koppeling en Krukaskeerring vervangen 940, maar nu start ie niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2014 16:50 #1101027
door V700 register
koppeling en Krukaskeerring vervangen 940, maar nu start ie niet meer. is gemaakt door V700 register
Ik heb bij een kennis mijn koppeling en Krukaskeerring laten vervangen, maar na montage wilde de auto niet meer lopen.
We hebben na 2 keer monteren en demonteren bedacht dat het vliegwiel er waarschijnlijk verkeerd opzit, en dat we nu Cilinder 1 tdc moeten zetten en moeten checken door het gat van de startmotor of de markering aan het vliegwiel er zit.
Is dit correct? Of zijn er nog meer redenen waarom de volvo niet meer aan de gang wil?
Het gaat om een 98er Volvo 940 station, 2.3 LPT met m90 bak.
We hebben na 2 keer monteren en demonteren bedacht dat het vliegwiel er waarschijnlijk verkeerd opzit, en dat we nu Cilinder 1 tdc moeten zetten en moeten checken door het gat van de startmotor of de markering aan het vliegwiel er zit.
Is dit correct? Of zijn er nog meer redenen waarom de volvo niet meer aan de gang wil?
Het gaat om een 98er Volvo 940 station, 2.3 LPT met m90 bak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2014 00:03 #1404768
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vonk
Kijk voordat je de bak nog een keer demonteert of je vonk hebt. Je kunt met het demonteren de BDP-sensor stuk gemaakt hebben. Heb je vonk controleer dan even al startend met een stroboscoop of de ontsteking op ± 12 ° staat. Zo niet dan kan de bak er weer af en het vliegwiel er wel goed opzetten. Even opletten waar het gaten patroon stopt. Beter was geweest om de stand van het vliegwiel b.v. met behulp van een paar centerpuntjes te markeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2014 00:20 #1404769
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de snelle
Bedankt voor de snelle reactie.
Er is/was een vonk, dat is in ieder geval gecheckt.
Ik heb de klus zelf niet gedaan dus, maar heb ook mijn handen maar uit de mouwen gestoken nadat de volvo niet startte. helaas is er dus niet gemarkeerd..
Nu loopt de motor wel, al is het heel erg rot. kan iemand de methode die ik eerder beschreef de juiste is? door het startmotor-gat kijken, en daar zou de onderbreking van de punjtjes op het vliegwiel moeten zijn?
Er is/was een vonk, dat is in ieder geval gecheckt.
Ik heb de klus zelf niet gedaan dus, maar heb ook mijn handen maar uit de mouwen gestoken nadat de volvo niet startte. helaas is er dus niet gemarkeerd..
Nu loopt de motor wel, al is het heel erg rot. kan iemand de methode die ik eerder beschreef de juiste is? door het startmotor-gat kijken, en daar zou de onderbreking van de punjtjes op het vliegwiel moeten zijn?
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2014 20:24 #1404821
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Het enige wat de motorloop
Het enige wat de motorloop kan veranderen na jou reparatie is hetgeen Timen beschrijft. De fout om het het vliegwiel fout te monteren gebeurt wrl vaker. Het stuk waar geen openingen zijn op de ring op het vliegwiel moet niet ter hoogte van de vliegwielsensor staan wanneer motor in eerste cylinder bdp staat. Dit gedeelte zit dan ter hoogte van de startmotor.
Ik zou de motor ff met.eerste cylinder bdp zetten, vliegwielsensor verwijderen en kijken of gesloten gedeelte daar staat. Indien niet dan krukas draaien totdat je dit stuk vindt. Dit ff op poulie markeren en vervolgs weer terug naar 0. Gemarkeerde zou in zelfde richting van middelpunt poulie moeten staan als je startmotor.
Staat deze hier niet in de buurt, dan kan je bak er weer af. Anders is waarschijnlijk de sensor defect.
Succes ermee
Grtz,Daniel
Ik zou de motor ff met.eerste cylinder bdp zetten, vliegwielsensor verwijderen en kijken of gesloten gedeelte daar staat. Indien niet dan krukas draaien totdat je dit stuk vindt. Dit ff op poulie markeren en vervolgs weer terug naar 0. Gemarkeerde zou in zelfde richting van middelpunt poulie moeten staan als je startmotor.
Staat deze hier niet in de buurt, dan kan je bak er weer af. Anders is waarschijnlijk de sensor defect.
Succes ermee
Grtz,Daniel
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2014 20:27 #1404823
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Bij starrmotor checken weet
Bij starrmotor checken weet ik niet of je dit goeg kan zien. Misschien voelen. Of spiegeltje...
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2014 23:44 #1404846
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ...............................
Ik heb dat ook eens ooit meegemaakt omdat iemand dacht dat ie veel verstand van auto's had
.....
Ik heb het als volgt gecheckt maar komt volgens mij op hetzelfde neer(en het was een B234F);
Als je door het bdp-sensor gat kijkt(die is makkelijker te verwijderen als een startmotor imho) en het merkteken van het vliegwiel is daar zichtbaar(het 'dichte vlakje' dus) dan moet het 0-merkteken op de krukaspoelie op 'kwart voor negen staan' Overigens stond die van mij maar 1 boutgat verkeerd maar sloeg de motor net niet aan.... De vonk gaf maar 2 KiloVolt ipv 20 Kv.
Just my two cents...
Ik heb het als volgt gecheckt maar komt volgens mij op hetzelfde neer(en het was een B234F);
Als je door het bdp-sensor gat kijkt(die is makkelijker te verwijderen als een startmotor imho) en het merkteken van het vliegwiel is daar zichtbaar(het 'dichte vlakje' dus) dan moet het 0-merkteken op de krukaspoelie op 'kwart voor negen staan' Overigens stond die van mij maar 1 boutgat verkeerd maar sloeg de motor net niet aan.... De vonk gaf maar 2 KiloVolt ipv 20 Kv.
Just my two cents...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2014 00:21 #1404850
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou.. ik ben niet bij de
Nou.. ik ben niet bij de monteur langsgeweest, maar alles is er weer afgeweest en alles is er weer opgegaan. En er was niets mis.
Achteraf blijkt opeens mijn luchtmassa meter stuk. Kak!
Achteraf blijkt opeens mijn luchtmassa meter stuk. Kak!
Moderators: Jerry Stam