$#@!#@!! Motorkapontgrendelingkabel gebroken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 18:00 #1100260
door V700 register
$#@!#@!! Motorkapontgrendelingkabel gebroken! is gemaakt door V700 register
Wat een dag!! Auto wilde niet starten; accu leeg.. Geen probleem dacht ik, ik heb startkabels en een verse accu staan. Kap opentrekken... $#@!$#!! Kabel breekt!! En het regende en was koud. Ik kon het niet vinden hoe ik er bij kon. Iemand een idee hoe je de kap gemakkelijk kan ontgrendelen van buiten af?? Ik hoop niet dat ik daarvoor onder de auto hoef te kruipen. Pad naast het huis waar de auto staat is een blubberpad vol met plassen water en modder.. Bah, bah... Trekker maar gestart in de regen en kou om 50 liter stookolie te halen, want de tank was leeg en dus huis koud.
Ik hoor het graag want ik krijg de auto niet weg of gestart..
Robert.
Ik hoor het graag want ik krijg de auto niet weg of gestart..
Robert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 18:21 #1401114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is ie niet bij het handvat
Is ie niet bij het handvat gebroken ? Dan kan je de binnenbekleding eruit halen en met een waterpomptang aan de kabel trekken. Als iemand de kap iets indrukt van voren gaat het gemakkelijker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 18:28 #1401115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen
De heer Haring (Jeroen) heeft dat laatst ook gehad en de kabel gerepareerd, hij kan je vast wel vertellen hoe dit het makkelijkste gaat.
Succes.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 18:50 #1401117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik weet nog wel wie hem open
ik weet nog wel wie hem open kreeg bij C.S te G
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 19:26 #1401122
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Postbode.....
Vraag het de postbode, die zijn immers ook in staat een verkeerd bezorgde brief weer van de deurmat te pakken...........
De motorkap openen door de grille, koud kunstje.
De motorkap openen door de grille, koud kunstje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 20:59 #1401126
door V700 register
Ik was erbij toen motorkap opging zonder aan de kabel te trekken.
Inderdaad via de gril.
Beantwoord door V700 register in topic Gemert
C.S te G moet dat zijn.Jan-Geert schreef : ik weet nog wel wie hem open kreeg bij C.S te M
Ik was erbij toen motorkap opging zonder aan de kabel te trekken.
Inderdaad via de gril.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 21:57 #1401133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Via de grill
Er loopt een staal draad van de ene vergrendeling naar de andere.
Laatst lelijk achter blijven hangen tijdens demonteren van een 740.
Als ik het goed heb, loopt de kabel vanaf de handle onder het dash naar de vergrendeling aan de linkerkant en gaat die massieve staal draad dan vandaar af naar rechts.
Als je die staal draad dus te pakken krijgt kun je ze bedienen.
Alleen, wie wil er nu even in het donker kijken waar die draad loopt
Ik meen dat die strak onder het ijzer zit waar je gril boven aan tegen aan leunt.
Even voor mijn idee, had je nou een type 1 of 2 960?
Bij type 1 kan dat balkje weg gehaald worden net als de 740 en toen bleef de motor haken bij verwijderen achter die draad. Dus moet onder het balkje zitten.
(Was even graven in geheugen en tikken, dus als het te onduidelijk is, snap ik direct , het is altijd zo'n chaos in mijn koppie)
Laatst lelijk achter blijven hangen tijdens demonteren van een 740.
Als ik het goed heb, loopt de kabel vanaf de handle onder het dash naar de vergrendeling aan de linkerkant en gaat die massieve staal draad dan vandaar af naar rechts.
Als je die staal draad dus te pakken krijgt kun je ze bedienen.
Alleen, wie wil er nu even in het donker kijken waar die draad loopt
Ik meen dat die strak onder het ijzer zit waar je gril boven aan tegen aan leunt.
Even voor mijn idee, had je nou een type 1 of 2 960?
Bij type 1 kan dat balkje weg gehaald worden net als de 740 en toen bleef de motor haken bij verwijderen achter die draad. Dus moet onder het balkje zitten.
(Was even graven in geheugen en tikken, dus als het te onduidelijk is, snap ik direct , het is altijd zo'n chaos in mijn koppie)
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 22:03 #1401134
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maar
Robert heeft een 960II meen ik en daar loopt de kabel achter de airco-koeler als ik mij niet vergis.
En dan kom je er net niet bij.
Beter nu even in het donker met zaklamp goed kijken.
Nu zie je meer als met daglicht om je heen.
En dan kom je er net niet bij.
Beter nu even in het donker met zaklamp goed kijken.
Nu zie je meer als met daglicht om je heen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 23:50 #1401138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze,
Wytze,
Ik heb net gekenen en kan er misschien bij via de onderzijde.. Onder de auto in modderzooi dus Je hebt gelijk. Je kunt er niet bij via de grille. Ik ga het morgen proberen, helemaal geen in zin nu.
Wytze, heel veel dank voor uw tip. Via de onderkant kan ik er bij. Ik zie inderdaad geen andere keuze. Ik kruip er morgen onder in een dik regenpak..
En aan de rest die gereageert heeft: houd uw flauwe opmerkingen voor u aub! Ik vroeg om een goede tip! Ik zit hier dus zonder stookolie en een auto die niet wil rijden. Nederlanders begrijpen dat niet maar het gros in de EU stookt niet op aardgas dat gewoon luxe geleverd wordt door een pijp in de grond. In B, F en D is stoken op olie heel gewoon. Of zelfs hout in D. Ik zit nu zonder en dus houtkachel aangestoken en de auto heeft panne... Moest dus de trekker starten in de kou en regen om een klein beetje mazout/stooklolie te halen... Een nwe accu / batterij staat klaar maar krijg de motorkap niet open. Heb de boel los geschroefd bij de handel maar dat is OK, ergens halverwege de kabel dus een probleem.
Sorry jongens, geen grappen daar over maken. De Belgische leden weten daar alles van. Dat kan gebeuren soms dat je het niet door had dat de mazout op is. en je moet cash / contant 2000/3000 euro betalen voor een levering van stookolie. En dan komt daar nog eens spanne met de Volvo bij.. Dan baal je wel!
Robert
Morgen dus onder de auto kruipen in de drek..
Ik heb net gekenen en kan er misschien bij via de onderzijde.. Onder de auto in modderzooi dus Je hebt gelijk. Je kunt er niet bij via de grille. Ik ga het morgen proberen, helemaal geen in zin nu.
Wytze, heel veel dank voor uw tip. Via de onderkant kan ik er bij. Ik zie inderdaad geen andere keuze. Ik kruip er morgen onder in een dik regenpak..
En aan de rest die gereageert heeft: houd uw flauwe opmerkingen voor u aub! Ik vroeg om een goede tip! Ik zit hier dus zonder stookolie en een auto die niet wil rijden. Nederlanders begrijpen dat niet maar het gros in de EU stookt niet op aardgas dat gewoon luxe geleverd wordt door een pijp in de grond. In B, F en D is stoken op olie heel gewoon. Of zelfs hout in D. Ik zit nu zonder en dus houtkachel aangestoken en de auto heeft panne... Moest dus de trekker starten in de kou en regen om een klein beetje mazout/stooklolie te halen... Een nwe accu / batterij staat klaar maar krijg de motorkap niet open. Heb de boel los geschroefd bij de handel maar dat is OK, ergens halverwege de kabel dus een probleem.
Sorry jongens, geen grappen daar over maken. De Belgische leden weten daar alles van. Dat kan gebeuren soms dat je het niet door had dat de mazout op is. en je moet cash / contant 2000/3000 euro betalen voor een levering van stookolie. En dan komt daar nog eens spanne met de Volvo bij.. Dan baal je wel!
Robert
Morgen dus onder de auto kruipen in de drek..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2014 23:51 #1401140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf halen
Je boft nog Robert, dat je zelf kan halen, als ik vergeet de propaantank te laten vullen dan ben ik toch even afhankelijk wanneer de gasboer weer kan komen om te vullen.
Dus in de winter kijk ik minimaal twee maal per week op de meter..........
Enne vooral doorstoken op olie, daar verdien ik tenslotte mijn brood mee.
Even tanden op elkaar en je komt wel weer uit de problemen.
Je bent tenslotte niet de eerste met een kapotte ontgrendelingskabel.
Dus in de winter kijk ik minimaal twee maal per week op de meter..........
Enne vooral doorstoken op olie, daar verdien ik tenslotte mijn brood mee.
Even tanden op elkaar en je komt wel weer uit de problemen.
Je bent tenslotte niet de eerste met een kapotte ontgrendelingskabel.
Moderators: Jerry Stam