Handremlipje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2014 15:11 #1100548 door V700 register
Handremlipje is gemaakt door V700 register
Hallo,
I.v.m. de APK de remmerij losgehad en een aantal zaken vervangen ( schoenen, schijven, klauwen, blokken ).Dat ging natuurlijk allemaal weer te goed. Aan een kant geen problemen gehad. Vervolgens het andere wiel.Hier breekt een van de lipjes af die de handremschoen moet borgen en er voor zorgt dat deze niet scheef gaat en dergelijke.In een andere draadje al wel gevonden dat er een setje te koop is (montageset, 4 lipjes en 2+2 veren ).
Maar nu even de vraag:
kan ik de bouten waarmee de lipjes vastzitten ongestraft losdraaien of komt dan ook de hele ankerplaat/beschermingsplaat er af ?
mvg

Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2014 21:51 #1402649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handremlipje
Je kan toch 1 voor 1 doen en niet alle 4 bouten in 1 keer losdraaien.

Gr. Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 01:16 #1402651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat klopt
Dat klopt, maar soms willen mensen nog wel eens zaken over het hoofd zien.Ik heb vaker zaken losgeschroefd dat ik opeens met mijn handenvol zat en eerst weer zaken moest vastschroeven voor ik weer verder kon ;)Inmiddels de boosdoener al verwijdert en hopende dat de vervanger zich zo snel mogelijk aandient ( lees; hopelijk heeft de automaterialenhandel het op voorraad of kan het snel geleverd worden ).
Een van de bouten zat overigens MOER-vast. Veel WD40, wachten en maar tikken op de ringsleutel ( niet te hard, niet te zacht ) later dan toch los. De helft van de draad was roestkleurig... lijkt me alleszeggend.Moeten deze bouten overigens met locking compound, loctite o.i.d. weer vast gezet worden ?
Hopelijk schiet het op want ik heb na twee keer treinen al weer schoon genoeg van het OV.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 21:17 #1402785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vastzetten
Zou er voor de zekerheid een beetje blauwe locktide aan doen.
Heb hier nog wel 2 beugels liggen van 940,als levering een probleem is, kan ze alleen niet voor zaterdag op de post doen ivm werk.
Groeten Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 01:20 #1402794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontluchten... zucht
Hallo Ben,Heb reeds alles gemonteerd (handig als je zusje bij de Brezan werkt en een snelle levering dus geen probleem is ;)...), maar desalniettemin voor het aanbodEr dient zich alleen een volgend probleem aan:
Bij het ontluchten met twee man speelt er een raar fenomeen. Rechtsachter lijkt ontlucht te zijn, links gaf nog belletjes. Goed dat kan allemaal, maar mijn vader (de tweede man, pedalen) gaf aan dat het pedaal raar reageerde, namelijk eerst weerstand en het laatste stukje niet. Zelf ook even geprobeerd en inderdaad het geval.Wat kan er aan de hand zijn ? Heb al allerlei horrorverhalen gehoord over een overleden hoofdremcilinder maar kan het zijn dat dit rare gedrag wordt veroorzaakt doordat ik voor nog niet ontlucht heb ? Er is wel een behoorlijk wat remolie uit het systeem gelekt, dus veel lucht in het systeem... remslangen en gereviseerde klauwen lijken niet te lekken overigens.
Iemand een idee ? Of moet ik gewoon nog even doorpompen en ben ik er bijna :P ?

Moderators: Jerry Stam