens het nivo in het vaatje na een korte rit voorbij het maximum.
Komt iemand dat bekend voor en wat is daar de oorzaak van?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 14:52 #1407684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevuld?
Tot welk niveau is koelvloeistof gevuld? Als dat tot het max streepje was, kan het door uitzetting van de koelvloeistof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 15:19 #1407686
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik houd het niveau altijd net boven minimum bij koude motor. Bij warme motor zet het uit en is het niveau hoger. In mijn ervaring gooit de motor op de langere termijn alles er via de dop uit wat er meer in zit dan het minimum peil bij koude motor. Ik vul daarom ook niet meer bij. Als hij tot de max is gevuld bij koude motor dan staat hij bij warme motor zeker boven max.Wat ik me nog kan bedenken is een luchtbel, lucht zet meer uit bij opwarming dan vloeistof. Al even gereden? Wat beweging kan helpen de luchtbel van zn plek te krijgen.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 16:42 #1407691
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic nivo
Het nivo was enkele dagen geleden gewoon normaal tussen min en max in maar nu ineens weer helemaal tot de nok gevuld. Ik zal hem even laten rijden en kijken wat er gebeurt. Ik heb zeer zorgvuldig ontlucht met behulp van apperatuur in de garage maar het kan idd altijd een belletje zijn dat dwars zit. Morgen komt de auto hier voor de deur en kan ik aan de slag.
Wordt vervolgd.....
Wordt vervolgd.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 16:45 #1407694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ries,
Houd de koppakking
Hoi Ries,
Houd de koppakking maar in de gaten..... Vaak klein lekje tussen compressieruimte en koelsysteem. Harde slangen en overlopend tankje tot gevolg.
Houd de koppakking maar in de gaten..... Vaak klein lekje tussen compressieruimte en koelsysteem. Harde slangen en overlopend tankje tot gevolg.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2014 10:28 #1407764
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic harde slangen
Inderdaad harde slangen na amper een kwartier rijden en vaatje nokkie vol. Koppakking besteld en als de temperatuur wat zakt
even vervangen en hopen dat de schade meevalt (er is na constatering slecht enkele kilometers mee gereden dus dat zal wel meevallen) Als er gevlakt moet worden zal er een nieuw adresje in de buurt gezocht moeten worden want mijn mannetje is op vakantie. Weet iemand nog een vlakken voor weinig adresje in ZuidWest Brabant?
Moderators: Jerry Stam