cyclone
- V700 register
- Nieuw lid
-
@jeroen, ook voor een atheïst als ik?
Nogmaals ik vond het zelf ook een hoog tellsell gehalte hebben, ik ga het ook niet proberen voor dat bedrag, het enige effect zal een zg placeboeffect zijn.
Was benieuwd of er mensen zijn die het geprobeerd hadden, maar zoals al eerder vermeld, en dat geldt voor een hele hoop "zooi" als het echt zou werken reden er veel meer mensen mee.
Nu we het toch over mooie dingen hebben, het toppunt vind ik nog steeds een of andere magneet die je op je benzineleiding zet!! kenniedie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Jaa, dat werkt ook prima! Jouw Volvo zal daarmee 50% zuiniger rijden!! Je ook hebt maar 1 liter nodig op 2 liter benzine!!!BartD schreef : @Gerben, is olijfolie ook goed, dat heb ik hier nl staan.
Jaaa, die ken ik! En ook hierbij, met zonnebloemolie of olijfolie in je tank, blijft de mangeet beter aan de leiding plakken en zal de olie ook beter mengen met de aanwezige benzine! Dit zorgt voor een efficientie boost van 250%!!!BartD schreef : Nu we het toch over mooie dingen hebben, het toppunt vind ik nog steeds een of andere magneet die je op je benzineleiding zet!! kenniedie?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
sampdoria schreef : Mijn oude leraar motorvoertuigentechniek zou gezegd hebben:
"Als het werkelijk zo fantastisch is, waarom zit het dan niet standaard in iedere auto ingebouwd ?"
Wellicht is het antwoord op de vraag van je oude leraar te vinden in pecunia en politiek, twee woorden afkomstig uit de oudheid en zo ook het probleem waarom nieuwe fantastische dingen het vaak afleggen tegen oude standaard troep...
Om er nog maar een leuke strofe bij te pakken, dit probleem is al zo oud als de weg naar Rome. Technisch gezien kan men fietsbanden maken die nooit meer kapot gaan. Nooit meer ! Alleen gaan dan alle fietsbandenfabrieken vrij rap failliet, want zo snel als dat ze iedereen voorzien hebben wordt er niks meer verkocht.
Zelfrijdende auto's zijn allang mogelijk ( en wellicht beter voor milieu en veiligheid ) maar maatschappelijk ( nog ) niet gewenst. Het is eng. Of mensen voelen zich onterecht aangetast in hun vrijheid. Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk autorijden geweldig, maar het zou beter voor de maatschappij zijn wanneer mensen zich laten rijden door een computer. Geen slapende mensen meer achter het stuur of onnodig hoogtoerende motoren omdat mensen niet opschakelen...
Even terug naar de cycloon. Ongeacht of het nu een wonderproduct is of klinkklare onzin, hier geldt het zelfde als bij de fiets. Als je in een keer de perfecte auto op de markt brengt is het gauw afgelopen met je. Je moet af en toe eens vernieuwend zijn en met termen gooien in je marketing anders verkoopt het niet. Of het nu SIPS, variabele kleptechniek is of navigatie af-fabriek. Het interesseert mensen niet of het goed is, als het maar hip is. Waarom is nog niet iedere auto die van de band afrolt uitgerust met ABS en ESP. Het zijn duidelijk systemen die verkeersdoden voorkomen ( of juist niet, omdat mensen overmoedig worden ). Oh wacht, daar wordt de auto duurder van en dan verkopen ze er minder. En veiligheid laten we dan maar als optie in plaats van dat het een verplichting zou moeten zijn. Immers, gordels zijn ook verplicht. Ooit een noviteit en zelfs ik kan nog meespreken over gordelloze achterbanken alsof het de normaalste zaak van de wereld was ( al had mijn vader mooie 4-punts gordeltjes ingebouwd op de achterbank ).
Dus zoek zelf uit of iets werkt of niet. Dan weet je het. Ben je een beetje technisch en ook nog wiskundig aangelegd, koop een boek over vloeistofmechanica/aerodynamica.
Zo zou het mogelijk zijn dat door luchtstuwing in je cycloon er dus meer lucht in je cilinders gepropt kan worden en er dus een betere verbranding kan plaatsvinden tesamen met een betere aanzuiging van lucht, beiden zoals bij een turbo, maar in mindere mate. 20 pk extra vermogen lijkt me dan ook een broodje aap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus ja je krijgt een besparing maar om dat nou lyrisch aan zo'n prul-inbouwsetje toe te schrijven gaat wat ver.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kortom, onzin
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tombo schreef : Ik heb iets veel beters, geef mij 50 euro en ik stuur je een litertje door mij ingestraalde benzine op. 20pk meer en je volvo loopt 1:13 met gemak
Kortom, onzin
Hopelijk wel met niet-goed-geld-kwijt garantie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een actuator is het "stangetje wat de turbo opent bij een bepaalde druk.
Dus hoe hoger de druk, de groter de lol.
Ik heb er helaas niet 1-tje liggen, maar misschien heeft iemand er 1-tje op VKD in Rosmalen.
Ik zou er zelf ook graag 1-tje in willen hebben.
Groetjes Wouter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uitleg over de werking van de turbo (en ook MBC en waste-gate actuator) staat <a href="/node/45651" target="_blank">>hier<</a>.BartD schreef : de actuator, is dat dat ding op de turbo?
...
en doet deze niet hetzelfde als een MBC?
Een MBC doet ongeveer hetzelfde als een actuator met zwaardere veer, maar iets minder subtiel. Als je die € 100,- maar één keer uit wilt geven zou ik i.d.d. eerder kiezen voor het (licht) verhogen van de turbodruk dan zo'n cycloon-ding en dan houd je waarschijnlijk nog geld over. Een MBC heb je al voor rond de € 30,-. Ik heb zelf een zwaardere WGA geplaatst, <a href="/node/45367" target="_blank">klik</a>.