Airco inbouwen 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2014 23:03 #1100608
door V700 register
Airco inbouwen 740 is gemaakt door V700 register
Zoals in een ander draadje te zien, begeven we ons weer op het oude pad. Dat voelt in ieder geval goed...
Nu heb ik de 740 van Frits overgenomen, maar deze heeft geen Airco. Misschien een beetje een luxe probleem van wellicht een iets luxe paard, maar is dit nu achteraf eenvoudig in te bouwen en zo ja hoe?
Grt.
Macs
Nu heb ik de 740 van Frits overgenomen, maar deze heeft geen Airco. Misschien een beetje een luxe probleem van wellicht een iets luxe paard, maar is dit nu achteraf eenvoudig in te bouwen en zo ja hoe?
Grt.
Macs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 09:54 #1402964
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloper
Een sloper kopen waar E.C.C ( of A.C.C ) in zit, en deze 1 op 1 overbouwen .
Da,s het makkelijkste en het handigste en het mooiste en het .......
Da,s het makkelijkste en het handigste en het mooiste en het .......
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 20:09 #1402976
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Modeljaar
Hallo Volvisti
Waarbij het dan weer het gemakkelijkste is, als je een sloper uitkiest uit hetzelfde modeljaar. Want bij Volvo kwamen ze "nog wel eens" op het idee om de elektronica aan te passen.
"Deltamill" kan ook, maar als je de keus hebt, zou ik voor origineel gaan. Dat past beter een geeft, die indruk heb ik tenminste, de meeste luchtdoorstroming (lees: afkoeling).
groetjes
Mathy
PS als je pech hebt, zit er in je sloper (van het goede modeljaar) een airco die naderhand ingebouwd is door een welwillende hobbyist. Die maar wat aangehobbyt heeft. De kans is uiteraard klein, maar hij is er.
Waarbij het dan weer het gemakkelijkste is, als je een sloper uitkiest uit hetzelfde modeljaar. Want bij Volvo kwamen ze "nog wel eens" op het idee om de elektronica aan te passen.
"Deltamill" kan ook, maar als je de keus hebt, zou ik voor origineel gaan. Dat past beter een geeft, die indruk heb ik tenminste, de meeste luchtdoorstroming (lees: afkoeling).
groetjes
Mathy
PS als je pech hebt, zit er in je sloper (van het goede modeljaar) een airco die naderhand ingebouwd is door een welwillende hobbyist. Die maar wat aangehobbyt heeft. De kans is uiteraard klein, maar hij is er.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 20:40 #1402978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet alleen elektronica maar er is dacht ik ook nog een kleine kans dat je ook nog mag jongleren met airco, dynamo en stuurbekrachtiging. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van. In ieder geval wisselen de steunen waar het spul mee tegen het blok zit ook nog wel eens, en/of zijn die anders voor de niet-airco uitvoeringen. Met een sloper met dezelfde motor en zoveel mogelijk gelijk (modeljaar) voor de de deur weet je gewoon zeker dat je alles hebt. Soms wordt airco ook al uitgebouwd aangeboden maar dan ben je voor de compleetheid afhankelijk van het inzicht van de uitbouwer in wat je allemaal wel/niet nodig hebt. Voor de hoofdonderdelen is het natuurlijk wel duidelijk, maar het is ook makkelijk als je alle rand-onderdelen ook hebt. En met een sloper kun je testen of het systeem daar ook werkt. Storingzoeken is toch wat lastiger als je niet weet of het voor inbouw überhaupt wel werkte. Voor de moeilijkheidsgraad/hoeveelheid werk: Het gehele dashboard mag eruit om de ventilatieunit eruit te halen. Niet heel moeilijk, wel veel werk. Zeker om het daarna weer netjes (zonder grote/scheve kieren) terug te zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 22:29 #1402986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Maurits,
Stuur eens een mailtje naar Rene van <a href=" www.autorima.nl/index.php/nl/ " target="_blank">Auto Rima</a>.
<a href="mailto:info@autorima.nl">info@autorima.nl
Wie weet heeft hij het liggen voor je.
Of naar :
<a href=" www.aircoservicequeens.nl/ " target="_blank">Queens Airco.</a>
Frank Queens.
<a href="mailto:info@aircoservicequeens.nl">nfo@aircoservicequeens.nl
Stuur eens een mailtje naar Rene van <a href=" www.autorima.nl/index.php/nl/ " target="_blank">Auto Rima</a>.
<a href="mailto:info@autorima.nl">info@autorima.nl
Wie weet heeft hij het liggen voor je.
Of naar :
<a href=" www.aircoservicequeens.nl/ " target="_blank">Queens Airco.</a>
Frank Queens.
<a href="mailto:info@aircoservicequeens.nl">nfo@aircoservicequeens.nl
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 23:48 #1402991
door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Makkelijkst
Ik heb achteraf een werkende Deltamill uit een sloper ingebouwd. Dat is niet zo erg moeilijk. Je moet wel een beetje geluk hebben dat de onderdelen nog goed zijn. Ik heb de droger en alle O ringen vervangen. Binnen hoeft alleen je dashboardkasje eruit en buiten de paravent eraf. Dat is nu twee jaar geleden en de afgelopen dagen kon ik weer genieten van van een fris briesje van de airco. De afgelopen twee zomers in zuid Europa waren ook lekker koel in de auto.
groeten
Vincent
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 09:49 #1403130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Done, in een 2-serie
Ik heb in een 2 serie een airco ingebouwd, maar dat was een behoorlijke klus.Ben er een uur of 20 mee bezig geweest, inclusief uitbouw uit de donor.Vergeet niet, dat mogelijk ook de ventilatiekanalen anders zijn, de kachelunit en eventueel motor, er een gat in het schutbord moet (als er niet al een plaatje zit, de bekledingspanelen in de voetenruimte mogelijk moet worden aangepast en de bedieningsunit van de kachel, inclusief kachelkraan wellicht ook vervangen dient te worden.
Daarnaast moest de dynamo van rechts naar links verplaatst en paste de stuurpomp-beugel niet meer, dus vergeet die ook niet.
Daarnaast moest de dynamo van rechts naar links verplaatst en paste de stuurpomp-beugel niet meer, dus vergeet die ook niet.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2014 16:37 #1403206
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Eenvoudig?
Dat is het niet.
Wel afhankelijk van de keuzes die je maakt.
Vacuumaansturing kleppen ,zoals bij ecc of acc?
Electrische aansturing luchtklep bij handsysteem?
Overbouw kachelhuis?
Financieen? Toch wel iets van 1000 euro schat ik om een goed werkend systeem te krijgen.
voor bestudering systeem trek daar ook maar wat tijd voor uit.
Overbouw van een aftermarket zoals een deltamil lijkt me ook het eenvoudigste.
Het bij elkaar scharrelen van de juiste componenten is tegenwoordig eenvoudiger. Toen ik dat in 91 voor mijn diesel deed vroeg dat wat meer tijd.
Wel afhankelijk van de keuzes die je maakt.
Vacuumaansturing kleppen ,zoals bij ecc of acc?
Electrische aansturing luchtklep bij handsysteem?
Overbouw kachelhuis?
Financieen? Toch wel iets van 1000 euro schat ik om een goed werkend systeem te krijgen.
voor bestudering systeem trek daar ook maar wat tijd voor uit.
Overbouw van een aftermarket zoals een deltamil lijkt me ook het eenvoudigste.
Het bij elkaar scharrelen van de juiste componenten is tegenwoordig eenvoudiger. Toen ik dat in 91 voor mijn diesel deed vroeg dat wat meer tijd.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2014 00:14 #1403156
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic AS dinsdag
Krijg ik een airco-boer op bezoek, voor de inbouw van een airco in een machine/cabine
No-nonsense aan/uit systeem.
Zal het hem vragen, het meeste werk was de compressor monteren.
Een elektrische airco? Heb je daar wel eens aan gedacht?
EDIT; De man kwam om 9.00 uur.
slangen gemonteerd, draadjes aangesloten, afgeperst.
Vacumeren/vullen.
ging om 14.00 uur weer weg.
NB compressor verdamper condensor had ik zelf al gemonteerd.
No-nonsense aan/uit systeem.
Zal het hem vragen, het meeste werk was de compressor monteren.
Een elektrische airco? Heb je daar wel eens aan gedacht?
EDIT; De man kwam om 9.00 uur.
slangen gemonteerd, draadjes aangesloten, afgeperst.
Vacumeren/vullen.
ging om 14.00 uur weer weg.
NB compressor verdamper condensor had ik zelf al gemonteerd.
Moderators: Jerry Stam