Auto maakt jammerend zingend geluid

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 21:43 #1100624 door Jerry Stam (GAST)
Auto maakt jammerend zingend geluid is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Op zich vind ik het een typisch 940 geluid. Ik hoor wel meer 940's langs komen die dit typische geluid maken, vooral bij het gas loslaten in langzaam tempo,  gewoon langzaam rijden, etc. Mijn dochter herkend de 940 hier altijd aan zegt ze. Het geluid komt volgens mij van de voorkant. Een typisch jammerend, zingend geluid. Nou heb ik het idee dat mijn auto dit meer en wat harder is gaan doen de laatste tijd. Wat is dit geluid, en waar komt dit vandaan? Hij doet dit zowel met warme als met koude motor. Verder zijn er geen klachten. Hij schakelt goed( automaat, 98, benzine/LPG)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-03-2014 21:45 #1403020 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic tussenaslager?
die gaat op een gegeven moment gieren als een straaljager, niks zingend aan :-)

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 21:55 #1403021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zingen
het is toch echt een zingent geluid( mijn andere doet het ook), vrij monotoon..whining..het engelse woord..dat is het een beetje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 22:03 #1403022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beide
Beide LE, dus beide ECC en geen visco-fan die continu meedraait. Vaak is dat een eerste verdachte voor een stoer geluid....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 22:05 #1403024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
klopt, hebben beide ECC, waarvan de airco bij de harder jammerende niet meer werkt.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2014 22:11 #1403025 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic V snaar
V snaar stuurpomp?

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 23:55 #1403032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien het
staartlager van je automaatbak, ze kunnen er oud mee worden.Is een (vrij eenvoudig) klusje van een kleine 2 uur, lager "kost ook niet duur".Voor jouw modellen is het een kogellager, voor de eerdere types een glijlager.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2014 09:40 #1403037 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic huilend geluid
Ervaar je het geluid ook als de auto stil staat en stationair loopt of alleen tijdens het rijden? Eerst een aantal zaken elimineren voordat je de hele motor demonteert  

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2014 19:28 #1403051 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic V-snaar(en)

octavodia schreef : Op zich vind ik het een typisch 940 geluid. Ik hoor wel meer 940's langs komen die dit typische geluid maken, vooral bij het gas loslaten in langzaam tempo,  gewoon langzaam rijden, etc. Mijn dochter herkend de 940 hier altijd aan zegt ze. Het geluid komt volgens mij van de voorkant. Een typisch jammerend, zingent geluid. Nou heb ik het idee dat mijn auto dit meer en wat harder is gaan doen de laatste tijd. Wat is dit geluid, en waar komt dit vandaan? Hij doet dit zowel met warme als met koude motor. Verder zijn er geen klachten. Hij schakeld goed( automaat, 98, benzine/LPG) 940 Estate LE '98 automaat G3 510000dkm 940 Classic Estate LE '98 automaat LPG G3,223100dKm Lidnr:1351

Een slippende V-snaar is te herkennen maar een V-snaar kan ook een zingend geluid maken. Ik vond afgelopen winter dat mijn 940 meer herrie maakte dan in de zomer. Tot ik iemand is met een beetje WD40 zag spuiten op de poelie van een stationeer draaiende motor, niet veel alleen om te testen. En warempel zo stil als een muis. bij ook geprobeert en ja hoor stil. Het is maar tijdelijk en het lijkt alsof in de winter de auto meer herrie maakt dan in de zomer, misschien omdat alles soepeler word door de warmte. Wij gebruiken de 940 ook niet veel dus ik geef ook de schuld daar aan. Alles word strammer als je het niet gebruikt. Bij een lange snelwegrit is het ook weg nl ook in de winter. Ik weet dat er speciaal V-snaren vet in de handel is, alleen nooit toegepast misschien maar is doen.

Wil niet zeggen dat dit ook jou probleem is maar je kan is proberen met WD 40, wel een beetje niet teveel en richten op de poelie. Het is meestal de zijkant van de V-snaar die herrie maakt. (wrijving met de poelie en je krijgt dat zingende geluid)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2014 21:49 #1403060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
WD 40 is al wel gebruikt af en toe, het scheeld inderdaad gepiep van snaren , maar het is geen geluid dat van de snaren komt, het komt echt ergens anders vandaan, het is een monotoon, zeurend geluid..je hoort het soms ook als je stilstaat, en hij gewoon stationair draaid.. maar vooral dus bij gas loslaten, ergens langzaam insturen, gewoon langzaam rijden...Ik gebruik mijn auto erg veel, en rijd zeker 25000 km per jaar. Er zijn verder geen problemen met de auto, hij loopt als een tiet, en is een heerlijke auto, maar vroeg me af of het geen kwaad kon, onze andere 945 maakt precies hetzelfde geluid, is ook een automaat.

Moderators: Jerry Stam