945 probleempjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 13:38 #1101628
door V700 register
945 probleempjes is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Hans en heb sinds een maand een zwarte 945 van 1992 met een B230F en automaatbak. Rijdt, stuurt en schakelt prima.Ik heb de auto erbij voor hobby, hij heeft nu dik 300.000 gelopen. Hij heeft af en toe een probleem en dat is dat gewoon onder het rijden alle deuren op slot springen, heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken? Verder gaat het verzetten van de automaat pook vanuit de P naar de D een beetje moeilijk, het lijkt net of de knop bovenop zijn werk niet helemaal goed doet, het schakelen en verzetten van de D naar 1-2-3 of R gaat soepeltjes, Ook als ik hem parkeer in de P stand gaat prima, maar het is alleen met wegrijden van de P naar de D gaat wat moeilijk, iemand een idee?Verder een prima site en ik ben van plan om ook lid te worden, ik zal t.z.t. een foto plaatsen van de 945. Groet aan iedereen.
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Hans en heb sinds een maand een zwarte 945 van 1992 met een B230F en automaatbak. Rijdt, stuurt en schakelt prima.Ik heb de auto erbij voor hobby, hij heeft nu dik 300.000 gelopen. Hij heeft af en toe een probleem en dat is dat gewoon onder het rijden alle deuren op slot springen, heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken? Verder gaat het verzetten van de automaat pook vanuit de P naar de D een beetje moeilijk, het lijkt net of de knop bovenop zijn werk niet helemaal goed doet, het schakelen en verzetten van de D naar 1-2-3 of R gaat soepeltjes, Ook als ik hem parkeer in de P stand gaat prima, maar het is alleen met wegrijden van de P naar de D gaat wat moeilijk, iemand een idee?Verder een prima site en ik ben van plan om ook lid te worden, ik zal t.z.t. een foto plaatsen van de 945. Groet aan iedereen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 13:53 #1407682
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Automaat
Leuk een 940 voor de hobby! Voor mij is dat ook een prima hobby
Voor wat betreft je automaat: Ik weet niet precies wat je bedoelt. Als dat is (wat ik had) als je hem vanuit P in D zet je bijna een kloink hoort / schok voelt, dan kan ik je aanraden hem een keer te laten flushen. Dat "probleem" was bij mij daarna helemaal weg.
Met dat andere probleem van het dichtklikken van de deuren kan ik je niet helpen, maar heb je wellicht een afstandsbediening die dat zou kunnen veroorzaken?
Voor wat betreft je automaat: Ik weet niet precies wat je bedoelt. Als dat is (wat ik had) als je hem vanuit P in D zet je bijna een kloink hoort / schok voelt, dan kan ik je aanraden hem een keer te laten flushen. Dat "probleem" was bij mij daarna helemaal weg.
Met dat andere probleem van het dichtklikken van de deuren kan ik je niet helpen, maar heb je wellicht een afstandsbediening die dat zou kunnen veroorzaken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 14:49 #1407683
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor uit?
Gaat het verzetten met motor uit ook moeilijk? Zo ja, zou ik bij de pook en de knop beginnen. Vanuit P naar R vice versa moet de knop maximaal worden ingedrukt om te kunnen worden verzet. Zo nee, zou het kunnen duiden op een probleem in de bak. Is het ook lastig van P naar R? En van R naar N?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 16:19 #1407688
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Waarschijnlijk
Waarschijnlijk zit er gewoon wat "rommel" in de pook-behuizing.
Tijdje geleden ook een automaat pook even losgehaald en op z'n kop gehouden.
Er zat een pen in...ja, zo een waarmee je schrijft... Een gulden..wat kleingeld en Frans munten en papiertjes.. Etc.
Daarna was het ontgrendelen en verzetten een stukje soepeler. Haha
Groeten,
Gerben
Tijdje geleden ook een automaat pook even losgehaald en op z'n kop gehouden.
Er zat een pen in...ja, zo een waarmee je schrijft... Een gulden..wat kleingeld en Frans munten en papiertjes.. Etc.
Daarna was het ontgrendelen en verzetten een stukje soepeler. Haha
Groeten,
Gerben
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 16:21 #1407689
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Slot
Het probleem van het spontaan op slot springen zou ik in eerste instantie in de draadboom zoeken. En wel specifiek in de draadjes die vanaf het bestuurdersportier komen: daar vandaan komt het signaal om de deuren op slot of van het slot te doen tenslotte. Als die draadjes ergens sluiting maken bij een hobbel oid, kan de CV spontaan geactiveerd (of juist uitgezeet, dus van het slot) worden.
Bij heel late modellen mt afstandsbediening kan ook vanaf het passagiersportier alles rondom op slot gedraaid worden: dan is ook die kant natuurlijk verdacht.
Bij heel late modellen mt afstandsbediening kan ook vanaf het passagiersportier alles rondom op slot gedraaid worden: dan is ook die kant natuurlijk verdacht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 13:30 #1407740
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is ook bij stilstaande
Het is ook bij stilstaande motor, van de R naar de N gaat soepel en ik hoor geen klonk als ik hem in de D zet. Het is alleen als hij uit de P stand moet dat gaat vrij lastig, het indicator paneel beweegt dan ook wat mee. Verder schakelt hij dan prima, ik zal eens gaan kijken of er geen troep inzit, het lijkt wel zoiets of dat er iets los zit aan de pook. Mooi klusje voor het weekend. Ik zal dan ook eens de deurbekleding bij de bestuurder eraf halen, eens kijken of ik daar wat geks kan vinden. Ik heb een afstandbediening met een klein knopje en daaronder een groter knop met een slotje erop, maar die werkt prima, dus net als jullie zeggen misschien zit er ergens sluiting.
In ieder geval dank ik jullie voor alle tips en ik ga er mee aan de slag.
Groetjes Hans.
In ieder geval dank ik jullie voor alle tips en ik ga er mee aan de slag.
Groetjes Hans.
Moderators: Jerry Stam