Airco pomp/compressor probleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2013 22:39 #1099215 door V700 register
Airco pomp/compressor probleem is gemaakt door V700 register
Hallo,

Heb een probleem met de aircopomp

Als ik de v-snaar er af haal en de poelie rondraai,gaat dit soepel en zonder problemen!
Zet ik de snaar er weer op en start ik de motor,dan slaat de pomp vast en de snaar jankt er overheen.
Starten doe ik met koude motor en als ik het doe met of zonder de climacontrol aan maakt niet uit!
Zou de pompo na zn grootje zijn?
Heb er geen vloeistof meer op zitten!
De vloeistof is er al geruime tijd uit.
er waren nooit problemen tot vorige maand alles begon te janken en te gillen/roken onder de kap!
De climacontrol werkt wel gewoon,ook zonder de snaar er op!

Hoor het graag

MVG Marc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-10-2013 22:49 #1395467 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Als je
Als je de poelie met de hand ronddraait, is de magneet koppeling dan wel vergrendeld?
Groeten,Gerben

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2013 02:21 #1395475 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic stekker loshalen
Trek de stekker eens los van de magneetkoppeling.
Als hij dan ook met draaiende motor soepel draait. laten zitten die losse stekker. Op een of andere manier blijft dan de magneetkoppeling spanning krijgen, waardoor het zaakje vastloopt. Zou eigenlijk niet mogen als er geen koudemiddel in zit (ik neem aan dat je met vloeistof het koudemiddel bedoelt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2013 07:26 #1395476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe lopen de snaren nu? Je had al een andere discussie lopen waarin bleek dat die vermoedelijk niet goed zitten. Helaas is daar nog geen opheldering over gekomen.Koudemiddels is belangrijk, maar ook de olie. Als het systeem leeggehaald wordt bij een beurt komt er ook wat olie mee met koudemiddel. Als het systwem weer wordt gevuld moet diezelfde hoeveelheid olie ook weer worden toegevoegd. Het gaat hierbij om grammen of mililiters maar is wel belangrijk. Mijn compressor heb ik vervangen omdat de oude was vastgelopen. Bij het leegmaken kwam er helemaal geen olie mee uit.

Moderators: Jerry Stam