Vijfde versnelling 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2014 15:26 #1101013
door V700 register
Vijfde versnelling 760 is gemaakt door V700 register
De vijfde versnelling werkt in mijn Volvo 760 door op de versnellingspook op een knop te duwen. Hij 'glijdt'. Dan als het ware in die vijfde versnelling. Maar de laatste twee weken doet hij dat soms wel en soms niet. Soms schiet hij na spontaan terug in zijn vier, variërend, binnen twee seconden tot vijftien minuten...
Soms wil hij zelfs helemaal niet in zijn vijf glijden / springen.
ik heb geen enkele regelmaat kunnen ontdekken wanneer hij wel of niet werkt....
Dat is bijna twee jaar geleden ook wel een paar weken aan de hand geweest, maar toen spontaan (??) overgegaan.
Nu is het weer zo ver, helaas.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn cq wat er aan toedoen is? Zelf te repareren of kan allen een vakman dat? Wie of welk bedrijf in of rond Tilburg zou dat kunnen?
Dank je wel, bij voorbaat, voor weet meedenken En alle suggesties.
M vr. groet, Hans van kruijsdijk
Soms wil hij zelfs helemaal niet in zijn vijf glijden / springen.
ik heb geen enkele regelmaat kunnen ontdekken wanneer hij wel of niet werkt....
Dat is bijna twee jaar geleden ook wel een paar weken aan de hand geweest, maar toen spontaan (??) overgegaan.
Nu is het weer zo ver, helaas.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn cq wat er aan toedoen is? Zelf te repareren of kan allen een vakman dat? Wie of welk bedrijf in of rond Tilburg zou dat kunnen?
Dank je wel, bij voorbaat, voor weet meedenken En alle suggesties.
M vr. groet, Hans van kruijsdijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2014 15:37 #1404693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het is geen echte versnelling maar een elektrisch inschakelbare overdrive (OD). Punten om na te kijken zijn de schakelaar in de pook, of de draadjes er goed aan zitten (maar dat lijkt me niet de oorzaak van jouw storing), de stekkerverbinding onder de auto en het relais. De relais willen nog wel eens problemen geven. Het kan ook zijn dat het inwendig in de bak niet meer lekker werkt maar ik zou eerst die andere zaken even nakijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2014 10:59 #1404737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.D Relais
Ik zou deze eerst eens nakijken. Jou auto is van 1983 dus het zou maar zo kunnen dat het realsi na 31 jaar raar gaat doen .
Als je de asbak er uit haalt de auto op contakt zet en dan het knopje indrukt hoor je dan een relais opkomen? ( zachte klik) Als deze last heeft van soldeer rot dan doet hij het als het relais koud is wel en als hij warm wordt soms niet.
Als je dit herhaald en je hangt nu uit de auto met je oor bijna op de grond ( doe dit niet op een grasveld waar de honden worden uitgelaten ) hoor je dan een "metaalachtige" klik .?
Dit is dan de O ver D rive op de versnellingsbak die dan goed is.
Ik zou gaan voor een nieuwe O.D relais en anders iemand opzoeken die de soldeerbanen opnieuw kan solderen .
Aan U de keuze....
Als je de asbak er uit haalt de auto op contakt zet en dan het knopje indrukt hoor je dan een relais opkomen? ( zachte klik) Als deze last heeft van soldeer rot dan doet hij het als het relais koud is wel en als hij warm wordt soms niet.
Als je dit herhaald en je hangt nu uit de auto met je oor bijna op de grond ( doe dit niet op een grasveld waar de honden worden uitgelaten ) hoor je dan een "metaalachtige" klik .?
Dit is dan de O ver D rive op de versnellingsbak die dan goed is.
Ik zou gaan voor een nieuwe O.D relais en anders iemand opzoeken die de soldeerbanen opnieuw kan solderen .
Aan U de keuze....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2014 23:52 #1404848
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vierde
Hallo Henk
Moet je de bak niet ook even in de vierde versnelling zetten, vóór je op het knopje drukt?
groetjes
Mathy
Moet je de bak niet ook even in de vierde versnelling zetten, vóór je op het knopje drukt?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2014 12:59 #1404919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overdrive
Dank je wel,heer (toch?) Dalhuisen voor je uitgebreide antwoord. Ik ga ermijn voordeel mee doen.
Met vriendelijke groet,
Hans van Kruijsdijk
Met vriendelijke groet,
Hans van Kruijsdijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2014 13:02 #1404920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank je wel voor hetuitgebreide antwoord cq de tips, Henk.
Ik ga er mijn voordeel me doen!
Metvriendelijke groet,
Hans van kruijsdijk
Ik ga er mijn voordeel me doen!
Metvriendelijke groet,
Hans van kruijsdijk
Moderators: Jerry Stam