Sports edition UK
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2014 21:21 #1100149
door Jerry Stam (GAST)
Sports edition UK is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Las onderstaande net op een UK site (en turbobricks) het volgende. Interessant om een paar opmerkingen in het citaat. Weet iemand of dat in NL ook zo gegaan is?
Happy to say I was part responsible for the spec choice of this model. The 1995 spec 940's were rationalised and the UK had to have US spec suspension. Soft as butter. We needed a stiffer model as we were getting negative feedback from customers. The Sport was the result, but they turned out to be too stiff for many customers so very few were made 96 model year only. They are badged and registered as SE as We did not want to have to homologate a new model (costs money and time). So SE stood for Sport Edition and Special Equipment, two completely different cars. All sports are 165 bhp HPT with 30 seconds of overboost to 195 bhp on full throttle, roof spoiler, lowered chassis, galaxies, special leather. No cruise or external temp as these were removed to reduce the cost and pay for the sport spec It took me some time to find my sport, a 107k minter, now with 127k and no problems, I really love this car and it is v.quick and stable Richard
www.volvoforums.org.uk/showpost.php?p=509800&postcount=1
Happy to say I was part responsible for the spec choice of this model. The 1995 spec 940's were rationalised and the UK had to have US spec suspension. Soft as butter. We needed a stiffer model as we were getting negative feedback from customers. The Sport was the result, but they turned out to be too stiff for many customers so very few were made 96 model year only. They are badged and registered as SE as We did not want to have to homologate a new model (costs money and time). So SE stood for Sport Edition and Special Equipment, two completely different cars. All sports are 165 bhp HPT with 30 seconds of overboost to 195 bhp on full throttle, roof spoiler, lowered chassis, galaxies, special leather. No cruise or external temp as these were removed to reduce the cost and pay for the sport spec It took me some time to find my sport, a 107k minter, now with 127k and no problems, I really love this car and it is v.quick and stable Richard
www.volvoforums.org.uk/showpost.php?p=509800&postcount=1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2014 23:24 #1400527
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Turbo plus
Die engelse Sports Editions zijn uitgerust met een Turbo Plus setje
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2014 23:32 #1400528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bijna..
Bijna goed. Het begint metgoed met de plus kit en het sportonderstel.
Maar dan halen ze de leuke dingen zoals Cruise Control weg. en waaschijnlijk meer zoals ECC en Automaat.
En welk interieur zou er in zitten?
Maar dan halen ze de leuke dingen zoals Cruise Control weg. en waaschijnlijk meer zoals ECC en Automaat.
En welk interieur zou er in zitten?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-01-2014 02:07 #1400535
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik heb er ook een gehad volgens mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2014 08:32 #1400539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant: "165 bhp HPT
Interessant: "165 bhp HPT with 30 seconds of overboost to 195 bhp on full throttle" !
Hoeveel overboost en was dat bij de turbo-plus setjes normaal?
Hoeveel overboost en was dat bij de turbo-plus setjes normaal?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2014 10:02 #1400545
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 30 seconds
Dat doet dat kastje dus. Dan kan de liefhebber er meer uithalen met een mbc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2014 10:39 #1400550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat ligt wel wat genuanceerder denk ik. Met alleen een MBC op 0.9 bar gaat het (in de meeste gevallen) ook niet goed en zul je moeten chippen. Goedkoop met alleen een MBC dezelfde prestaties halen gaat denk ik. Met een MBC tot 165 pk, of een beetje meer, kan natuurlijk wel en geeft erg veel bang for buck.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2014 10:54 #1400551
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic voor de liefhebber
Helemaal mee eens Henk. Ik ben een zuinige rijder, mbc op max 0,6 en gebruik dat maar een enkele keer als test wat de motor doet. Nooit langer dan 30 seconden om te accelerenen. Dan gaat het voor mij al weer te hard en zak weer terug onder de nul. Samen met automaat helemaal mooi. Met handbak komt het er niet op.
Moderators: Jerry Stam