ruitenwisser mechanisme bereiken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2014 20:39 #1101567
door V700 register
ruitenwisser mechanisme bereiken. is gemaakt door V700 register
hallo,
kan iemand mij vertellen waarlangs ik het ruitenwissermechanisme aan de voorzijde kan bereiken bij een 740?
vanmiddag is mijn ruitenwisser aan pasagierszijde er mee gestopt. ruitenwisserarm zit nog goed vast op het asje en het asje in nog gangbaar. ik vermoed dat de verbindingsstang van het mechanisme is losgekomen door een versleten kogelgewrichtje.
toevallig net m'n volvo manual uitgeleend dus kan ik zelf even niet opzoeken hoe ik het bereik.
iemand een antwoord voor mij?
groeten jens
kan iemand mij vertellen waarlangs ik het ruitenwissermechanisme aan de voorzijde kan bereiken bij een 740?
vanmiddag is mijn ruitenwisser aan pasagierszijde er mee gestopt. ruitenwisserarm zit nog goed vast op het asje en het asje in nog gangbaar. ik vermoed dat de verbindingsstang van het mechanisme is losgekomen door een versleten kogelgewrichtje.
toevallig net m'n volvo manual uitgeleend dus kan ik zelf even niet opzoeken hoe ik het bereik.
iemand een antwoord voor mij?
groeten jens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2014 22:30 #1407392
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Parafan
Parafan zal eraf moeten Jens.
Beide ruitenwisser armen er even afhalen. Dan motorkap open. Links en rechts bovenin zit een dop 10 boutje, die moet je eruit halen. In het midden zit ook een dop 10 boutje.
Dan kan je de parafan voorzichtig naar je toe en omhoog trekken en dan zal 'ie los moeten komen.
Dan kan je bij het ruitenwisser mechaniek.
Groeten,Gerben
Beide ruitenwisser armen er even afhalen. Dan motorkap open. Links en rechts bovenin zit een dop 10 boutje, die moet je eruit halen. In het midden zit ook een dop 10 boutje.
Dan kan je de parafan voorzichtig naar je toe en omhoog trekken en dan zal 'ie los moeten komen.
Dan kan je bij het ruitenwisser mechaniek.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2014 22:35 #1407394
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dop 10 boutje....
Wat een heerlijke benaming.................Een M 6 boutje, of een boutje met een sleutelwijdte van 10 mm
M'n jongste dochter; een "plus" of een "min" schroef..............
M'n jongste dochter; een "plus" of een "min" schroef..............
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2014 22:44 #1407396
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tja.
Agja. De mensen snappen iniedergeval wat ik bedoel.
Net als bij je jongste dochter. Iedereen begrijp haar als ze het heeft over een "plus" of "min" schroef. (Wel een leuke trouwens)
"Laymans language".
"Layman's language is common language; it is the language used by laymen. A layman is someone who has no professional or special knowledge in a particular subject, in most cases law or medicine. The common language used everyday in the society can also be described as the layman's language."
Groeten,Gerben
Net als bij je jongste dochter. Iedereen begrijp haar als ze het heeft over een "plus" of "min" schroef. (Wel een leuke trouwens)
"Laymans language".
"Layman's language is common language; it is the language used by laymen. A layman is someone who has no professional or special knowledge in a particular subject, in most cases law or medicine. The common language used everyday in the society can also be described as the layman's language."
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2014 10:01 #1407410
door V700 register
Bij montage van de parafan is het heel handig zo niet noodzakelijk dat je even hulp hebt. De parafan dient er gelijkmatig weer ingeschoven te worden.Dat lukt amper en dekans op beschadigingen van motorkap en/of parafan is groot.
Succes ermee!
Groeten Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic demontage/montage
Bij montage van de parafan is het heel handig zo niet noodzakelijk dat je even hulp hebt. De parafan dient er gelijkmatig weer ingeschoven te worden.Dat lukt amper en dekans op beschadigingen van motorkap en/of parafan is groot.
Succes ermee!
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2014 11:07 #1407419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plus/min schroevedraaier
Mijn zoon had het ook altijd over een plus en min schroevedraaier. Als je er over nadenkt, is dat ook veel logischer dan "plat" en "kruiskop".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2014 15:12 #1407431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Ik hoor dat van onze leerlingen eigenlijk ook regelmatig. Plus en min.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2014 20:21 #1407443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paravaan eraf gehad... Was
Paravaan eraf gehad... Was een eitje alleen wat ik erachter tegenkwam was niet echt fijn...
Kabel van de ruitenwisser rechts is gebroken. Dus ik ben bij deze opzoek naar een mechanisme.
Zet ook nog even een officiële zoek advertentie op het forum
Kabel van de ruitenwisser rechts is gebroken. Dus ik ben bij deze opzoek naar een mechanisme.
Zet ook nog even een officiële zoek advertentie op het forum
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2014 20:26 #1407444
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te laat
Wilde net zeggen staat <a href="/node/9536" target="_blank">HIER.</a>
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2014 22:34 #1407447
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kruis-kop
En dan nog even uitleggen dat er verschilende soorten kruis-kop schoeven zijn.
Ik heb al 4 verschillende soorten in m'n gereedschap kist zitten, in diverse grotes.
Ik heb al 4 verschillende soorten in m'n gereedschap kist zitten, in diverse grotes.
Moderators: Jerry Stam