Benzinemeter geeft niets aan
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2014 00:07 #1100006
door laurens linssen
Benzinemeter geeft niets aan is gemaakt door laurens linssen
Mijn 740 GL heeft twee meters die niets doen.
1) De klok. Dat is niet zo'n ramp, ik heb een horloge.
2) De benzinemeter. Dat was niet zo'n ramp, ik reed op gas en die tank deed ik altijd vol en dan wist ik ongeveer hoeveel ik te gaan had. MAar dat gas gaat er binnenkort uit en ik denk niet dat ik telkens de bezinetank vol doe.
Nu heb ik al rondgeneusd op het forum maar soortgelijke problemen, maar de problemen met de benzinemeter zijn verschillend en precies die van mij staat er niet bij: Meter staat op 0 en beweegt helemaal niet. Niet in het begin, bij starten en later ook niet. Wat is een verstandige volgorde om de oorzaak te zoeken en op te lossen? Ik kan en durf wel wat, maar heel eenvoudige stappen zou ik heel fijn vinden.
Alvast veel dank voor de hulp.
1) De klok. Dat is niet zo'n ramp, ik heb een horloge.
2) De benzinemeter. Dat was niet zo'n ramp, ik reed op gas en die tank deed ik altijd vol en dan wist ik ongeveer hoeveel ik te gaan had. MAar dat gas gaat er binnenkort uit en ik denk niet dat ik telkens de bezinetank vol doe.
Nu heb ik al rondgeneusd op het forum maar soortgelijke problemen, maar de problemen met de benzinemeter zijn verschillend en precies die van mij staat er niet bij: Meter staat op 0 en beweegt helemaal niet. Niet in het begin, bij starten en later ook niet. Wat is een verstandige volgorde om de oorzaak te zoeken en op te lossen? Ik kan en durf wel wat, maar heel eenvoudige stappen zou ik heel fijn vinden.
Alvast veel dank voor de hulp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2014 08:47 #1399728
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft hij het ooit gedaan?
Hi,
Ik neem aan dat bij het verlaten van de fabriek de meter heeft gewerkt, maar heb jij hem ooit zien werken? Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij kwam het na een vlotterunit wissel. Orgineel (toen de benzinemeter nog werkte) had ik een vlotterunit met een metalen bovenkap (waar de slangen worden gemonteerd). Ik heb de intank pomp moeten vervangen, maar bij het verwijderen van de slangen scheurde een van de aansluitpijpjes, er was nogal wat roest op. De unit is vervangen voor een met een kunststoffen bovenkap, alleen doet nu de benzine meter het niet meer, of beter gezegd is de combinatie vlotter-meter niet meer correct.Ergens op het documentatie submenu kun je lezen dat de meetwaarde=weerstandswaarde van de vlotter is veranderd en ook de richting van de waarde op de vlotter.
Ik neem aan dat bij het verlaten van de fabriek de meter heeft gewerkt, maar heb jij hem ooit zien werken? Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij kwam het na een vlotterunit wissel. Orgineel (toen de benzinemeter nog werkte) had ik een vlotterunit met een metalen bovenkap (waar de slangen worden gemonteerd). Ik heb de intank pomp moeten vervangen, maar bij het verwijderen van de slangen scheurde een van de aansluitpijpjes, er was nogal wat roest op. De unit is vervangen voor een met een kunststoffen bovenkap, alleen doet nu de benzine meter het niet meer, of beter gezegd is de combinatie vlotter-meter niet meer correct.Ergens op het documentatie submenu kun je lezen dat de meetwaarde=weerstandswaarde van de vlotter is veranderd en ook de richting van de waarde op de vlotter.
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2014 12:20 #1399736
door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Inderdaad
De benzinemeter heb ik inderdaad nooit iets zien doen. Ik ga er toch wel vanuit dat het ding bij aflevering in 1986 wel deed wat het moest doen. Of tussendoor de vlotterunit gewisseld is geweest en dat het begin van het probleem was zal ik denk ik niet meer kunnen uitzoeken. Hooguit of er een andere dan orginele vlotterunit in zit.
Wat is voor deze fout een logisch stappenplan?
Eerst bij de tank gaan zoeken, eerst in het instrumentenpaneel?
Omdat de meter helemaal niets doet, is het dan logisch dat het aan de vlotter ligt? Kan het ook aan de bedrading tussen meter en vlotter liggen?
Wat is voor deze fout een logisch stappenplan?
Eerst bij de tank gaan zoeken, eerst in het instrumentenpaneel?
Omdat de meter helemaal niets doet, is het dan logisch dat het aan de vlotter ligt? Kan het ook aan de bedrading tussen meter en vlotter liggen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2014 17:50 #1399757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn
benzinemeter doet het ook niet,maar ik tank als de dagteller op +/- 200k/m staat
dan sta ik in ieder geval nooit zonder benzine,word bij mij weten aan gewerkt zit
voorlopig een ruil tellerbak in.
Groeten Ted.
dan sta ik in ieder geval nooit zonder benzine,word bij mij weten aan gewerkt zit
voorlopig een ruil tellerbak in.
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2014 19:20 #1399761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tellerbak
Heb je een foto van de tellerbak ?
Zit er bij de tank iets niet meer aangesloten? Omdat er gas in zat/zit?
Zit er bij de tank iets niet meer aangesloten? Omdat er gas in zat/zit?
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2014 20:04 #1399762
door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Foto
Zal een foto maken. Auto is nou niet in de buurt.
Voordat er gas werd geinstalleerd deed benzinemeter het ook niet. Net zomin als de klok trouwens. Ik weet niet of er bij de tank iest (eerder) is losgehaald.
Voordat er gas werd geinstalleerd deed benzinemeter het ook niet. Net zomin als de klok trouwens. Ik weet niet of er bij de tank iest (eerder) is losgehaald.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2014 12:50 #1399782
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic klok en meter niet?
Omdat beide het niet doen, denk ik eerder iets los achter de tellerunit.....misschien iets met de spanningsregelaar, hoewel deze meer zaken verzorgt.
Verder is het een draad rechtstreeks van de vlotter naar de meter.
schema is overigens hier: <a href=" www.scribd.com/doc/3698755/Haynes-Elsche...40-760-1987#download "> www.scribd.com/doc/3698755/Haynes-Elsche...40-760-1987#download
Verder is het een draad rechtstreeks van de vlotter naar de meter.
schema is overigens hier: <a href=" www.scribd.com/doc/3698755/Haynes-Elsche...40-760-1987#download "> www.scribd.com/doc/3698755/Haynes-Elsche...40-760-1987#download
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2014 21:57 #1399810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5-9-1986
De auto is uit 1986
Dus het kan zijn dat de temp.meter en de benzine meter naast elkaar zitten .
Doet de temp.meter het nog wel dan ?
Dus het kan zijn dat de temp.meter en de benzine meter naast elkaar zitten .
Doet de temp.meter het nog wel dan ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 00:02 #1399816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nu ook nog steeds een
Ik heb nu ook nog steeds een probleem met de benzine meter.
Ik heb het een en ander uitgezocht en bij mij is het een vdo bak. En daar zit een meter in met 3 aansluitingen. De middelste is de weerstand die naar de tank loopt en de die andere is plus en min.
Dus wat je kan doen is de teller bak er even uit en stekkers er oplaten zitten en meten of je plus en min heb. En als dat zo is even de draad in de achterbak controleren. Daar kijken of je geen draadbreuk heb van de weerstand draad
Ik heb het een en ander uitgezocht en bij mij is het een vdo bak. En daar zit een meter in met 3 aansluitingen. De middelste is de weerstand die naar de tank loopt en de die andere is plus en min.
Dus wat je kan doen is de teller bak er even uit en stekkers er oplaten zitten en meten of je plus en min heb. En als dat zo is even de draad in de achterbak controleren. Daar kijken of je geen draadbreuk heb van de weerstand draad
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2014 19:19 #1399914
door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic positie van de meters
De bezinemeter zit bij mij links, naast de klok. Die doen het beide niet.
Temperatuur zit rechts, naast de toerenteller. Die doen het wel.
Temperatuur zit rechts, naast de toerenteller. Die doen het wel.
Moderators: Jerry Stam