Vervangen stuurbekrachtingspomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2014 20:38 #1101122 door V700 register
Vervangen stuurbekrachtingspomp is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ben in het bezit van een hele fijne Volvo 940. Ik heb deze wagen naar Spanje gereden. Al in Nederland ging het sturen soms wat zwaar en schokkerig. Controle van de vloeistof leerde mij dat deze bijna droog stond. Flink bijgevuld en na een aantal keer extra vullen was het probleem verholpen. Tot bijna in Spanje, toen bleek het tankje weer leeg. Met van tijd tot tijd bijvullen bleef het probleem binnen de perken.
Na aankomst in Spanje bleek dat er rijkelijke vloeistof lekt. Het is moeilijk te herleiden waar het vandaan komt, de druppels hangen onder bij de remblokken, maar dat komt waarschijnlijk omdat het de weg naar beneden volgt naar het laagste punt. Ik heb gebeld met een expert die aangaf dat naar alle waarschijnlijkheid de pomp stuk is, merk Saginaw. Dit schijnt het meeste voor te komen. Ik kan voor 181euries een nieuwe kopen.
Nu staat de wagen nog in Spanje en ik wil hem gaan ophalen en voor vertrek de pomp vervangen. Nu is mijn vraag: hoe moeilijk is dit? Ik ben behoorlijk handig, dus dat is het probleem niet. Zijn er echter zaken waar ik op moet letten? Is het raadzaam om naast de pomp nog andere zaken te vervangen? En zo ja, welke? Is er misschien een draadje van iemand die dit al eens gedaan heeft?
Ik hoor graag, alvast bedankt voor jullie hulp!

Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2014 20:39 #1405141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry, vergat te vermelden
Sorry, vergat te vermelden dat het een 940GL is uit 1990....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2014 21:23 #1405143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druppels onder je remblokken?
Als er druppels onder aan je remblokken hangen, lijkt me dat geen stuurbekractigingsolie.
Eerder remvloeistof.......maar goed, dat hangt van je expert af.
Een route van iets waar STB-olie in zit, naar de onderkant van je remblok is volstrekt onlogisch, iig.
Weet je welke kleur die vloeistof is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2014 22:19 #1405145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja... Je opmerking snijd
Tsja... Je opmerking snijd wel hout.... Echter, vloeistof heeft een kleur, gelijk aan dat in het potje van de stuurbekrachtigingsvloeistof. Daarnaast is het potje van de remvloeistof vol. Kort gezegd: ik vul de stuurbekrachtingsolie aan, en een uurtje later "zeikt" de vloeistof onder de auto vandaan. Hoe de route loopt weet ik niet, maar ik vind het onderaan de auto achter het linker voorwiel... Help!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2014 22:35 #1405148 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Marcel lekt je olievaatje(stuurbekrachtingsolie) niet aan de onderkant of bij de slangen aan het vaatje ?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2014 10:14 #1405160 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kijken
Ik zou er toch eerst ( voordat je de pomp aanschaft) kijken waar de lekkage vandaan komt.
Lekt het misschien uit een van de manshetten van het stuurhuis. Het kan ook zijn dat er lekkage bij de aan-en afvoerslangen is. Is het de pomp, koop dan wel een pomp met een al gemonteerde poelie. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2014 11:55 #1405164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk dat ik eerst nog maar
Denk dat ik eerst nog maar wat verder ga "onderzoeken", ben er misschien even iets te klakkeloos van uitgegaan dat het de pomp is. Wordt vervolgd. Dank voor jullie reacties!

Moderators: Jerry Stam