onregelmatige motor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2013 11:20 #1099220 door V700 register
onregelmatige motor is gemaakt door V700 register
Beste Volvisti,

ik heb een 940 LPT van 1998 op LPI. Af en toe "hikt"de motor tijdens het rijden als ik met een gelijkmatig toerental rijd.
Soms stopt de motor ook tijdens het rijden en na 2 a 3 sec pakt hij het toerental weer op. Eenmaal moest ik naar de vluchtstrook, maar de motor bleef stationair lopen en na een paar seconden kon ik weer wegrijden.
Ikzelf denk aan de opvoerpomp van de LPI installatie, maar wat kan het eventueel nog meer zijn??

Gerhard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2013 11:25 #1395484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen
Alleen op LPG of ook op benzine? Wat is de kmstand van de LPi pomp en wordt deze altijd leeg gereden of blijft er wat achter? T zou ook kunnen zijn dat de 3 moeren op de verbinding turbo/downpipe aangedraaid moeten worden. Maar, eerst zeker stellen dat het alleen op LPG gebeurt voor je verder gaat zoeken richting LPG installatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2013 17:50 #1395497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haperende motor
Henk,
 Ik heb het alleen op gas gehad. De LPI installatie is door Volvo geplaatst en heeft nu 260.000 km gelopen.
Bedankt voor je tip.
Gerhard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 19:36 #1395567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De pomp is de laatste optie waar je mee bezig wilt ivm de kosten. Zou dus eerst een aantal zaken controleren en uitsluiten die gemakkelijk en gratis/goedkoop kunnen. Dus, op benzine geen problemen. Wat je verder zou kunnen checken:
- geen valse lucht? - zitten LPi zittingen nog goed vast in het spruitstuk? - is het onderbreekrelais nog van het oude type?- boutjes op verbinding turbo/downpipe zitten goed vast, ook de onderste?- mantel BDP sensor is niet beschadigd? - ontsteking is in orde, bougiekabels goed en niet verdroogd, bougies niet bejaard, verdelerkap en rotor nog goed en zonder oliezwembad?- zekeringen van de LPi installatie maken goed contact?- relais voor de pomp maakt goed contact?- bedrading onder deksel LPi pomp ziet er nog netjes uit?

Moderators: Jerry Stam