uitlaat uitvaart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2014 19:01 #1101197 door V700 register
uitlaat uitvaart is gemaakt door V700 register
Shit has hit the fan, nou ja eigenlijk meer de uitlaat. Laatst voor de keuring provisorisch gerepareerd (gasdicht gemaakt) met in het achterhoofd dat er niet meteen maar op korte termijn wel een duurzamere oplossing moest komen. Nu is het toch echt een noodzaak en geen verduurzaming meer. Ik rijd vandaag weg en bij het eerste drempeltje wat ik tegen kwam begon hij al meer geluid te maken. niet goed dacht ik. Maar tegelijkertijd dacht ik ook dat het wellicht de verbeelding was. totdat een paar minuten later voor het station van Eindhoven de boel klabberdebam zie en ik gelukkig op dat moment bijna stil stond voor het stoplicht. Alarmlichten aan en vlug even gekeken. Richtingaanwijzers richting het station gezet en gelukkig geen verkeershufters maar vriendelijke mensen (ik stond links voorgesorteerd en moest nu dus naar rechts). Op de stoep bocht er tussen uitgehaald en gekeken of de einddemper vast genoeg zat om weer naar huis te rijden. Rustigjes aan met het geluid wat het midden houdt tussen een sjonniebak en een Sherman tank naar huis gereden.Maar nu dus het volgende; ik moet vervangende uitlaatdelen hebben. Ik word op allerlei sites er nu niet echt veel wijzer van wat ik moet hebben, er zijn immers verschillende opties met hetzelfde plaatje, andere prijs en een ander merk.Ik heb een B200ET in mijn 745 liggen met als ik me niet vergis wat heet een starre achteras. op dit moment zoek ik dus vooral een einddemper, een bocht over de achteras en een middendemper (de twee dempers zijn aangetast door de bocht) downpipe en demper voor lijken prima, althans dat leken ze bij eerdere inspectie... Iemand opmerkingen, adresjes of zelfs die onderdelen ?
met vriendelijke groet,
Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2014 22:56 #1405602 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Uitlaat
Zelf doen of laten doen? Hoeveel haast?
Elke AMH kan je de spullen leveren. levertijd.
Kwik fit, gauw klaar, kwaliteit zo zo
De Dealert; goed spul, niet goedkoop.
En dan zijn er nog een aantal RVS pijpen te koop, dan ben je er wel vanaf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2014 23:36 #1405604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf doen
Was van plan het zelf te doen, maar moet daar dan wel een locatie voor hebben.Plan is nu om toch maar ritje naar mijn ouders te maken en hem daar te fiksen. Daar heb ik een goede krik, blokken en assteunen. Oh, en al het gereedschap wat ik nodig zou kunnen hebben. Geplande zaken doe ik dan ook altijd daar.Automaterialenzaak, ik weet het. Mijn zusje werkt bij een van de wat meer bekende AMH's enn kan er wellicht nog wat korting van af doen qua prijs. Maar ik heb het bij meerdere AMH's al gemerkt dat ze er niet altijd even veel verstand van hebben. Vooral de jongere jongens, als het niet in de computer staat dan weten ze het niet meer. Of ze leveren graag van een bepaald merk.RVS, leuk,maar daar heb ik de centen niet voor.Net even met een maat van me gebabbeld en het idee is om volgend weekend de twee dempers er onderuit te halen en proberen te fiksen. Achterkant middendemper een plaatje met een stukje pijp er op lassen en bij de voorkant van de einddemper net zo. En dan alleen een nieuwe bocht over de achteras.Heb de uitlaat er nu 4 jaar onder liggen, wordt weinig mee gereden en de rest van de demper ziet er eigenlijk nog veels te nieuw uit. Dus ja, het kan tegenzitten, maar met een beetje geluk zijn de dempers te repareren. Het zijn nu vooral de lassen die blijkbaar niet zo lekker beschermd zijn na productie. Merk is overigens Walker. Persoonlijk vind ik 4 jaar erg kort. Na het lassen gaat er overigens wel zink-spray over heen. Kan ik in ieder geval weer even op mijn gemak richting zomervakantie gaan en dan eventueel alsnog beslissen om de rambam te vernieuwen. Ik heb nu geen zin om overhaast maar even wat nieuws er op te beunen.Maar dan kom ik op het volgende punt waar u mij wellicht mee kunt helpen: welke laselektrodes zal ik gebruiken. Hebben thuis nog een behoorlijke hoeveelheid verschillende laselektrodes liggen en gelukkig genoeg is er bij de meeste een typeaanduiding. Wellicht dat er elektrodes tussen zitten die wat meer geschikt zijn voor dit klusje als andere. Was trouwens van plan om verzinkte plaat/zincor en evt pijp te gebruiken (en anders wat er voorhanden is).

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2014 23:49 #1405605 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Niels
Op uitlaatsystemen kunnen ze 50% korting geven.
Mix geen twee merken "imitatie".  Ik heb er een mix van Bosal en Walker onder gehad.  Was alleen met zeer grote moeite dicht te krijgen.
Wytze had lang uitlaatsystemen (origineel als ik me niet vergis) in de aanbieding voor een heel leuke prijs.  Probeer hem eens te bereiken.  Maar doe dat niet via het forum, want Wytze is een tijdje niet op het forum.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2014 08:36 #1405607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "lONG LIVE"
Je kunt voor org.gaan.
Volvo heeft ook zgn."Longlive"uitlaten .
Maar dat ligt er aan hoe lang je nog met de auto samen wilt leven.:-)
en anders even TimenSmit@planet.nl  mailen/bellen

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2014 10:09 #1405609 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic sleuteldagen
Ook is er de mogelijkheid dit klusje op een van de sleuteldagen te doen waar de uitlaat, origineel Volvo bij het gastbedrijf besteld kan worden. Niet goedkoop maar wel goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2014 18:03 #1405618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn uitlaat voor de 940 bij
Mijn uitlaat voor de 940 bij de dealer was helemaal niet duur. En trouwens, ik zou vanaf de voorpijp alles vernieuwen  (behalve een eventuele katalysator natuurlijk) want het aan elkaar maken van oud en nieuw is meestal neits waard!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2014 23:41 #1405641 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Electrodes

volvoviking schreef : Maar dan kom ik op het volgende punt waar u mij wellicht mee kunt helpen: welke laselektrodes zal ik gebruiken. Hebben thuis nog een behoorlijke hoeveelheid verschillende laselektrodes liggen en gelukkig genoeg is er bij de meeste een typeaanduiding. Wellicht dat er elektrodes tussen zitten die wat meer geschikt zijn voor dit klusje als andere. Was trouwens van plan om verzinkte plaat/zincor en evt pijp te gebruiken (en anders wat er voorhanden is).

Als het je al gaat lukken met een electrode, een 2,5 mm rutiel elektrode.
Mig of Tig lijkt me een betere lasmethode.
Verzinkte plaat of buis maakt het alleen maar moeilijker om te lassen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2014 00:14 #1405642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mig
Mig apparaat heeft wat kuren, vandaar. En verder was ik op de hoogte van de problemen met verzinkte plaat en lassen. Verzinkte plaat vanwege corrosie en vervolgens de lassen nog weer behandelen met zinkspray, voor wat het waard is.Maar bedankt voor de tips

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2014 00:38 #1405644 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kuren
Die kuren van het Mig apparaat zijn toch wel op te lossen?

Moderators: Jerry Stam