LSD sper of G80 Locker
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 12:35 #1101357
door Koen Wiegink
LSD sper of G80 Locker is gemaakt door Koen Wiegink
onder mijn 760 zit nu een 1041 as met een G80 locker. zal ik hier een 1031 LSD as onder maken of heeft iemand een ander idee.
ik moet sowieso bezig met het snelheids signaal, de 1041 geeft 48 pulsen. ik kan er maar 12 gebruiken (760 van 83)
koen
ik moet sowieso bezig met het snelheids signaal, de 1041 geeft 48 pulsen. ik kan er maar 12 gebruiken (760 van 83)
koen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 19:41 #1406305
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 48:12
3 om één nokjes weghalen.................
Alleen wordt je puls/pause verhouding dan 25%, weet niet of dat een probleem is.
Alleen wordt je puls/pause verhouding dan 25%, weet niet of dat een probleem is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 20:02 #1406306
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Elektronica
Hallo Koen
Kun je er niet een stukje elektronica tussen zetten? Lijkt me gemakkelijker dan de as aanpassen en de kans dat het werkt is een stuk groter dan met "nokje uitbreken".
groetjes
Mathy
Kun je er niet een stukje elektronica tussen zetten? Lijkt me gemakkelijker dan de as aanpassen en de kans dat het werkt is een stuk groter dan met "nokje uitbreken".
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 20:07 #1406307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je echt klem zit, er
Als je echt klem zit, er zijn ook omvormers te krijgen die een bloksignaal omzetten in een (instelbaar) ander signaal. Wordt nog al eens gebruikt bij motorwissel bij Amerikanen waarbij het interieur origineel moet blijven.
www.dakotadigital.com/index.cfm/page/pty...mode=prod/prd126.htm
www.dakotadigital.com/index.cfm/page/pty...mode=prod/prd126.htm
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 22:41 #1406315
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
www.circuitsonline.net/forum/view/114959
Veel plezier.
Hier wordt een CD4040 chip genoemd, een 'frequency divider' (ofwel halveerder)
met 2 van die dingen achter elkaar, ben je er.
Ja, dat topic is van mij en gaat over een 7 serie achteras..Nee, ik heb het nog niet geprobeerd met een stukje electronica. De betreffende Diesel staat nu al een halfjaar in een boerenloods.
Groetjes,Gerben
Veel plezier.
Hier wordt een CD4040 chip genoemd, een 'frequency divider' (ofwel halveerder)
met 2 van die dingen achter elkaar, ben je er.
Ja, dat topic is van mij en gaat over een 7 serie achteras..Nee, ik heb het nog niet geprobeerd met een stukje electronica. De betreffende Diesel staat nu al een halfjaar in een boerenloods.
Groetjes,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2014 20:39 #1406372
door V700 register
Uw keuze... Het zijn twee heel andere toepassingen van de beschikbare type sper difs, elk zijn eigen.
ESP (electronic steering processor, middels tractie van de wielen) op dure (sport)wagens heeft alles van beide... Daar gaat weinig meer fout in lage snelheid "drekslip" en hogesnelheid "bochtenwerk en optrekslip", altijd de juiste tractie van de wielen. Ook tijdens cruisen. Maar dat laatste hebben al onze Volvo's ook, met of zonder LSD of Eaton G80. En meeste van de tijd cruisen onze Volvo's
PS:onder mijn Volvo steekt ook een Eaton G80 100% sper. Die sper heb ik, heeeeel af en toe nodig, of althans dan komt-ie goed van pas. Heel af en toe in de winter met dik sneeuw (maar dat is eens sper 5 jaar of zo lijkt het) en toch wel elke zomer op modderige wegen. Een LSD daarentegen: nooit!
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Hej Koen,
Antwoord is heel simpel: wat wil je met je sper doen? Als je regelmatig over modderige wegen rijdt is een G80 de oplossing als je vast zit!! Ook in de winter met sneeuw! Hij valt in 100% sper en de limited sper bij die snelheden in vrijwel 0%. Heb je dan niks aan dus. Als het om het hardrijden te doen is op circuit en onverharde wegen: slip dif. Die werkt juist dat je met 2 zwarte strepen op de weg wegkomt of dat je op zweverige zoekende zandwegen met hoge snelheid of verharde wegen in bochten bij hoge snelheid de 2 banden grip krijgen ipv 1 band, terwijl een G80 bij die snelheden uitschakelt: Je kunt niet of nauwelijks sturen maar je komt wel los uit de sneeuw of drek.koen303114 schreef : onder mijn 760 zit nu een 1041 as met een G80 locker. zal ik hier een 1031 LSD as onder maken of heeft iemand een ander idee.
Uw keuze... Het zijn twee heel andere toepassingen van de beschikbare type sper difs, elk zijn eigen.
ESP (electronic steering processor, middels tractie van de wielen) op dure (sport)wagens heeft alles van beide... Daar gaat weinig meer fout in lage snelheid "drekslip" en hogesnelheid "bochtenwerk en optrekslip", altijd de juiste tractie van de wielen. Ook tijdens cruisen. Maar dat laatste hebben al onze Volvo's ook, met of zonder LSD of Eaton G80. En meeste van de tijd cruisen onze Volvo's
PS:onder mijn Volvo steekt ook een Eaton G80 100% sper. Die sper heb ik, heeeeel af en toe nodig, of althans dan komt-ie goed van pas. Heel af en toe in de winter met dik sneeuw (maar dat is eens sper 5 jaar of zo lijkt het) en toch wel elke zomer op modderige wegen. Een LSD daarentegen: nooit!
Robert
Moderators: Jerry Stam