waarschuwingslampjes dashbord branden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2014 11:03 #1100935 door V700 register
waarschuwingslampjes dashbord branden is gemaakt door V700 register
Hallo,
Gister reed ik over een hobbel en sindsdien branden de waarschuwingslapmjes  in mijn dashboard (5 stuks lambda sonde, accu, verlichting, olie, handrem). iemand een idee hoe dit kan?
Bedankt en groeten,
gh
volvo 740 estate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2014 11:16 #1404297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meet
Meet de laadspanning van de dynamo eens. Vaak zijn lampjes die gaan branden een teken van versleten koolborstels en een niet-ladende dynamo. Het zou kunnen dat versleten borstels bij de hobbel in de weg net verkeerd zijn geschoten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2014 15:05 #1404305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de reactie.
bedankt voor de reactie. wilde net de laadspanning meten blijkt er een riem geknapt te zijn... die dus om de poelie van de dynamo zit. is dit de v-snaar (ik heb ook airco namelijk)? is dit makkelijk zelf te vervangen, of beter even langs de lokale garage?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2014 15:59 #1404308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis
Tis niet moeilijk maar ook niet gemakkelijk. Niet moeilijk, omdat de constructie zichzelf wel wijst met een beetje technische inzicht. Niet gemakkelijk omdat je aan de onderkant van de airco twee moeren moet lossen waar je alleen van de onderkant bij kunt. Vergeet niet de moeren los te draaien waarmee de spaninrichtingen aan de steun vast zitten, anders willen ze niet genoeg lossen. De compressor zit aan de bovenkant ook met twee bouten vast. Spannen, bouten vastdraaien en dan het spanboutje weer een slagje lossen zodat hij niet alle krachten op hoeft te vangen.

Moderators: Jerry Stam