Toerenteller LPT varieert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb onlangs de eindtrap van de ontsteking vervangen, maar dat maakt geen verschil. Ook de BDP sensor is een jaar of twee geleden al eens vervangen, maar daarvoor sprong de naald ook af en toe al wel eens 200 tpm heen en weer.
Klinkt dit bekend?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ken dit alleen van eindtrappen met een probleem. Misschien nog een liggen om uit te wisselen?
Koelpasta gebruikt bij montage?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien heb je het al gelezen hier maar voor de zekerheid: De toerenteller krijgt zijn signaal van de bobine ook daar kan wat mis zijn...
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Toerental heeft niks te maken met de ect sensor.Leidsekade schreef : Ik heb daar ook last van, maar vermoed dat dat te maken heeft met een slecht werkende temp sensor voor de ecu. Ga die binnenkort vervangen en laat het je weten
ect vervangen is lastig. Je kunt de sensor eerst controleren:
- Of je trekt de grijze stekker onder het dwarsbalkje bij de bobine uit elkaar en controleert de bijbehorend Ohm waarde op de grijs/witte draad richting ect sensor. Waarde is afhankelijk van de motor temperatuur.
- Of je maakt een aftakking van poort 13 van de LH en meet onder bedrijfsomstandigheden het voltage. Dat moet rond de 0,5 volt liggen. Lager (0,3) is de motor te heet en gaat de efan draaien. Hoger gaat de ecu meer brandstof inspuiten, bedoeld voor koude start. Na de start maakt het niet meer uit en zou de waarde zo snel mogelijk naar 0, 5 moeten, maar dat gebeurt pas bij bedrijfs temperatuur.zie ook de ervaring opgedaan met mijn experimentje:http://www.volvo700vereniging.nl/node/52269
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou iig de staat van de accu en en dynamo op goede werking (koolborstels) controleren voordat je de elektronica induikt.
Succes, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een extra massa kabel gemaakt en alles was weg nooit geen problemen meer gehad.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.