Wat nodig voor vervangen achterveren en dempers?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2014 22:55 #1100085
door V700 register
Wat nodig voor vervangen achterveren en dempers? is gemaakt door V700 register
Ik wil mijn achterdempers en veren vervangen. Op internet heb ik voor een nette prijs dempers van KYB en verzwaarde veren (vanwege LPG-onderbouw) van Mapco gevonden. Als ik deze bestel, heb ik dan voldoende onderdelen, of heb ik nog meer klein materiaal nodig.
Verder is het waarschijnlijk een ochtendje prutsen waarna ik de drempels hopelijk zonder een klap na te krijgen kan nemen
groet,
Jeroen
Verder is het waarschijnlijk een ochtendje prutsen waarna ik de drempels hopelijk zonder een klap na te krijgen kan nemen
groet,
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 06:05 #1400099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veren
<html />Heb ik ook gedaan, wereld van verschil! Veren en schokbrekers is alles wat je nodig hebt, en in een paar uur klaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 09:43 #1400105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nodig
Inderdaad de veren en dempers.
Handig is 2 krikjes en of as steunen.
Beide kanten van de grond is handig omdat anders de stabilisator stang de kant die van de grond is omhoog drukt.
De veer achter zit vast met een draadeind waar een moer opzit.
Daar kom je wat lastig bij. Je hebt 2 opties, of een 10 cm verlengstuk en dan de ratel in de veer duwen, of 2 lange verleng stukken en dan van onder af door de draag arm duwen.
Met monteren moet je even opletten, de moet op het draadeindje kan los. Dit geeft je meer ruimte met monteren.
Handig is 2 krikjes en of as steunen.
Beide kanten van de grond is handig omdat anders de stabilisator stang de kant die van de grond is omhoog drukt.
De veer achter zit vast met een draadeind waar een moer opzit.
Daar kom je wat lastig bij. Je hebt 2 opties, of een 10 cm verlengstuk en dan de ratel in de veer duwen, of 2 lange verleng stukken en dan van onder af door de draag arm duwen.
Met monteren moet je even opletten, de moet op het draadeindje kan los. Dit geeft je meer ruimte met monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 13:33 #1400113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokdemperbout
De bout door het onderste oog van de schokdemper en de draagarm kan ook aardig vast zitten in de rubberen bus van de demper. Je kunt dat busje niet tegenhouden zodat die mee gaat draaien. Probeer je de bout er uit te slaan, dan dempt het rubber de klap.
Bij mij heeft de garage uiteindelijk de bout gelost met een pneumatische beitel.
Bij mij heeft de garage uiteindelijk de bout gelost met een pneumatische beitel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 19:32 #1400123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Ok,
Dank allen! Klinkt als een leuk en zinvol klusje!
Groet,
Jeroen
Dank allen! Klinkt als een leuk en zinvol klusje!
Groet,
Jeroen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 19:42 #1400125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 0f 945
Zit tot zover ik weet zit er verschil in de stugheid van veren. Met mijn 740 sedan hoefde ik ter compensatie van de lpg tank eigenlijk enkel de standaard veren van een een 745 estate te hebben. Die waren al stug genoeg. Neem je dan nog eens de verzwaarde veren van een estate dan is het een beetje overkill.
Groet, Rudiger
Groet, Rudiger
Moderators: Jerry Stam