Odb2?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 17:45 #1099336
door V700 register
Odb2? is gemaakt door V700 register
Wel of geen odb2 bij de "nieuwere" bakstenen is eigenlijk voornamelijk iets software matigs welke op de ecu draaid toch?
En ja, een stekker extra.
Zou je dan een b230fb kunnen voorzien van een moderne computer, hmm bedenk mij dat je dan de fb software in een fk computer moet stoppen waarbij de software je fb blijft snappen maar ook de output naar odb2 kan omzetten ipv het lampje.
Tevens
verbruik zal gebaseerd zijn op openingstijden van de injectors ipv een echte flowmeter?
Ik weet dat je (dacht ik) een fk computer kan voorzien van een chip met de fb software. Dan heb je fysiek de aansluitingen voor de odb2 aan boord.
Toch?
En ja, een stekker extra.
Zou je dan een b230fb kunnen voorzien van een moderne computer, hmm bedenk mij dat je dan de fb software in een fk computer moet stoppen waarbij de software je fb blijft snappen maar ook de output naar odb2 kan omzetten ipv het lampje.
Tevens
Ik weet dat je (dacht ik) een fk computer kan voorzien van een chip met de fb software. Dan heb je fysiek de aansluitingen voor de odb2 aan boord.
Toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 17:48 #1396087
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Obsd2
Obd2 in de latere 9 serie is een beetje "nep" Arjan.
Er zit een odb2 stekker in de auto, maar er zit gewoon hetzelfde led knippersignaal op zoals bij alle andere.
Groeten,
Gerben
Er zit een odb2 stekker in de auto, maar er zit gewoon hetzelfde led knippersignaal op zoals bij alle andere.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 17:49 #1396089
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was dat niet idee dat je dan
Was dat niet idee dat je dan daar een lampje op aan kon sluiten ipv onder de motor kap?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 17:57 #1396090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk toch dat het niet zo makkelijk gaat
Ik denk toch dat het niet zo makkelijk gaat. Bedenk wel dat de draden voor OBDII anders zijn dan de uitlezing middels leds. Daar komt dus een wijziging in de electronica op de printplaat in de ECU bij en nog veel meer. Dat gaat echt niet lukken.
OBDII is heel anders dan de uitlzeing met LED's.. En Volvo heeft "gezged" OBDII aan boorde te hebben maar dat was nog niet de officiële OBDII. Slechts een paar modellen hebben echte OBDII aan boord, en dat was de late 960 serie, en dan nog lang niet allemaal. De V/S 90's geloof ik wel, en de 960 type II 2.5 liter, maar niet de 960 type II 3liter.. Heel vaag allemaal.
Robert
OBDII is heel anders dan de uitlzeing met LED's.. En Volvo heeft "gezged" OBDII aan boorde te hebben maar dat was nog niet de officiële OBDII. Slechts een paar modellen hebben echte OBDII aan boord, en dat was de late 960 serie, en dan nog lang niet allemaal. De V/S 90's geloof ik wel, en de 960 type II 2.5 liter, maar niet de 960 type II 3liter.. Heel vaag allemaal.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 20:33 #1396096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ODB2
Beste mensen,
Voor alle duidelijkheid, vanaf 1996 hebben de 960 modellen ODB2 aan boord, ik zelf heb een 960 3.0 automaat type II uit maart 1996 en heb wel degelijk ODB2 aan boord.
Ik heb via internet een ELM 327 tool en de appp torque pro voor de android aangeschaft. Hiermee ben ik in staat de ODB2 data real time uit te lezen via de smartphone.
Voor de 940 tot 1998 geldt inderdaad dat de ODB2 aansluiting aanwezig is maar dat met een speciaal kastje (zie elders op de site) de storingscodes kunnen worden uitgelezen.
Groet, Rob
Voor alle duidelijkheid, vanaf 1996 hebben de 960 modellen ODB2 aan boord, ik zelf heb een 960 3.0 automaat type II uit maart 1996 en heb wel degelijk ODB2 aan boord.
Ik heb via internet een ELM 327 tool en de appp torque pro voor de android aangeschaft. Hiermee ben ik in staat de ODB2 data real time uit te lezen via de smartphone.
Voor de 940 tot 1998 geldt inderdaad dat de ODB2 aansluiting aanwezig is maar dat met een speciaal kastje (zie elders op de site) de storingscodes kunnen worden uitgelezen.
Groet, Rob
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 20:38 #1396097
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic motrinic 4.4
Aleen de 960 van modeljaar 1996 en de s/v90 hebben obdii want een motronic 4.4 ecu.
Eenvoudig te hetkennen want een obd connector in de middenarmsteun.
Oudere 960's hebben een motronic 1.8 en een led-kastje onder de motorkap.
De laatste940's hadden ook een obd connector in de middenarmsteun maar daar komt geen obdii signaal uit. Daar moet je een led-kastje op aansluiten.
Piet
Eenvoudig te hetkennen want een obd connector in de middenarmsteun.
Oudere 960's hebben een motronic 1.8 en een led-kastje onder de motorkap.
De laatste940's hadden ook een obd connector in de middenarmsteun maar daar komt geen obdii signaal uit. Daar moet je een led-kastje op aansluiten.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 22:04 #1396105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ergo
Ergo, je wint er dus geen ruk mee, als je met LH chips aan de rommel gaat in een 940.In een v70 van 1997 en 1998 een computerwissel doen, heeft wellicht wel zin, maar helaas zijn de input en output signals van de beide LH niet 1 op 1 aan te nemen.
Moderators: Jerry Stam