volvo 440 1989 sputtert bij starten en valt uit
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 10:50 #1098945
door Mathy van Nisselroy
volvo 440 1989 sputtert bij starten en valt uit is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo,
Ik ben sinds enige maanden eigenaar van deze volvo 440 uit 1898. Heeft altijd goed gereden zonder problemen de Alpen goed doorgekomen.
Nu opeens kreeg hij last van plotseling wat schokkerig worden en dan uitvallen. Als ik vervolgens weer starte dan kon ik wel weer een stukje verder maar dan begon het opnieuw. Met de choke erbij ging het opnieuw iets gemakkelijker, maar dat hielp al gauw ook niet meer.
De auto krijg ik nog altijd wel gestart met behulp van pompend gassen met het gaspedaal, maar zodra ik de toeren laat zakken valt de motor uit.
Ik heb weinig verstand van auto's dus mogelijk is het ook iets heel eenvoudigs? Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik weet dat het oliepijl een maand geleden aan de lage kant was, maar nog wel voldoende, maar kan dat deze problemen veroorzaken?
Ik ben sinds enige maanden eigenaar van deze volvo 440 uit 1898. Heeft altijd goed gereden zonder problemen de Alpen goed doorgekomen.
Nu opeens kreeg hij last van plotseling wat schokkerig worden en dan uitvallen. Als ik vervolgens weer starte dan kon ik wel weer een stukje verder maar dan begon het opnieuw. Met de choke erbij ging het opnieuw iets gemakkelijker, maar dat hielp al gauw ook niet meer.
De auto krijg ik nog altijd wel gestart met behulp van pompend gassen met het gaspedaal, maar zodra ik de toeren laat zakken valt de motor uit.
Ik heb weinig verstand van auto's dus mogelijk is het ook iets heel eenvoudigs? Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik weet dat het oliepijl een maand geleden aan de lage kant was, maar nog wel voldoende, maar kan dat deze problemen veroorzaken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 10:53 #1393835
door V700 register
Dat is echt een oudje ........
Maar je stelt de vraag op een verkeerd forum.
Beantwoord door V700 register in topic Zodan
MarijnEdelenbosch schreef : Ik ben sinds enige maanden eigenaar van deze volvo 440 uit 1898.
Dat is echt een oudje ........
Maar je stelt de vraag op een verkeerd forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 10:54 #1393836
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander type?
Marijn,
Dit is een forum voor volvo 7 en 900's mogelijk handiger een algemeen volvo forum op te zoeken ?
of de site problemcar.nl ?
Algehele staat van onderhoud bekend?
Bougies , afstelling enzo ?
Arjan
Dit is een forum voor volvo 7 en 900's mogelijk handiger een algemeen volvo forum op te zoeken ?
of de site problemcar.nl ?
Algehele staat van onderhoud bekend?
Bougies , afstelling enzo ?
Arjan
- Marijn Edelenbosch
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 11:02 #1393838
door Marijn Edelenbosch
Beantwoord door Marijn Edelenbosch in topic Ah ok, zitten daar zulke
Ah ok, zitten daar zulke grote verschillen tussen? problemcar.nl ga ik nog een keer kijken, ik krijg daar mn wachtwoord niet opgestuurd van mn nieuwe account.
Niet veel bekend van onderhoud vrees ik, v-snaar vervangen na 160.000km nu 210.000km, verder weet ik zoals ik al zei erg weinig van auto's.
Groetjes Marijn
Niet veel bekend van onderhoud vrees ik, v-snaar vervangen na 160.000km nu 210.000km, verder weet ik zoals ik al zei erg weinig van auto's.
Groetjes Marijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 11:19 #1393839
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, 440 en 940.
Zelfde merk
Tja, 440 en 940.
Zelfde merk dat wel
En basis idee ook wel zelfde maar inhoudelijk wel redelijk wat verschil.
Mogelijk gewoon een keer onderhoud laten plegen?
Beurtje?
bougies, bougie kabels, verdeler, af laten stellen.
Het is nu ook wel een erg ruime probleem omschijving
Kan van veel dingen afhangen. Maar hoe lang heb jij de auto al en wat heb je in die tijd aan onderhoud laten doen dan?
Zelfde merk dat wel
En basis idee ook wel zelfde maar inhoudelijk wel redelijk wat verschil.
Mogelijk gewoon een keer onderhoud laten plegen?
Beurtje?
bougies, bougie kabels, verdeler, af laten stellen.
Het is nu ook wel een erg ruime probleem omschijving
Kan van veel dingen afhangen. Maar hoe lang heb jij de auto al en wat heb je in die tijd aan onderhoud laten doen dan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 11:38 #1393840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merk
Yep. zelfde merk maar verder hebben een 440 en een 740/940 net zo veel gemeen als bijvoorbeeld een Chevrolet Nubira tot een Chevrolet Surburban .......
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 22:36 #1393909
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dicht
Hallo Volvisti
Omdat het hier geen 7/90(0) betreft, gaat dit draadje dicht.
groetjes
Mathy
Omdat het hier geen 7/90(0) betreft, gaat dit draadje dicht.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam