960 startprobleem
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 09:16 #1100555
door Peter Vijn
960 startprobleem is gemaakt door Peter Vijn
Zit in de uiterste zuidwestpunt van het land, 2 uur van huis... en mijn 960 wil niet meer starten.
Begon 's-ochtends dat de afstandsbediening van de deuren niet werkte. Batterijtjes vervangen, mocht niet baten. Deuren geopend met de sleutel. De linkervoordeur ontgrendelde alles prima. Leek prima en die afstandsbediening los ik later wel op dacht ik.
17 km gereden daarna, op een parkeerplaats gezet, maar wilde nog even verzetten en.. auto start niet. Accu is prima, startmotor draait goed rond, lijkt erop dat ie aan gaat slaan, maar de motor pakt niet, slaat meteen weer af.
Verschillende keren geprobeerd, zonder succes.
Er zitten in mijn auto twee 'camera' achtige bewegingsdetectortjes bij de twee voorstijlen waarvan de rechter een rood ledje heeft. 'Normaal' gaat dit ledje alleen aan bij beweging, nu brandt het continu.
Lijkt mij niet 123 oplosbaar door de wegenwacht/volvo assistance, waar ik beide lid van ben. Moet vandaag toch actie ondernemen.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken? Welke zekeringen/controles kan ik uitvoeren? Kan het alarm iets te maken hebben met de startproblemen. Er gaan toch niet zomaar twee dingen tegelijk stuk?
Begon 's-ochtends dat de afstandsbediening van de deuren niet werkte. Batterijtjes vervangen, mocht niet baten. Deuren geopend met de sleutel. De linkervoordeur ontgrendelde alles prima. Leek prima en die afstandsbediening los ik later wel op dacht ik.
17 km gereden daarna, op een parkeerplaats gezet, maar wilde nog even verzetten en.. auto start niet. Accu is prima, startmotor draait goed rond, lijkt erop dat ie aan gaat slaan, maar de motor pakt niet, slaat meteen weer af.
Verschillende keren geprobeerd, zonder succes.
Er zitten in mijn auto twee 'camera' achtige bewegingsdetectortjes bij de twee voorstijlen waarvan de rechter een rood ledje heeft. 'Normaal' gaat dit ledje alleen aan bij beweging, nu brandt het continu.
Lijkt mij niet 123 oplosbaar door de wegenwacht/volvo assistance, waar ik beide lid van ben. Moet vandaag toch actie ondernemen.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken? Welke zekeringen/controles kan ik uitvoeren? Kan het alarm iets te maken hebben met de startproblemen. Er gaan toch niet zomaar twee dingen tegelijk stuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 09:56 #1402662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij zijn dit wel symptomen die duiden op problemen met het alarm, de startonderbreking geeft de motor geen brandstof. Ik ben niet zo thuis in de alarmsystemen. Men wil vaak weten wat voor remote je hebt, daar is aan te zien welk systeem het is. En als je dat weet, kun je ook weer achter de procedure komen om het alarm eraf te krijgen. Soms heb je daar weer rode/zwarte sleuteltjes voor nodig, maar dat is afhankelijk van de installatie. Dus, hoe ziet de remote eruit? Kleur, vorm, aantal knoppen?Die "cameraatjes" zijn als ik het goed heb ultrasoonsensoren.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 10:53 #1402665
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Oei
Zoals Henk al opmerkte, die "cameraatjes" zijn waarschijnlijk ultrasoonsensoren. Als er ook nog ergens een rood/groene led gemonteerd is dan heb je een Euroalarm. Dit alarm onderbreekt zowel de startmotor als de brandstofpomp. Omdat de startmotor wel draait lijkt het alarm wel gedeactiveerd te zijn en zou het ledje dus groen moeten branden.
Het lijkt er op dat motor geen brandstof krijgt dus de brandstofpomp-onderbrekening niet meer goed werkt. Er zijn wel meer van dit soort klachten over het Euroalarm. Het begint na 15 jaar toch wat minder betrouwbaar te worden.
Meestal is bij de installatie van het euroalarm de roze draad die van het brandstofpomprelais naar de brandstofpomp (in de tank) loopt doorgeknipt en via het alarm gelust. Als je die onderbreking weer opheft dan werkt de brandstofpomp weer. Je moet zoeken achter de bestuurdersschopplaat naar een vrij dikke roze draad die ergens is onderbroken.
Piet
Het lijkt er op dat motor geen brandstof krijgt dus de brandstofpomp-onderbrekening niet meer goed werkt. Er zijn wel meer van dit soort klachten over het Euroalarm. Het begint na 15 jaar toch wat minder betrouwbaar te worden.
Meestal is bij de installatie van het euroalarm de roze draad die van het brandstofpomprelais naar de brandstofpomp (in de tank) loopt doorgeknipt en via het alarm gelust. Als je die onderbreking weer opheft dan werkt de brandstofpomp weer. Je moet zoeken achter de bestuurdersschopplaat naar een vrij dikke roze draad die ergens is onderbroken.
Piet
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 11:08 #1402667
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Luchtmassameter of
Luchtmassameter of brandstoppomp.
Van de luchtmassameter kun je de stekker losmaken. Als de auto dan loopt (noodloop maar daar kom je me thuis) dan moet er een nieuwe LMM in. Brandstofpomp: dat kan de WW wel controleren maar zeker niet repareren.
Startblokkering kan ook een probleem zijn.
Van de luchtmassameter kun je de stekker losmaken. Als de auto dan loopt (noodloop maar daar kom je me thuis) dan moet er een nieuwe LMM in. Brandstofpomp: dat kan de WW wel controleren maar zeker niet repareren.
Startblokkering kan ook een probleem zijn.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 11:34 #1402670
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als ie geen brandstof krijgt
Gewoon een draadje trekken van je achterlicht naar roze draad die links in de kofferbak van voren komt.
Dan heb je die onderbreking ook hersteld.
ANWB kan dit prima oplossen hoor.
Dan heb je die onderbreking ook hersteld.
ANWB kan dit prima oplossen hoor.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 17:19 #1402689
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brandstofrelais
Hallo Volvisti
Klinkt alsof het brandstofrelais eens doorgesoldeerd moet worden. De wegenwacht heeft waarschijnlijk wel een soldeerboutje aan boord.
groetjes
Mathy
Klinkt alsof het brandstofrelais eens doorgesoldeerd moet worden. De wegenwacht heeft waarschijnlijk wel een soldeerboutje aan boord.
groetjes
Mathy
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2014 18:52 #1402694
door Piet van der Plas
Piet
Beantwoord door Piet van der Plas in topic moi
Een 960II heeft een heel ander brandstofrelais als de 940, geeft eigenlijk nooit problemen.Mathy schreef : Klinkt alsof het brandstofrelais eens doorgesoldeerd moet worden. De wegenwacht heeft waarschijnlijk wel een soldeerboutje aan boord.
Piet
Moderators: Jerry Stam