Boven de 80 km krijgt mijn 740 een resonerend geluid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2014 20:55 #1100621
door V700 register
Boven de 80 km krijgt mijn 740 een resonerend geluid is gemaakt door V700 register
Mijn beste, een nog mooie Zweedse 740 benzine gekocht 1986. De vorige eigenaar heeft er technisch veel aan gedaan. Maar verzuimde mij te vertellen dat er boven de 80 km een soort storende brom ontstaat. Dit heb ik tijdens de proefrit in de stad dus niet gemerkt.
Wat kan het zijn. Achterste wiellagers zijn vernieuwd. Als je aan het stuur draait blijft het geluid constant. Dus geen voorste wiellager?
Druk je de koppeling in en de motor laat wegvallen blijft het geluid constant. De versnellingpook trilt niet tijdens het. gebrom.
Wat zou dit kunnen zijn? Het gebrom hoort niet ernstig maar is lastig. Alvast dank voor jullie reactie
Wat kan het zijn. Achterste wiellagers zijn vernieuwd. Als je aan het stuur draait blijft het geluid constant. Dus geen voorste wiellager?
Druk je de koppeling in en de motor laat wegvallen blijft het geluid constant. De versnellingpook trilt niet tijdens het. gebrom.
Wat zou dit kunnen zijn? Het gebrom hoort niet ernstig maar is lastig. Alvast dank voor jullie reactie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2014 20:59 #1403012
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gebrom
Cardan-as misschien?
"Geluidje raden" is niet m'n sterkste kant...............
"Geluidje raden" is niet m'n sterkste kant...............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2014 21:11 #1403014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-03-2014 22:04 #1403023
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tussen
Tussenaslager
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2014 20:16 #1403089
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankje Gerben. Dat lijkt me
Dankje Gerben. Dat lijkt me aannemelijk. Ga ik checken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 13:57 #1403141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kun je dus checken
Dat kun je dus checken door onder de auto te kruipen en de cardanas beet te pakken en deze omhoog en omlaag proberen te bewegen. Als dat gemakkelijk lukt met veel speling, is het rubberhuis versleten. Dit gebeurt heel vaak. Een bekend slijtonderdeel van onze brikken. Vervangen komt samen met het lager en het huis. De klus lijkt gemakkelijk maar pakt soms vervelend uit: verwijderen van het oude lager... Meestal voorzichtig de haakseslijper er in zetten zonder de cardanas te raken. Het nwe lager wordt met een pers teruggezet. Let op: NIET TE VER!! Anders loopt ie tegen de stofring aan. Secuur te werk gaan dus. Als je geen pers hebt: meldt je eens aan op een sleuteldag zou ik zeggen..
Robert
Robert
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 21:24 #1403187
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Bij mij leverde nieuw
Bij mij leverde nieuw tussenaslager een rammel op bij remmen. Bleek de stofkap te zijn. Die maar verwijderd. Het zat toch al aardig dicht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2014 22:34 #1403423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat?
Ik heb het 2 keer gehad met een automaat, uitgaande glijlager van de bak versleten en dus speling. In een heel ernstig geval zou de as (kort stukje dat in de bak steekt) ook ingesleten kunnen zijn. Simpel te checken door de as bij de bak flink op en neer te bewegen. Bij speling simpelweg het lager vervangen. Klusje van een uurtje.
Groeten,
Ad
Groeten,
Ad
Moderators: Jerry Stam