snelheids meter met kuren

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2013 22:45 #1098982 door René Minnebo (GAST)
snelheids meter met kuren is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Bij de aanschaf van de 940 bleek dat dat snlhieds meter tijdens het rijden heen en weer vloog. Dit is voordat ik hem ophaalde gemaakt. Vandaag de auto lekker gewassen, gepoetst en van binnen ook stofgezogen en alles met cocpitspray behandeld. Hij is er dus helemaal klaar voor de Zeelandrit. Ga ik vanavond naar de timmerclub voor jongeren zie ik dat ik 0 km/h rij terwijl ik echt wel vooruit ga. Een klap op het dashboard hielp niet (overigens bij mijn 245 wel) Opeens doet ie het en de hele rit geen probleem. Ga om 21:00 weg en bij het wegrijden blijft de naald ff plakken. Vervolgens geen probleem de hele rit.
Is dit een stekker probleem achter de klokken winkel of moet ik het zoeken bij de opnemer, waar zit die eigenlijk op de achteras bij de diff.
Doe morgen wel de Tom Tom op het raam dan zie ik tenminste hoe hard ik rij als we naar zeeland gaan, de dagteller en de totale afstands teller doen het dan ook zag ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2013 22:54 #1394077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wippende teller
ik ken het had ik ook bij mijn 940 estate  in het begin had die ook keuren en plots was het weg  waarom en hoe is mijn ook een ? en  kwam ff enkele keertjs terug maar nu heb ik er geen last meer van , ik heb ook tomtomie er bij gehouden zowiezo gemakkelijlk voor de plingpling mobie radar .ik zou zeggen het gaat van zelf weer weg door gebriuk van de auto .

En als iemand de oorzaak weet laat het ons dan ff weten.

GR JOHN

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2013 23:22 #1394079 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic gekke uitslag snelheidsmeter
.. dat heb ik ook gehad.
Meteen toen ik 'm gekocht had, de 1e keer erin reed 6 jaar geleden deed ie 't ineens.
Ik vond het bijna leuk, leek wel een welkomst begroeting die zwaaiende wijzer. Het vervelende is alleen dat de cruise-control dan ook niet werkt.
In al die jaren is het elk jaar wel eens een keer gebeurd maar het gaat altijd, zoals wel met meer dingen aan deze fantastische inmiddels 22 jaar oude 940, vanzelf weer over dus ...
groet
bas

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 01:28 #1394084 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doet het weer (zoals het hoort)
Hallo Volvisti
Had ik ook, werd steeds erger.  Ik heb 'm naar Frans Erich in Oosterhout gestuurd.  www.ets1.nl/home.html
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 09:01 #1394085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de cruise Control het
Als de cruise Control het ook niet doet, draad van cardan naar voren nog in orde? Of de spannings regelaar achter op de teller niet goed meer.

De km teller is gewoon een voltmeter aan gestuurd door pulsen van de opnemer op de cardan. Van af het stuur gezien rechts achter op de teller set zit een metalen doosje, die regelt de spanning op een exacte waarde voor de km teller. Als die exacte waarde varieert gaat je wijzer op en neer. Zoals alle printplaten kan de print in deze regelaar slechte contacten krijgen. Even die regelaar vervangen kan het oplossen.

Ik heb het ook een paar keer gehad en een paar weken begin dit jaar dat ie 20 km te weinig aangaf bij 120.

Ik merkte dat omdat een van de zoons toen net zijn rijbewijs had en tijdens zijn eerste rit met mij naast hem het mij opviel dat we met 120 constant op de linkerbaan zaten om in te halen :)

Op de TomTom zag ik het verschil toen :)

Even regelaartje vervangen kan dan helpen, of de bestaande even door solderen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 09:59 #1394087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend probleem
Ik sluit me aan bij Mathy, ga even langs ETS Erich Technical Support of stuur hem op.
Mijn snelheidsmeter liet het ook afweten, gister langsgeweest bij Frans. En vooralsnog geen problemen. Cruise control werkt ook weer en de teller is meteen geijkt. Lichte afwijking bij 200 km/u, maar daar maak ik me niet druk om.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 10:49 #1394088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of
Voor een paar centen even een regelaar scoren en proberen.

Maar das ieder zijn keus.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 12:22 #1394092 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Frans Erich is super!
Frans Erich is super!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-09-2013 16:18 #1394096 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag weer
Vandaag naar het tankstation via de provincialweg wel niet, wel niet. Op de snelweg naar Hansweert geen probleem. Ik kijk het nog even aan en anders pak ik eerst signaal gever aan.

Waar zat die ook al weer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 16:31 #1394097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Signaalgeverkabel verdacht?
Als je ABS in storing gaat, is de kans groot dat de signaalgeverkabel aan vervanging toe is. De signaalgever zelf zit achter op het differentieel. De signaalgeverkabel wil door weersinvloeden nogal eens wisselende contacten geven...;-)
Althans: bij mijn 740 Estate was dat wel het geval. Daarna: probleem opgelost.
Overigens: Indien je je snelheidsmeter zelf verdenkt: Frans Erich kan je snelheidsmeter ook ijken op een correct aangegeven snelheid! Ook bij mijn Estate uitgevoerd; exact aangegeven snelheden!
Groet,

Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam