rempedaal te ver indrukken voordat het remt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik het rempedaal in druk, dan remt mijn 940 pas als ik het pedaal halverwege ingedrukt heb. Dan remt hij wel gewoon goed! Maar ik heb het idee dat hij veel eerder zal moeten remmen.
Ik heb inmiddels de remvloeistof vervangen maar het heeft nog niet geholpen. De remblokken zijn ook nog oké. Na pompend remmen doet hij het er niet beter om. Mijn 740 reageert veel sneller op het indrukken van het pedaal.
Wie herkend dit probleem en wat kun je er aan doen?
Kun je het pedaal op de een of andere manier nog mechanisch opstellen?
groet Sander
1985 745 d24T
1994 945 LPG3 230FD
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou er lucht kunnen zitten bij het ABS gedeelte? Of is de hoofdremcillinder aan vervanging toe?
Ik heb deze auto net dus weet niet wat de geschiedenis is van onderhoud rondom de remmerij.
Schijven en blokken zijn wel oké en de auto remt ook echt wel goed, alleen pas als het pedaal halverwege is ingedrukt. En is het niet zo dat bij lucht in de slangen het pedaal sponzig zal aanvoelen?
Hoop dat iemand iets zinnigs er over kan melden want ik snap het niet helemaal.
Is het pedaal ergens op te stellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar is dit een normale reactie van een defecte hoofdremcill?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je schrijft:
Volgens mij is er een (iets) andere procedure bij het ontluchten van een auto met ABS (motor laten draaien o.i.d.). Als je linksboven bij Zoeken 'ABS ontluchten' intikt, kom je vast nog wel iets tegen:<a href="/search/node/ABS+ontluchten" target="_blank">gezocht op ABS ontluchten</a>.Bij het houden van de problemen zou ik misschien eerst alles meenemen dat aan het remvloeistofreservoir hangt, zoals hoofdremcylinder en koppeling.brouwer11 schreef : Maar ik heb de boel ontlucht!...Zou er lucht kunnen zitten bij het ABS gedeelte?...
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen moet ik voor mijn gevoel het pedaal te ver indrukken voordat deze wil gaan remmen. En sponzig voelt het pedaal niet aan. Dat is het rare aan de situatie.
Vandaar dat ik gevraagd had of de rem op de een of andere manier op te stellen is, maar daar had ik nog geen antwoord op gekregen.
Weet iemand of dit mogelijk is? groeten Sander.
NB heb vandaag met 140 moeten remmen en dat ging prima, op de te late reactie van het pedaal na dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
kan je de verbinding tussen pedaal en hoofdrem cilinder "verlengen".
Ben je geen onderdeeltje vergeten?