vervangen intank brandstof pomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 13:10 #1099056
door V700 register
vervangen intank brandstof pomp is gemaakt door V700 register
ideaal dit forum,vandaag het intank brandstof pomp vervangen,deze was kapot ,geconstateerd door de anwb,ik had bij sweden parts een nieuwe bestelt en frank zou de auto op halen maar frank had van de week een ongelukje met sporten dus hij kon dit nu niet doen,dus ik dacht dan doe ik het maar zelf,en dat is perfect gelukt,mede dankzij dit forum,goeie uit leg wat je kunt verwachten met ook foto s , dus al met al een te vrede volvo 940 rijder. ik ben er ongeveer een uurtje of 3 mee bezig geweest.
groet willem
groet willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 14:47 #1394497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe?
Willem,
Hoe heb je het gedaan, via het inspectie luikje, of tank er onder uit?
Hoe heb je het gedaan, via het inspectie luikje, of tank er onder uit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 16:31 #1394499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo arjan ,ik heb dit via
hallo arjan ,ik heb dit via het inspectie luikje gedaan,dit is goed te doen ff tobben om hem eruit te vogellen ,heb geduld en volg de stappen die hier op de site staan,dan kom tie er wel uit,en andersom is ook weer ff vogellen maar hij zit er weer netjes in.
groet willem
groet willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 17:43 #1394500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mazzelaar
Daarboven zit mijn gastank.
Ik moest de tank er onder uit halen.
Ik moest de tank er onder uit halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 18:01 #1394501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja als de gastank er boven
ja als de gastank er boven zit heb je geen andere keus,
want dan kom je er niet bij,is dat veel werk die tank er onder uit halen?
groet willem
want dan kom je er niet bij,is dat veel werk die tank er onder uit halen?
groet willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 21:07 #1394504
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel werk?
Tja,
Ja en nee.
Ik heb het op de manier gedaan bij een 740 die jij beschreef en via het luikje was het inderdaad een heel gepruts.
Tank er onderuit halen, tja ik heb geen brug wel 2 garage krikjes, assteunen en voor extra veiligheid 2 oude wielen die ik er takties onderleg zodat mocht de boel toch zakken ik tenminste nog 195 mm over hou.
De tank was redelijk leeg, 15 liter nog.
Ik had de originele krik onder de tank gedrukt met een plankje er tussen.
Strip aan de voorkant van de tank los en de 2 moeren los die de beugels vast houden. 2 moeren Achter los maken van de beugels.
Grootste probleem/uitdaging waren de aansluitingen op de tank zelf. De slang klemmen waren van de bovenkant aangedraaid, dus daar kon ik niet bij. Na een half uur proberen heb ik een mes gepakt en de slangen door gesneden. De electriciteits kabel heb ik ook door geknipt
En ja dat kan vast slimmer en of netter maar liggend op de grond met beperkte ruimte leek mij het na een half uur een prima optie.
De beugels vallen er niet vanzelf af, dus even trekken en duwen en ze gaan los.
Toen stond de tank op de krik, krikje laten zaken. Tank opduwen, krikje er onderuit en tank stond op de grond.
Toen ontstond een grappige situatie , tenminste voor de toeschouwers.
Door de vorm van de tank, kreeg ik hem niet onder de auto vandaan.
Met een dik stuk hout tussen krik en auto kreeg ik de auto net hoog genoeg om de tank er onder uit te krijgen.
Toen kon het binnen werk er uit. De benzine heb ik in mijn motor gekieperd, gefilterd enal.
Binnenwerk heb ik in zijn geheel vervangen, slangen vervangen en de tank leeg weer terug gehangen. Beugels terug plaatsen is best lastig, je moet flink trekken om het voor elkaar te krijgen. Electricteits draden weer vast gesoldeerd en alle slangklemmen weer aangedraaid.
Toen naar tank station gereden en tank helemaal vol getankt.
In kader van "heb ik weer" bleek de nieuw gekochte benzine pomp defect te zijn.
Toen zelfde verhaal weer, maar nu met 60 liter benzine er in.
Dit keer de auto op 2 mini brugjes. Meer hoogte en vooral mee stabiliteit.
Huidige status, tank in de schuur, pompje bij de leverancier, beugels en benzine bij de eigenaar van de mini brugjes(op 1,5 uur rijden hier vandaan)
Ja planning en organisatie blijft een leerpunt.
Over een week hoop ik alles weer hier te hebben en er onder te zetten.
Ik rij al 2,5 jaar alleen op gas
Ja en nee.
Ik heb het op de manier gedaan bij een 740 die jij beschreef en via het luikje was het inderdaad een heel gepruts.
Tank er onderuit halen, tja ik heb geen brug wel 2 garage krikjes, assteunen en voor extra veiligheid 2 oude wielen die ik er takties onderleg zodat mocht de boel toch zakken ik tenminste nog 195 mm over hou.
De tank was redelijk leeg, 15 liter nog.
Ik had de originele krik onder de tank gedrukt met een plankje er tussen.
Strip aan de voorkant van de tank los en de 2 moeren los die de beugels vast houden. 2 moeren Achter los maken van de beugels.
Grootste probleem/uitdaging waren de aansluitingen op de tank zelf. De slang klemmen waren van de bovenkant aangedraaid, dus daar kon ik niet bij. Na een half uur proberen heb ik een mes gepakt en de slangen door gesneden. De electriciteits kabel heb ik ook door geknipt
En ja dat kan vast slimmer en of netter maar liggend op de grond met beperkte ruimte leek mij het na een half uur een prima optie.
De beugels vallen er niet vanzelf af, dus even trekken en duwen en ze gaan los.
Toen stond de tank op de krik, krikje laten zaken. Tank opduwen, krikje er onderuit en tank stond op de grond.
Toen ontstond een grappige situatie , tenminste voor de toeschouwers.
Door de vorm van de tank, kreeg ik hem niet onder de auto vandaan.
Met een dik stuk hout tussen krik en auto kreeg ik de auto net hoog genoeg om de tank er onder uit te krijgen.
Toen kon het binnen werk er uit. De benzine heb ik in mijn motor gekieperd, gefilterd enal.
Binnenwerk heb ik in zijn geheel vervangen, slangen vervangen en de tank leeg weer terug gehangen. Beugels terug plaatsen is best lastig, je moet flink trekken om het voor elkaar te krijgen. Electricteits draden weer vast gesoldeerd en alle slangklemmen weer aangedraaid.
Toen naar tank station gereden en tank helemaal vol getankt.
In kader van "heb ik weer" bleek de nieuw gekochte benzine pomp defect te zijn.
Toen zelfde verhaal weer, maar nu met 60 liter benzine er in.
Dit keer de auto op 2 mini brugjes. Meer hoogte en vooral mee stabiliteit.
Huidige status, tank in de schuur, pompje bij de leverancier, beugels en benzine bij de eigenaar van de mini brugjes(op 1,5 uur rijden hier vandaan)
Ja planning en organisatie blijft een leerpunt.
Over een week hoop ik alles weer hier te hebben en er onder te zetten.
Ik rij al 2,5 jaar alleen op gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 21:39 #1394512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo te lezen heb je een leuke
zo te lezen heb je een leuke uitdaging voor de boeg,
groet willem
groet willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2013 21:47 #1394513
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
Heb inmiddels wel ervaring met de tank terug zettem 
Grootste uitdaging nu, tank, auto, pomp, beugels en benzine op 1 plek krijgen
Als ik alles compleet heb moet het met een uurtje wel klaar zijn
Kan ik eindelijk mijn gas installatie goed inregelen. Dat is eigenlijk de voornaamste reden voor het fixen van het benzine traject.
Inmiddels op de benzine leiding na alles gewisseld in dit traject.
Beide pompen, filter, injectoren, brandstof relais, ecu en druk regelaar vervangen en oude benzine opgestookt in de motor.
Grootste uitdaging nu, tank, auto, pomp, beugels en benzine op 1 plek krijgen
Als ik alles compleet heb moet het met een uurtje wel klaar zijn
Kan ik eindelijk mijn gas installatie goed inregelen. Dat is eigenlijk de voornaamste reden voor het fixen van het benzine traject.
Inmiddels op de benzine leiding na alles gewisseld in dit traject.
Beide pompen, filter, injectoren, brandstof relais, ecu en druk regelaar vervangen en oude benzine opgestookt in de motor.
Moderators: Jerry Stam