Koude luchtstroom onder dashboard 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2014 21:43 #1100105
door V700 register
Koude luchtstroom onder dashboard 940 is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Ik zal mij eerst even voorstellen... Mijn naam is Marcel en ik ben sinds kort de eigenaar van een mooie (witte) Volvo 940 2.3 sedan, bouwjaar 1990. De wagen is goed onderhouden, alle onderhouds facturen vanaf het begin tot heden zitten erbij. Bij aflevering is de distributieriem nog vervangen.
Een goede wagen denk ik dus waar ik hoop nog vele jaren plezier van te hebben. Toch zijn er een aantal zaken die nog wel wat aandacht verdienen. Zo grijpt de koppeling wat hoog aan, hangt de dakhemel wat en is de bestuurdersstoel (zitting) wat ingezakt en enigzins gescheurd.
Geen onoverkomelijke zaken en voor een auto van deze leeftijd niet vreemd.
Er is zijn echter een paar dingen waarvan ik hoop dat jullie mij hierin wat advies kunnen geven.
Onder het dashboard komt - wanneer ik rijdt - een koude luchtstroom vandaan. Alsof er een rooster zit dat open staat en de rijwind direct het interieur in blaast. Wij hebben al gekeken onder het dashboard en ik hoopte dat het te maken had met de slang die het rooster onder het stuur inblaast. Helaas was dit het niet. Het komt ook alleen voor aan de bestuurderskant en het lijkt direct naast de middenconsole vandaan te komen. Is dit een bekend probleem? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Nog een vraagje... Weten jullie of de koppeling te stellen is, of is dit een zelfstellende? Hij grijpt nogal hoog aan namelijk...
Verder vooralsnog geen problemen....
Dank alvast voor jullie reacties!
Groet, Marcel
P.S. foto's volgen nog... moet even droog zijn....
Ik zal mij eerst even voorstellen... Mijn naam is Marcel en ik ben sinds kort de eigenaar van een mooie (witte) Volvo 940 2.3 sedan, bouwjaar 1990. De wagen is goed onderhouden, alle onderhouds facturen vanaf het begin tot heden zitten erbij. Bij aflevering is de distributieriem nog vervangen.
Een goede wagen denk ik dus waar ik hoop nog vele jaren plezier van te hebben. Toch zijn er een aantal zaken die nog wel wat aandacht verdienen. Zo grijpt de koppeling wat hoog aan, hangt de dakhemel wat en is de bestuurdersstoel (zitting) wat ingezakt en enigzins gescheurd.
Geen onoverkomelijke zaken en voor een auto van deze leeftijd niet vreemd.
Er is zijn echter een paar dingen waarvan ik hoop dat jullie mij hierin wat advies kunnen geven.
Onder het dashboard komt - wanneer ik rijdt - een koude luchtstroom vandaan. Alsof er een rooster zit dat open staat en de rijwind direct het interieur in blaast. Wij hebben al gekeken onder het dashboard en ik hoopte dat het te maken had met de slang die het rooster onder het stuur inblaast. Helaas was dit het niet. Het komt ook alleen voor aan de bestuurderskant en het lijkt direct naast de middenconsole vandaan te komen. Is dit een bekend probleem? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Nog een vraagje... Weten jullie of de koppeling te stellen is, of is dit een zelfstellende? Hij grijpt nogal hoog aan namelijk...
Verder vooralsnog geen problemen....
Dank alvast voor jullie reacties!
Groet, Marcel
P.S. foto's volgen nog... moet even droog zijn....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim de Goede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2014 22:10 #1400277
door Wim de Goede
Beantwoord door Wim de Goede in topic luchtstroom
Marcel,
Ik heb hetzelfde gehad en het bleek dat er een rubberdoorvoer dop, zit boven het gaspedaal in het schutbord, niet meer goed in het gat zat. Hiervoor moet je wel het geluidsdempings materiaal aan de kant schuiven. De dop zit vrij hoog. Het heeft bij mij ook even geduurt voordat ik het euvel gevonden had.
Ik heb hetzelfde gehad en het bleek dat er een rubberdoorvoer dop, zit boven het gaspedaal in het schutbord, niet meer goed in het gat zat. Hiervoor moet je wel het geluidsdempings materiaal aan de kant schuiven. De dop zit vrij hoog. Het heeft bij mij ook even geduurt voordat ik het euvel gevonden had.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2014 23:22 #1400286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onder het stuur
onder het stuur zit een wieltje met een rooster. teminset bij een 740.
De zg zakventilatie. dat rooster kan dicht Wellicht is het dat?
De zg zakventilatie. dat rooster kan dicht Wellicht is het dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2014 23:31 #1400287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien staat het luikje
Misschien staat het luikje open, links bij je voeten?
Groet Harry.
Groet Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2014 23:11 #1400335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste allemaal,
Probleem
Beste allemaal,
Probleem is opgelost... Het bleek het luikje te zijn, links van het koppelingspedaal.
Nooit geweten dat dat er zat...!
Dank voor jullie hulp!
Groet, Marcel
Probleem is opgelost... Het bleek het luikje te zijn, links van het koppelingspedaal.
Nooit geweten dat dat er zat...!
Dank voor jullie hulp!
Groet, Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2014 23:57 #1400337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppeling
Koppeling is hydrolisch dus niet echt zelf té stellen, denk dus dat je je drukgroep met plaat en lager moet vervangen.
Of de olie eerst even verversen dat wil ook wel eens helpen.
Of de olie eerst even verversen dat wil ook wel eens helpen.
Moderators: Jerry Stam