Spiegelglas 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
De lijm waarmee hij op de plasic voet zat was los gelaten.
Nu heb ik hem er weer op gelijmd met een beetje Polymax, werkt prima voor nu (tot aan de winter).
Maar de spiegelverwarming deed het toch al niet zo best, duurde best lang voordat ie een beetje warm werd en dan nog was het niet veel. Condens ging meestal wel na een minuut of 10 weg, maar druppels eigenlijk niet.
Dus nu zat ik te denken om ergens twee nieuwe spiegelglazen te bestellen. Ik wil wel weer graag orgineel Volvo.
Na een beetje surfen zie ik verschillende nummers. Welke moet ik hebben?
Voor links zie ik 3518967 en 9447753
Voor rechts zie ik 3518962 en 9447750
Ik heb gekeken bij www.volvocarparts.nl/nl/909-carrosserie-...&id_category=909
en bij www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosse...egel-rechts/1018103/ (maar die hebben alleen rechts)
Wat ik er van begrijp is dat er alleen verschil is in verwarmbaar of niet verwarmbaar, en dat het niet uitmaakt of het handbediening of electrische bediening is.
Nu heb ik voor mijn 1997 945 wel ooit andere spiegels gemonteerd in kleur i.p.v. zwart. Deze kwamen volgens mij van een 960 af maar zijn wel exact hetzelfde als de oude zwarte.
Dus welke moet ik hebben voor verwarmbaar en electrische bediening?
En wat is de truc om de oude eraf te klikken? Zit er in de spiegel een stekkertje of iets voor de verwarming?
Iemand tips waar te bestellen?
Veel vragen.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Ja er is een truukje. Beetje opzij buigen dat glas en met een lang dun schroevendraaiertje kan je de "pootjes" van de spiegelvoet opzijbuigen.
Als je er genoeg los hebt gebogen komt het glas met de voet los en kun je er een ander glas opdrukken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het dan fout gaat geen probleem.
Heb vd sloop al paar keer dat plastic binnenwerk
Gekocht. Van een 850 is het binnenwerk trouwens hetzelfde.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Of ie ook verwarmde spiegels voor latere bouwjaren in voorraad heeft, weet ik niet, maar voor MJ 1991 had ie ze nog liggen. Origineel Volvo (die je bij de dealer voor dit modeljaar niet meer krijgt). www.ft-albert.de . Hij heeft helaas geen webshop, maar ik heb er de spiegels en de rode kapjes voor de gordelvangers besteld. Via email. Het duurt af en toe een paar dagen voor ie reageert, maar het verzenden op zich heeft geen 24 uur geduurd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Volvisti
Of ie ook verwarmde spiegels voor latere bouwjaren in voorraad heeft, weet ik niet, maar voor MJ 1991 had ie ze nog liggen. Origineel Volvo (die je bij de dealer voor dit modeljaar niet meer krijgt). www.ft-albert.de . Hij heeft helaas geen webshop, maar ik heb er de spiegels en de rode kapjes voor de gordelvangers besteld. Via email. Het duurt af en toe een paar dagen voor ie reageert, maar het verzenden op zich heeft geen 24 uur geduurd.
groetjes
Mathy
2 Verwarmbare spiegelglazen besteld bij bovenstaande Albert, en inmiddels binnen en gemonteerd. Nieuw en orgineel Volvo.
Toppie!